Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015

Μαρία Στεφάνου - Μια βόλτα στον Παράδεισο

Η εξαιρετική και ταλαντούχα Μαρία Στεφάνου,  θα μπορούσε να είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας. Απλή, ειλικρινής, προσγειωμένη. Μας πήγε «Μια βόλτα στον παράδεισο» και μας κράτησε συντροφιά με την μοναδική προσωπικότητά της. Κοπιάστε να πάρετε κι εσείς μία γεύση από αυτή τη «συνάντηση».


Ερ.Είστε αναμφίβολα άνθρωπος της τέχνης. Έχετε κάνει θέατρο, έχετε συμμετάσχει σε τηλεοπτική σειρά και εδώ και χρόνια ασχολείστε και με τη συγγραφή. Θα λέγατε ότι σας έχει κερδίσει η συγγραφή ή δεν αποκλείεται να ασχοληθείτε στο μέλλον ξανά με το θέατρο ή την τηλεόραση;

Ασχολήθηκα ερασιτεχνικά με το θέατρο, από τα εφηβικά μου χρόνια κι αργότερα ακολούθησε η δραματική σχολή. Όμως σήμερα διαπιστώνω ότι η συγγραφή με έχει κερδίσει ολοκληρωτικά. Είμαι άνθρωπος που αγαπά την τέχνη, όλες τις μορφές της και κάθε μέσο έκφρασής της. Ωστόσο προτιμώ τη συγγραφή γιατί μου δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσω οποιοδήποτε ταξίδι χωρίς περιορισμούς κι αυτό είναι για εμένα πλέον ο απόλυτος τρόπος έκφρασης. Δεν θα απέκλεια το ενδεχόμενο να συμμετάσχω ξανά σε θεατρική παράσταση, ίσα ίσα που μου έχει λείψει πάρα πολύ το σανίδι. Θα επέλεγα όμως έναν μικρό ρόλο όπου δεν θα ήταν απαραίτητο να αφιερώσω πολύ χρόνο αφού προτεραιότητα έχει πρώτα η οικογένεια μου και έπειτα η συγγραφή των βιβλίων μου. 


Ερ.Είστε εργαζόμενη, μητέρα και σύζυγος. Καλείστε σε καθημερινή βάση να αντεπεξέλθετε σε αυτούς τους ρόλους. Πώς κατορθώνετε να χωρέσετε και την συγγραφή στο πρόγραμμά σας;

Το πρόγραμμα μου είναι τόσο γεμάτο που εύχομαι συχνά να είχε το είκοσι τετράωρο περισσότερες ώρες. Όμως δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά όπως στα παραμύθια ώστε να γίνουν οι δουλειές και να κλείσουν οι εκκρεμότητες. Δεν είναι καθόλου εύκολο, παραπονιέμαι πολύ συχνά ότι είμαι κουρασμένη αλλά παράλληλα συνεχίζω όσο αντέχω. Με τη συγγραφή προσπαθώ όσο το δυνατόν να έχω ένα πρόγραμμα, να είμαι πειθαρχημένη και να μην παρασύρομαι. Φυσικά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό αλλά κάνω ότι καλύτερο μπορώ.


Ερ.Πώς βρίσκετε τις ιδέες σας; Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο για να σας απαντήσω. Έμπνευση αποτελούν τα πάντα γύρω μας, η φύση, η μουσική, οι εικόνες και περισσότερο απ’ όλα οι ίδιοι οι άνθρωποι. Νομίζω ότι αυτό που με εξιτάρει είναι η ανθρώπινη ψυχή και θέλω να την εξερευνήσω στο έπακρο. Μπορεί να γίνει αιτία έμπνευσης μια συνομιλία που θα ακούσω άθελα μου, ένα περιστατικό που μου διηγήθηκαν ή ένα γεγονός. Όλα αυτά μαζί μπορούν να γίνουν μια αλυσίδα από κρίκους που συνδέονται μεταξύ τους και δημιουργούν μια ιστορία. 


Ερ.Έχετε γράψει τέσσερα εξαιρετικά μυθιστορήματα. Ξεχωρίζετε κάποιο από αυτά;

Σε όποιον δημιουργό ή καλλιτέχνη και να κάνετε αυτή την ερώτηση είμαι σίγουρη πως θα σας απαντήσει ότι δεν μπορεί να ξεχωρίσει κάποιο από τα «παιδιά» του μιας και το καθένα έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και κουβαλάει οπωσδήποτε ένα κομμάτι της ψυχής του. Αγαπώ και τα τέσσερα μυθιστορήματα μου με πάθος, τα έγραψα διαφορετικές εποχές της ζωής μου και όλα έχουν αφήσει τα σημάδια τους στην ψυχή μου. Επειδή όμως μου αρέσει να είμαι δίκαιη και ειλικρινής, έχω μεγάλη αδυναμία στο τελευταίο μου μυθιστόρημα, το «Μια Βόλτα στον Παράδεισο» κι αυτό επειδή είναι πιο κοντά στην δική μου πραγματικότητα. Έχει έντονα στοιχεία της προσωπικότητας μου όπως και των εμπειριών μου.


Ερ. Το τελευταίο σας βιβλίο «Μια βόλτα στον παράδεισο» είναι εντελώς διαφορετικό από τα προηγούμενα. Γενικά σας αρέσει να πειραματίζεστε με το είδος των μυθιστορημάτων; 

Πιστεύω πως η δυλογία «Νοέλια» είναι αυτή που διαφέρει σε σχέση με τα άλλα δύο μου βιβλία. Το «Σιωπή στο Σκοτάδι» όπως και το μια «Βόλτα στον Παράδεισο», πραγματεύονται σύγχρονους προβληματισμούς, κοινωνικά θέματα και ανθρώπινες αδυναμίες. Απλά στο «Σιωπή στο Σκοτάδι», η ιστορία διαδραματίζεται στο εξωτερικό, στο Σύδνεϋ της Αυστραλίας συγκεκριμένα και οι ήρωες έχουν να μας διηγηθούν μια πιο ανατρεπτική ιστορία. Στο «Μια Βόλτα στον Παράδεισο», θέλησα να παρουσιάσω περισσότερους ήρωες, πολύ διαφορετικούς μεταξύ τους που έχουν παράλληλη πορεία ώσπου καταφέρνουν παρά τη διαφορετικότητα τους να συναντηθούν. Κάθε φορά που ξεκινάω να γράψω ένα βιβλίο, δεν σκέφτομαι καθόλου αν ανήκει σε κάποιο «είδος». Το μόνο που με απασχολεί είναι να διηγηθώ απλά αυτή την ιστορία.


Ερ. Θα γράφατε ποτέ μια ιστορία τρόμου ή μεταφυσικού περιεχομένου; Ομοίως, θα καταπιανόσασταν με το παιδικό βιβλίο;

Νομίζω πως ένα βιβλίο με μεταφυσικό στοιχείο είναι μέσα στα σχέδια μου. Όσον αφορά το τρόμου, δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. Το παιδικό βιβλίο κατά τη γνώμη μου είναι ένα πολύ δύσκολο είδος, τα παιδιά είναι απαιτητικοί αναγνώστες με τελείως διαφορετικό τρόπο σκέψης από τους ενήλικες. Έχω προσπαθήσει να «σκαρώσω» ιστοριούλες για παιδιά αλλά το αποτέλεσμα δεν με ικανοποίησε. Ίσως όμως να μην προσπάθησα αρκετά ή να μην έχει έρθει ακόμα η κατάλληλη στιγμή γι’ αυτό. Μπορεί κάποια μέρα να τα καταφέρω και να γράψω μια αξιόλογη ιστορία για τους μικρούς μας φίλους. 


Ερ.Υπάρχει κάποιο ηθικό δίδαγμα που θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες σας μέσω των έργων σας;

Δεν πρόκειται για κάποιο δίδαγμα αλλά έχω οπωσδήποτε την ανάγκη πρωτίστως να εκφραστώ και σε ένα άλλο επίπεδο να αγγίξω τους αναγνώστες. Υπάρχουν διακριτικά μηνύματα στα βιβλία μου που εκφράζουν τις δικές μου αξίες και πεποιθήσεις και ελπίζω να ευαισθητοποιήσουν το αναγνωστικό κοινό. 

Ερ. Ποια θεωρείτε πως είναι τα συστατικά μίας καλής ιστορίας;

Δεν υπάρχουν συστατικά κατά τη γνώμη μου αλλά ούτε και συνταγές. Το μόνο που χρειάζεται κανείς είναι να έχει την επιθυμία, να ξεχειλίζει από λαχτάρα να γράψει. Όλα τα υπόλοιπα έρχονται μόνα τους.  

Ερ. Τι σας αρέσει περισσότερο στη συγγραφή;

Μου αρέσει να χάνομαι, να δημιουργώ δίχως να σκέφτομαι τίποτα άλλο. Ταυτίζομαι με τους ήρωες μου, ακολουθώ την πορεία τους, πλάθω τα όνειρα τους, τα γκρεμίζω και τα ξαναχτίζω από την αρχή αν χρειαστεί. Είναι τόσες πολλές οι επιλογές, που μου δίνει την αίσθηση πως είμαι ένας μικρός «Θεός» με απεριόριστη δύναμη στα χέρια μου. 


Ερ. Υπό ποιες συνθήκες συγγράφετε; Παίζει π.χ. ρόλο η μουσική υπόκρουση, η απομόνωση από εξωτερικούς παράγοντες ή η ψυχολογία σας;

Όλα τα παραπάνω παίζουν ρόλο και επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη συγγραφή. Προσωπικά η μουσική μου είναι απαραίτητη. Πάντα επιλέγω μουσικά θέματα για να γράψω τα βιβλία μου και έχουν υπάρξει τραγούδια και μελωδίες από τις οποίες γεννήθηκαν σκηνές των βιβλίων μου. Προσπαθώ να απομονώνομαι αλλά δεν έχω πάντα αυτή την πολυτέλεια οπότε έχω μάθει να λειτουργώ κάτω από δύσκολες συνθήκες. Η ψυχολογία είναι επίσης πολύ σημαντική. Υπάρχουν μέρες που έχω άπλετο χρόνο αλλά η διάθεσή μου είναι τόσο άσχημη που δεν καταφέρνω να γράψω ούτε μια ολοκληρωμένη πρόταση. Άλλες φορές πάλι, μπορεί να πνίγομαι από υποχρεώσεις και το μυαλό μου παράλληλα να τρέχει και να χτίζει σκηνές και διαλόγους.


Ερ.Θα γράφατε ποτέ μια σειρά από διηγήματα ή προτιμάτε τη σκληρή και δύσκολη δουλειά που έχει ένα μυθιστόρημα;

Δεν ξέρω αν είναι σκληρή και δύσκολη η δουλειά που έχει το μυθιστόρημα αλλά οπωσδήποτε το προτιμώ. Για κάποιο, άγνωστο λόγο χρειάζομαι έκταση για να παρουσιάσω τις ιστορίες μου και δεν μου αρέσει ο «περιορισμός» του διηγήματος. 


Ερ.Φημολογείται πως σχεδόν σε κανέναν συγγραφέα δεν αρέσουν αυτά που ο ίδιος γράφει. Ποια είναι η άποψή σας γι’ αυτό;

Πιστεύω πως είναι απλά φήμες. Σίγουρα ποτέ δεν είναι κάποιος εκατό τις εκατό ικανοποιημένος και προσωπικά ελέγχω τα κείμενα μου αμέτρητες φορές πριν να τα παραδώσω όμως είμαι σχεδόν βέβαιη πως μας αρέσουν αυτά που γράφουμε, αγαπάμε τους ήρωες μας και τους κόσμους τους, διαφορετικά ποιος ο λόγος να δημιουργήσουμε κάτι που δεν μας αρέσει;


Ερ. Η συγγραφική αφλογιστία υφίσταται; Σας έχει συμβεί ποτέ; Αν ναι, πώς το ξεπερνάτε;

Φυσικά και υφίσταται. Όπως είπα και πιο πάνω, υπάρχουν μέρες, ώρες και στιγμές που το μ
υαλό δεν λειτουργεί, η ψυχή είναι κουρασμένη και δεν παράγει έργο. Ο καλύτερος τρόπος για να το ξεπεράσει κανείς είναι να έχει υπομονή και να προσπαθήσει να μην το σκέφτεται συνέχεια. Εγώ επιλέγω να χαλαρώσω, να ξεκουραστώ και να συναντηθώ με τους αγαπημένους μου φίλους που πάντα ακόμα και άθελα τους με βοηθούν.


Ερ. Θα μπορούσατε να συνεργαστείτε με άλλον συγγραφέα και να γράψετε από κοινού ένα μυθιστόρημα;

Είναι κάτι που είχα σκεφτεί μια – δυο φορές, το οποίο μάλιστα συζήτησα με άλλους ομότεχνους και κατέληξα στο συμπέρασμα πως προτιμώ να συγγράφω μόνη μου τα έργα μου. Παρατηρώ ότι διαφωνώ πάρα πολλές φορές ακόμα και με τον ίδιο μου τον εαυτό.Σκέφτομαι υπερβολικά για να καταλήξω σε ένα συμπέρασμα και να δώσω το πράσινο φως στις όποιες επιλογές των ηρώων μου και στην εξέλιξη της πλοκής μου. Πολύ φοβάμαι ότι αν συνεργαζόμουν με κάποιον άλλο θα ήταν δύσκολο να συμφωνήσουμε και να είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι και οι δύο.


Ερ. Έχουν απορρίψει ποτέ τη συγγραφική σας δουλειά;

Φυσικά! Υπάρχει αλήθεια κάποιος που να μην του έχει συμβεί;

Ερ. Πιστεύετε πως η συγγραφή μπορεί να γίνει καριέρα;

Η συγγραφή είναι τρόπος ζωής, είναι ανάγκη για εξωτερίκευση συναισθημάτων και για έκφραση. Μπορεί να γίνει καριέρα, όχι όμως με στόχο την επαγγελματική και οικονομική αποκατάσταση. Όποιος ξεκινά με τέτοιες φιλοδοξίες πολύ φοβάμαι ότι δύσκολα θα καταφέρει τελικά να γίνει συγγραφέας. Αντιθέτως, η ιστορία έχει αποδείξει πως είναι πολλοί αυτοί που ξεκίνησαν μόνο από αγάπη ενώ παράλληλα αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα και κατάφεραν να κάνουν πολύ μεγάλη καριέρα.


Ερ. Είναι δυνατόν ένας συγγραφέας να έχει ως βιοποριστικό μέσο τη συγγραφή και μόνο αυτή; 

Γίνεται σε κάποιες περιπτώσεις αλλά θα έλεγα πως ιδιαίτερα στη δική μας χώρα αυτές οι περιπτώσεις είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.


Ερ. Γράφετε κάτι αυτήν την περίοδο;

Προσπαθώ απεγνωσμένα και απελπισμένα κάτω από αντίξοες συνθήκες! Ελπίζω ότι ίσως τα καταφέρω να ολοκληρώσω ένα μυθιστόρημα φέτος. 

Ερ. Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα;

Θα τον συμβούλευα να έχει επιμονή κι υπομονή. Ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα ιδιαίτερα εάν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη συγγραφή. Να γράφει αρχικά για τον εαυτό του, να ευχαριστιέται ο ίδιος από τη δημιουργία του και να μην εγκαταλείπει τα όνειρα του. Είμαι της άποψης πως ο επιμένων νικά!


Ερ.Ποιο είδος μυθιστορήματος σας έλκει περισσότερο προς ανάγνωση; Έχετε κάποιον αγαπημένο συγγραφέα;

Δεν έχω συγκεκριμένο είδος που μου αρέσει να διαβάζω όπως αντίστοιχα και να γράφω. Μου αρέσουν τα βιβλία φαντασίας, τα αστυνομικά και έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα ιστορικά μυθιστορήματα και στις βιογραφίες. Παραδέχομαι πως το ερωτικό – ρομαντικό στοιχείο είναι αυτό που με κερδίζει και θέλω να υπάρχει οπωσδήποτε στα βιβλία που γράφω. Συγγραφείς έχω πολλούς που εκτιμώ και προτιμώ, Έλληνες και ξένους. Θα αναφέρω λίγους μόνο για να πάρετε μια γεύση. Πωλίνα Σίμονς, Στέφενι Μέγιερ, Φιλίππα Γκρέγκορι, Ρέιτσελ Μιντ, Σούζαν Κόλλινς, Τζένιφερ Ντόνελι, Νταν Μπράουν, Ε.Λ. Τζέιμς κι από Έλληνες: Μεταξία Κράλλη, Καίτη Οικονόμου, Βασιλική Λεβεντάκη, Γεωργία Κακαλοπούλου, Άρτεμις Βελούδου Αποκότου.


Ερ. Διαβάζετε κάποιο βιβλίο αυτόν τον καιρό;

Αυτές τις μέρες, διαβάζω το βιβλίο της Θεώνης Μπριλή «Τι είναι Έρωτας ζητάς να μάθεις» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δυάς. Πρόκειται για μία νέα, πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέα που κατάφερε να κερδίσει μεγάλο κομμάτι του αναγνωστικού κοινού με αυτό το πρώτο πραγματικά πολύ αξιόλογο βιβλίο της. 


Ερ. Τι σας αρέσει να κάνετε όταν δεν γράφετε;

Ακούω μουσική, βλέπω σειρές ή ταινίες στην τηλεόραση κι αν είμαι τυχερή στον κινηματογράφο και φυσικά διαβάζω!

Ερ. Υπάρχει κάτι που θέλετε να πείτε στους αναγνώστες σας; 

Το μόνο που θα ήθελα να πω είναι ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ! Χωρίς τη δική τους αγάπη κι ανταπόκριση δεν θα είχα καταφέρει απολύτως τίποτα. Χάρη σε αυτούς συνεχίζω να ταξιδεύω στα όνειρα μου και μοναδική μου ελπίδα είναι να τους έχω συνοδοιπόρους σε τούτα τα ταξίδια. 


Οι θεματοφύλακες των βιβλίων ευχαριστούμε θερμά την συγγραφέα για τη συνέντευξη και της ευχόμαστε καλή συνέχεια στη συγγραφική της πορεία!

 Μια βόλτα στον Παράδεισο 
Στην προσπάθειά της να ορθοποδήσει και να ξεπεράσει το φιάσκο του γάμου της, απογοητευμένη η Ζωή καταφεύγει στη Σαντορίνη. Εκεί γνωρίζει την Άννα, ιδιοκτήτρια πανσιόν, που της προσφέρει δουλειά, και τη Μαργαρίτα, ξαδέλφη της Άννας. Στο νησί την ακολουθούν και οι δύο αγαπημένες της φίλες, η Δανάη και η Βίκυ.
Η μοίρα όμως έχει ένα παράξενο σχέδιο.
Στο μαγευτικό σκηνικό της Σαντορίνης οι πέντε κοπέλες θα μπλέξουν τις ζωές τους, θα βρεθούν αντιμέτωπες με μυστικά και ψέματα, με μίση και πάθη που θα έρθουν στην επιφάνεια και θα γνωρίσουν τον έρωτα εκεί που δεν το περιμένουν. Θα κλάψουν, θα πονέσουν, θα γελάσουν, θα θυμηθούν και, προπάντων, θα αναζητήσουν η καθεμιά το δικό της προσωπικό παράδεισο.


Βιογραφικό
Η Μαρία Στεφάνου γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Κορυδαλλό Αττικής από οικογένεια Μικρασιατικής καταγωγής. 
Από μικρό παιδί τη μάγευε ο χώρος του θεάτρου και το όνειρό της ήταν όταν μεγαλώσει να γίνει ηθοποιός. Γι' αυτό ακριβώς τον λόγο ασχολήθηκε ενεργά με το ερασιτεχνικό θέατρο συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις από την ηλικία της εφηβείας και για αρκετά χρόνια μετέπειτα. Αργότερα, παρακολούθησε στο Θέατρο των Αλλαγών μαθήματα υποκριτικής, κινηματογράφου και σεναρίου. Η συγγραφή προέκυψε εντελώς τυχαία και καθαρά ερασιτεχνικά, ώσπου σταδιακά εξελίχθηκε και έγινε αναγκαίος τρόπος έκφρασης. Σήμερα, συνεχίζει να ζει σε δυτικό προάστιο της Αθήνας με τον σύζυγο και την τετράχρονη κόρη της, ενώ παράλληλα εργάζεται σε γνωστή εμπορική επιχείρηση.

Το 2011 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο "Σιωπή στο σκοτάδι" ακολούθησε το "Νοέλια, Η προφητεία του Μαύρου Ρόδου" το οποίο και ολοκληρώθηκε το 2013 με την έκδοση του "Νοέλια, Η επιστροφή του Λευκού Ρόδου".

Βιβλιογραφία 
  • Μια βόλτα στον παράδεισο
  • Νοέλια, Η επιστροφή του Λευκού Ρόδου
  • Νοέλια, Η προφητεία του Μαύρου Ρόδου
  • Σιωπή στο σκοτάδι

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη συγγραφέα μέσα από το προσωπικό της ιστολόγιο http://mariastefanou.blogspot.gr/


Επιμέλεια Συνέντευξης :Καλαμαρά Γεωργία
Επιμέλεια Σύνταξης Άρθρου :Βασιλική Μπούζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname