Κυριακή, 4 Σεπτεμβρίου 2016

Συνέντευξη με την Σοφία Ζαρκαλή !


Eν όψει του Φεστιβάλ της Λογοτεχνίας του Φανταστικού, οι Θεματοφύλακες Βιβλίων συναντούν την ευγενική και ζεστή φυσιογνωμία της συγγραφέως Σοφίας Ζάρκαλη. Μας μιλάει για το “Όνειρο”που κυκλοφορεί από τις Συμπαντικές Διαδρομές. Μια μίνι συνέντευξη - ανάκριση ξεκινά. Πάμε λοιπόν, να δούμε τι έχει να μας πει.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκα στην Κέρκυρα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Αποφοίτησα από το Γυμνάσιο Γουναράκη και συνέχισα την εκπαίδευσή μου στο St. George Commercial College, μέχρι τη στιγμή που παντρεύομαι και αποφασίζω να γυρίσω όλο τον κόσμο. Μεγάλο μέρος της ζωής μου το περνάω στη Ν. Αφρική, ενώ παράλληλα ταξιδεύω. Γίνομαι ένας «Συλλέκτης Εμπειριών». Εμπειρίες που άφησαν πάνω μου ένα πνευματικό αποτύπωμα. Αυτή η πνευματικότητα ήταν ο δάσκαλος για τη συγγραφή του «Ονείρου», του πρώτου μου βιβλίου. Ακολουθεί το «Μεγάλο Ερώτημα» στο συγγραφικό μου μονοπάτι. Ως συγγραφέας, στιχουργός και σεναριογράφος, βλέπω το λόγο, τη μουσική και την έκφραση ως Ένα Όλον. Μία ολότητα που για μένα είναι η καθημερινότητά μου. Το δικό μου «Όνειρο» είναι να μοιράζομαι, μέσα από τα έργα μου, αυτό το καθημερινό βίωμα και να συν-κινούμαι με άλλους ανθρώπους μέσα από αυτό.

Σοφία Ζαρκαλή       

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Θα θέλαμε να μάθουμε πως προέκυψε το θέμα του βιβλίου; Ποιο ήταν το ερέθισμα;

Σ.Ζ.: Από μικρό παιδί είχα μια ιδιαίτερη σχέση με τη μεταφυσική. Πάντα με απασχολούσαν δύο ερωτήματα. Τελικά τι βρίσκεται εκεί, που δεν το βλέπω αλλά το νιώθω; Έχει πρόσωπο και αν ναι, με τι μοιάζει; Στα χρόνια που πέρασαν ερεύνησα πολύ το θέμα και κατέληξα σε κάποια συμπεράσματα. Έτσι άρχισα να σκέφτομαι να γράψω μια δική μου ιστορία που οι ήρωες μέσα από τις προσωπικές τους θέσεις και αντιθέσεις ανακάλυπταν το νόημα της ύπαρξης τους, έχοντας μεταφυσικές εμπειρίες, έστω και αν δεν τις βίωναν στην πραγματικότητα. Έτσι προέκυψε το ''Όνειρο''. Το δε ερέθισμα ήταν οι εναλλασσόμενες διακυμάνσεις που έβλεπα στα συναισθήματα των γύρω μου (χωρίς να εξαιρώ τον εαυτόν μου), που αλλάζουν ανάλογα με την δική μας αλήθεια. Αυτό με εξίταρε και ήθελα να το αναλύσω κάτω από το πρίσμα του μυστηρίου και κατά συνέπεια του μεταφυσικού.

Τι ρόλο παίζουν τα όνειρα γενικότερα και το μεταφυσικό στην ζωή σου;

Σ.Ζ.: Αν εννοείτε τα όνειρα που έχουμε όλοι μας να θέλουμε να είμαστε δημιουργοί της ζωής μας, τότε θα σας απαντήσω ότι τα όνειρά μας είναι ένας κήπος που σαν λουλούδια έχει όλα εκείνα που θέλουμε να αποκτήσουμε στην ζωή. Αν τα καλλιεργήσουμε σωστά τότε θα παράγουμε την πιο σπάνια ποικιλία. Τώρα αν εννοείτε τα όνειρα που βλέπουμε κατά την διάρκεια του ύπνου μας, η δική μου γνώμη είναι ότι τα όνειρα αποτελούν την πύλη για την σφαίρα του μεταφυσικού, και προσφέρουν την είσοδο σε ένα άλλο σύμπαν. Όμως ενδέχεται όταν βρισκόμαστε στον βαθύ ύπνο μας, δηλαδή σε κατάσταση REM, τα όνειρα να περνούν μια γέφυρα και να φτάνουν στην περιοχή του εγκεφαλικού θαλάμου που ελέγχει τα αντανακλαστικά μας και απελευθερώνει τις βαθύτερες επιθυμίες μας. Όπως όμως κι αν έχει το θέμα για μένα ο ρόλος των ονείρων είναι ''Η βασιλική οδός προς το ασυνείδητο''. Όσον αφορά το μεταφυσικό, παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Για μένα είναι ένας χώρος με πολλά ερωτήματα που οδηγεί το νου μου στην διεργασία του ¨ψάχνω, βρίσκω, ερευνώ¨. Άρα καταλαβαίνω ποια είμαι εγώ. Επιπλέον μου δίνεται η εξαιρετική ευκαιρία να αφήσω το μυαλό μου και την ψυχή μου να ταξιδέψει.

Χρειάστηκε κάποια εκτενής έρευνα για να μπορέσεις να κινηθείς στο είδος του θέματος; Και φυσικά ποιες ήταν οι δυσκολίες που συνάντησες;

Σ.Ζ.: Στο συγκεκριμένο θέμα δε χρειάστηκε κάποια εκτενής έρευνα γιατί όπως προείπα, από μικρό παιδί είχα εντρυφήσει στην πηγή της ύπαρξής μου. Αργότερα απέκτησα την εσωτερική βεβαιότητα και κατανόηση του ρόλου που έπαιζε το μεταφυσικό στη ζωή μου. Μετά από αυτήν την κατανόηση εργάστηκα για την εξέλιξή της. Και δε συνάντησα καμία δυσκολία γιατί η άλλη μνήμη του εαυτού και της ψυχής μου είχε διαβεί αυτόν τον δρόμο, πριν από εμένα, για μένα. Απλά για να επιφέρει στο σήμερα την ανταλλαγή ενεργειών και συναισθημάτων του χθες.

Αναφέρεις χαρακτηριστικά ότι σε κυνηγούσαν οι ήρωες σου, σου μιλούσαν. Τι ήταν αυτό που σου έλεγαν;

Σ.Ζ: Όταν λέω ότι με κυνηγούν οι ήρωες δεν σημαίνει ότι κρατούσαν μια καραμπίνα και έτρεχαν πίσω μου διεκδικώντας τα δικαιώματά τους!!! Φυσικά αστειεύομαι! Θα σας εξηγήσω αμέσως τι εννοώ. Οι ήρωες μου είναι απλοί καθημερινοί άνθρωποι που θα μπορούσαν να ζουν σε οποιαδήποτε εποχή και θα μπορούσαμε μαζί να κυκλοφορήσουμε χέρι με χέρι, να κολυμπήσουμε σε θάλασσες. Θα μπορούσαμε μαζί να δραπετεύσουμε από τα πάθη που αμαυρώνουν την εικόνα του φωτεινού εαυτού μας. Μπορεί να είναι ήρωες του δικού τους κόσμου αλλά που στην ουσία μοιάζει τόσο πολύ με τον δικό μας. Έτσι κατά κάποιο τρόπο ζωντανεύουν στη ζωή μου, στριμώχνονται στο μυαλό μου και θέλουν να υπάρξουν. Τότε παίρνω το μολύβι και τους δίνω ζωή σεβόμενη τα δικά τους ¨θέλω¨ και τις δίκες τους ¨βιωματικές εμπειρίες¨, που δεν είναι τίποτα παραπάνω από τις δικές μου, δικές σας εμπειρίες. Είναι λόγια που θα θέλαμε να πούμε αλλά δεν το τολμήσαμε ποτέ. Να σας πω και κάτι για μένα. Ποτέ δεν παρουσιάζω κάποιο έργο μου αν πρώτα δεν ανατριχιάσω ή δεν κλάψω πρώτη εγώ. Το θεωρώ αποτυχία. Όσον αφορά το τι μου έλεγαν. Μια απλή πρόταση. Κάνε τους ανθρώπους μέσα από εμάς να δουν την φωτεινή πλευρά των πραγμάτων εν μέσω πολλών δυσκολιών. Γιατί η ζωή είναι ένα μείγμα θλίψης και χαράς. Μια διαρκής εναλλαγή αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Αυτό που θέλω να περάσω στα βιβλία μου μέσω των ηρώων μου είναι το εξής ερώτημα. Ποσό αισιόδοξοι μπορούμε να παραμείνουμε όταν όλα γύρω μας διαλύονται!!!

Θα θέλαμε να στείλεις ένα μήνυμα στους αναγνώστες και στους νέους συγγραφείς, που τώρα ξεκινάνε τα βήματα τους στον δύσκολο κόσμο της λογοτεχνίας.

Σ.Ζ.: Αυτό που θέλω να πω στους αγαπημένους μου αναγνώστες είναι να δώσουν ώθηση στην τέχνη, στη συγγραφή και γενικότερα στην δημιουργία πάσης φύσεως, να εκφραστεί και να εκτοξευθεί στον εσωτερικό τους πυρήνα. Έτσι θα λάμψουν τα πραγματικά τους ¨θέλω¨. Να αντιστέκονται στην εποχή της οικονομικής κρίσης που διανύουμε κάνοντας δραστηριότητες που απεγκλωβίζουν την χαμένη τους προσωπικότητα και δίνουν ελευθερία στο πνεύμα να μεγαλουργήσει. Και για κανένα λόγο να μην αφήσουν τα κοινωνικά δρώμενα να αποδιοργανώσουν το κομμάτι της ψυχής τους που διψά για πνευματική τροφή και δημιουργία ενός ανώτερου εαυτού. Να έχουν πάντα δύναμη ψυχής και αισιοδοξίας. Και για τους νέους συγγραφείς. Να γράφουν χωρίς να φοβούνται την κριτική. Ποιος τολμάει να διαπομπέψει μια ψυχή αν δεν λαβωθεί πρώτα ο ίδιος; Να ονειρεύονται γιατί εκεί χτίζουν το μέλλον τους. Και να αγωνίζονται να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα γιατί εκεί πια ανασαίνει η ψυχή!!!

Σοφία σε ευχαριστούμε για τον χρόνο που μας διέθεσες. Ευχόμαστε το “Όνειρο” να είναι καλοτάξιδο και να έχεις μια επιτυχημένη συγγραφική πορεία. Να είσαι καλά και πάντα δημιουργική. 


Ένα βίντεο από τους Θεματοφύλακες Βιβλίων, για την συγγραφέα Σοφία Ζάρκαλη και το βιβλίο της "Όνειρο" των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
  • Συμπαντικές Διαδρομές : 
                   universe-pathways.blogspot.com


Νάγια Γούγου-Μητροπούλου
για τους Θεματοφύλακες Βιβλίων.
Συνέντευξη Επ.Βίντεο
Βασιλική Μπούζα 
Τ.Επ.Αρθρου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname