Σάββατο, 13 Ιουνίου 2015

Μαίρη Τσίλη - Αλκυονίδες Ψυχές !

Η γνωστή και αγαπητή  συγγραφέας , Μαίρη Τσίλη σε μια εκ βαθέων διαδικτυακή συνέντευξη που έδωσε στους "Θεματοφύλακες βιβλίων" ξεκλειδώνει το "θησαυροφυλάκιο της ψυχής της" αναφέροντας γνωστές και άγνωστες πτυχές της ζωής  και συγγραφικής της πορείας.

Μια ευαίσθητη μα ταυτόχρονα και δυναμική πένα,ένας γλυκύτατος και αυθεντικός άνθρωπος,μια συγγραφέας που χαίρεσαι να μιλάς μαζί της και που σου μεταδίδει θετική ενέργεια μέσα από κάθε της λέξη αγγίζοντας κατευθείαν  την ψυχή σου.

Γεννήθηκε μια βροχερή Παρασκευή ,στις 15 Ιουνίου του 1973 και ίσως για αυτό,όπως αναφέρει η ίδια πάντα αγαπούσε και αγαπά τη βροχή.Γεννήθηκε,μεγάλωσε και ζει ως σήμερα στην Κόρινθο. Σπούδασε στην Νομική Αθηνών και είναι παντρεμένη με δυο παιδιά. Μια κόρη, 15 ετών, κι ένα γιο, 9 ετών.

           

Από το blog της"Το μυστικό κοχύλι" που δημιούργησε κάποτε ,απλά και μόνο από ανάγκη για να αδειάζει την ψυχή της και να "ξεκλειδώνει" σκέψεις και συναισθήματα,στο Πρώτο της βιβλίο "Το κρεσέντο ενός κύματος" το 2013 και το δεύτερο της βιβλίο "Αλκυονίδες ψυχές" το 2014 και τα δυο από τις Εκδόσεις Ελληνική Πρωτοβουλία.

Απολαύστε,την αγαπημένη Μαίρη Τσίλη σε μια φιλική και αληθινή κουβέντα που είχα την τιμή και χαρά να μοιραστώ μαζί της...

Σε ευχαριστώ πολύ Μαίρη μου.

Επιμέλεια : Νάντια  Bαβάση

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  !

1.Ερώτηση: Πότε ξεκινήσατε να γράφετε  και τι σε ώθησε;

ΜΤ::Ξεκίνησα να γράφω από ανάγκη για να αδειάσω την ψυχή μου και να με μάθω. Από ανάγκη για να πω και να εκφράσω όσα δεν τολμούσα να πω. Σε χαρτάκια έγραφα στην αρχή και κάποια τα κρατούσα και κάποια τα έσκιζα. Η πρώτη μου ιστορία είναι το ταξίδι μιας πεταλούδας και δεν έχει κυκλοφορήσει ποτέ.


2.Ερώτηση: Πώς εντοπίζετε τις ιδέες σας; Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

ΜΤ:Τις ιδέες μου και την έμπνευση μου τις αντλώ από δικά μου βιώματα και αφού στραγγίξω την ίδια μου την ψυχή μέχρι τελευταίας ρανίδας. Δύναμη και έμπνευση μου είναι η μάχη που δίνω διαρκώς με την μοναξιά, με την αγάπη, τον έρωτα, με την αισιοδοξία και με την απαισιοδοξία, με τα θέλω και τα πρέπει ή δεν πρέπει. Η ζωή που ζω και οι αντοχές του εαυτού μου με εμπνέουν και με δυσκολεύουν συνάμα.


3.Ερώτηση Πόσα έργα έχετε γράψει και ποιο είναι το αγαπημένο σας;

ΜΤ:Μέχρι τώρα έχω γράψει δυο βιβλία, Το κρεσέντο ενός κύματος και τις Αλκυονίδες ψυχές. Και τα δυο είναι αγαπημένα μου για διαφορετικούς λόγους το καθένα.


4.Ερώτηση Πού μπορούμε να βρούμε δείγμα της δουλειάς σας;

ΜΤ:Δείγμα της δουλειάς μου μπορείτε να βρείτε στο google αν γράψετε Μαίρη Τσίλη, και στο you tube επίσης όπως και στο biblionet και σε άλλα σάιτ για βιβλία (protoporia, greekbooks, goodreads, Πατάκης κτλ).


5.Ερώτηση: Διήγημα, νουβέλα ή μυθιστόρημα; Τι προτιμάτε;

ΜΤ:Μυθιστόρημα προτιμώ. Αυτό μου ταιριάζει


6.Ερώτηση :Φημολογείται πως σχεδόν σε κανέναν συγγραφέα δεν αρέσουν αυτά που ο ίδιος γράφει. Ποια είναι η άποψή σας γι’ αυτό;

ΜΤ:Για μένα δεν ισχύει αυτή η φήμη γιατί δεν γράφω για να γράψω προκειμένου να είμαι αρεστή σε κάποιους. Ναι κατέχω την τέχνη του λόγου και μπορώ να γράψω τα πάντα οποιαδήποτε ώρα και στιγμή αλλά γράφω μόνο όταν το νιώθω με χίλια και ξεσπάει η ψυχή μου οπότε ότι γράφω μου αρέσει αλλά έχω ανασφάλεια για το αν ότι έχω γράψει αγγίζει και άλλους.


7.Ερώτηση Παθαίνετε ποτέ αυτό που ονομάζουν συγγραφική αφλογιστία; Κι αν «ναι», πώς το ξεπερνάτε;

ΜΤ: Συγγραφική αφλογιστία ναι παθαίνω και έρχονται στιγμές που ενώ έχω μέσα μου τόσα για να γράψω δεν μου βγαίνει ούτε μια λέξη. Το ξεπερνάω δίνοντας χρόνο στον εαυτό μου γιατί ξέρω πια πως θα έρθει η στιγμή που κυλήσουν οι λέξεις μου στο χαρτί.


8.Ερώτηση: Διαβάζετε; Τι σαε αρέσει περισσότερο;

ΜΤ:Διαβάζω όταν έχω χρόνο και διάθεση και ελληνική και ξένη λογοτεχνία. Μου αρέσουν τα μυθιστορήματα που έχουν μηνύματα ζωής και τα μυστηρίου επίσης όπως και τα κωμικά.


9.Ερώτηση Υπάρχει κάποιο ηθικό δίδαγμα που θέλατε να μεταδώσετε στους αναγνώστες σας με τα έργα σας;

ΜΤ:Δεν θα έλεγα ηθικό δίδαγμα θα έλεγα απλά ότι θα ήθελα πολύ να τους μεταδώσω την δύναμη να βλέπουν δυνατά και αισιόδοξα την ζωή όσες δυσκολίες κι αναποδιές κι αν έχει.


10.Ερώτηση Πιστεύετε στη συλλογική συγγραφή;

ΜΤ:Τη συλλογική γραφή την έχω δοκιμάσει δυο φορές. Είναι κάτι δύσκολο αλλά και μια ωραία πρόκληση. Το θέμα είναι να έχεις την ανάλογη χημεία με τον άνθρωπο που θα συγγράψεις.


11.Ερώτηση Τι σας αρέσει να κάντε όταν δεν γράφετε;

ΜΤ:Όταν δεν γράφω μου αρέσει να μαγειρεύω, να περνάω χρόνο με δικούς μου ανθρώπους και να πηγαίνω βόλτες στην θάλασσα. 


12.Ερώτηση Ποιο είναι το πρόγραμμα που ακολουθείτε όταν γράφετε ένα έργο;και ποιος σας βοηθάει περισσότερο και με ποιον τρόπο κατα την διάρκεια της συγγραφής;

ΜΤ:Όταν γράφω ένα έργο δεν ακολουθώ κανένα πρόγραμμα. Λειτουργώ εντελώς αυθόρμητα ανάλογα την στιγμή που θα νιώσω έτοιμη να γράψω. Όμως ακούω μουσική και συνήθως η εποχή που φορτσάρω και γράφω είναι το καλοκαίρι.

-Αυτό που με βοηθάει είναι η μουσική όπως είπα και πριν, λίγο ποτό και καπνίζω και την πληρώνει το πληκτρολόγιο που γεμίζει στάχτες



13.Ερώτηση Έχουν απορρίψει ποτέ τη συγγραφική σας δουλειά;

MT:Μέχρι ώρας δεν έχει απορριφθεί καμιά συγγραφική μου δουλειά. Ίσως συμβεί στο μέλλον αλλά δεν με ανησυχεί. Είμαι έτοιμη για όλα.


14.Ερώτηση Πόσο καιρό σας παίρνει συνήθως ένα σας έργο;

MT:Ο χρόνος που χρειάζομαι για να γράψω είναι γύρω στους δύο μήνες. Βέβαια η όλη ιστορία έχει δημιουργηθεί μέσα μου μήνες πριν.



15.Ερώτηση Τι σου αρέσει περισσότερο στη συγγραφή;

MT:Στην συγγραφή μου αρέσει το ταξίδι που βιώνω καθώς γράφω με το νου και την καρδιά μου. Κάποιες φορές αναπολώ στιγμές που έχω ζήσει και τις καταγράφω και κάποιες άλλες γράφω τα πράγματα έτσι όπως θα ήθελα να είχαν γίνει.


16.Ερώτηση Ποια είναι τα συστατικά μίας καλής ιστορίας;

MT:Δεν ξέρω αν υπάρχουν συστατικά για μια καλή ιστορία γιατί προσωπικά δεν λειτουργώ έτσι. Γράφω δικές μου καταστάσεις και απλά προσέχω το συντακτικό μου, την ορθογραφία μου, την δομή και το χώρισμα των κεφαλαίων στα βιβλία μου. Επίσης έχω έννοια να μην γράφω υπερβολές, κουραστικές περιγραφές και να μην μπερδεύω τον αναγνώστη με πολλούς ήρωες. Γενικά πιστεύω ότι έχει σημασία να μην γράφουμε για να γράφουμε προκειμένου να βγάλουμε πολλές σελίδες.


17.Ερώτηση Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτόν τον καιρό;

MT:Αυτόν τον καιρό ξαναδιαβάζω ένα νέο βιβλίο που θα κυκλοφορήσει στα μέσα Μαίου και που θα έχω την χαρά και την τιμή να μιλήσω για αυτό και να το παρουσιάσω.


18.Ερώτηση Τι γράφετε αυτήν την περίοδο;

MT:Αυτήν την περίοδο συνεχίζω κάτι που έχω ξεκινήσει από τον Γενάρη και είναι κωμικό και έκανα την αρχή και σε κάτι άλλο που είναι πολύ δικό μου κομμάτι και έχει να κάνει με ανεκπλήρωτους έρωτες και ανεπίδοτες αγάπες.


19.Ερώτηση Πιστεύεις πως η συγγραφή μπορεί να γίνει καριέρα;

MT:Ίσως κάποιοι να βλέπουν την συγγραφή σαν καριέρα και να γεύονται τους ανάλογους καρπούς. Για μένα η συγγραφή δεν έχει να κάνει με καριέρα. Είναι επικοινωνία με μένα και με  τους αναγνώστες μου. 


20.Ερώτηση Ποιο είναι το δυσκολότερο σημείο της συγγραφής;

MT:Το δυσκολότερο σημείο της συγγραφής είναι όταν είναι να γράψω για κάτι δύσκολο και επώδυνο που μου συνέβη. Εκεί νιώθω ότι είμαι σε μεταίχμιο ψυχής. Από τη μία νιώθω την ανάγκη να το καταγράψω και από την άλλη ματώνω. Επίσης με δυσκολεύει η περίληψη για το οπισθόφυλλο.


21.Ερώτηση Τι σας ώθησε να γράψετε το πρώτο σας βιβλίο;

MT:Το πρώτο μου βιβλίο, Το κρεσέντο ενός κύματος, το έγραψα γιατί ένιωσα την ανάγκη να καταγράψω την προσωπική μου ιστορία. Οι ήρωες μου είναι πρόσωπα υπαρκτά και η ιστορία πραγματική. Από τους τρεις ήρωες του κρεσέντου εγώ είμαι η Εύα Τριανταφύλλου.


22.Ερώτηση Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο σας. Πώς βρήκατε τον τίτλο και αν περιέχει αυτοβιογραφικά στοιχεία;

MT:Το κρεσέντο ενός κύματος έχει να κάνει με τον έρωτα, την αγάπη και την φιλία που πότε μπλέκονται γλυκά και που πότε συγκρούονται. Έχει να κάνει επίσης με την «ηθική» του έρωτα και με τα παιχνίδια της μοίρας. Οι Αλκυονίδες ψυχές έχουν να κάνουν με τα παραπάνω αλλά και με το πώς ξεπερνιέται ο θάνατος αγαπημένων προσώπων μας. Επίσης στις Αλκυονίδες ψυχές δείχνω το πώς είναι δυνατόν να συμβούν ίδια γεγονότα σε ανθρώπους που δεν γνωρίζονται, την ίδια χρονική στιγμή, σε διαφορετικούς τόπους και προσπαθώ να ενώσω Έλληνες στην Κάτω Ιταλία και στην Κωνσταντινούπολη και στην Πρίγκηπο στο τώρα.

-Ο τίτλος, το κρεσέντο ενός κύματος μου προέκυψε από φωτογραφία που τράβηξα ένα καλοκαίρι τρία κύματα που έσκασαν επάνω σε ένα πεζουλάκι στις Σπέτσες. Το ένα κύμα ήταν ήπιο, το επόμενο πιο έντονο και το τρίτο ακόμα πιο έντονο, το αποκορύφωμα δηλαδή και ήρθε και καταπάνω μου κιόλας. Συνδύασα αυτά τα τρία κύματα με τους ήρωες μου. Την Ζέτα, την Εύα και τον Πέτρο. Ο τίτλος αλκυονίδες ψυχές μου προέκυψε γιατί συνδύασα τις αλκυονίδες μέρες του χειμώνα με τις ψυχές εκείνες που αντέχουν στα δύσκολα και σκορπίζουν χαμόγελα με φως και ήλιο.
-Ναι! Αυτοβιογραφικά στοιχεία μου έχουν και τα δυο βιβλία μου χίλια τα εκατό!


23.Ερώτηση Τι θα συμβούλευατε έναν νέο συγγραφέα;

MT:Σε έναν νέο συγγραφέα έχω να πω ότι ο χώρος της λογοτεχνίας έχει χαρές και συγκινήσεις μεγάλες αλλά και απογοητεύσεις. Όμως να μην το βάζει κάτω και να κάνει αυτό που του λέει η καρδιά του! 


24.Ερώτηση Στις μέρες μας όλο και περισσότερα άτομα πάσχουν από κάποιου είδους ψυχολογική διαταραχή όπως κατάθλιψη, αγοραφοβία, κρίσεις πανικού. 

Ποια είναι η γνώμη σας και τι θα συμβουλευατε τα νέα άτομα που μπορεί να βιώνουν τέτοιες καταστάσεις;

MT:Κι εμένα πριν 7 χρόνια με επισκέφτηκε με θράσος η κατάθλιψη. Δεν είχα κουράγιο να μιλήσω, δεν ένιωθα ούτε λύπη ούτε χαρά παρά μόνο πένθος ψυχής. Κι άλλα τόσα. Και πακέτο την αγοραφοβία. Και όμως το έψαξα και πήγα σε γιατρό και μίλησα και πήρα και χάπια για επαναπρόσληψη σεροτονίνης της γνωστής ορμόνης της χαράς. Τα χάπια μου ήταν ελαφριά, μου έφεραν ισορροπία και το πάλεψα και μόνη μου. Όταν χαμογέλασα ξανά με την ψυχή μου μετά από καιρό ένιωσα να ξαναζώ! Και το πρώτο βήμα που έκανα νικώντας την αγοραφοβία μου ήταν όταν πήγα μόνη μου στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς και το πανηγύρισα! Τώρα ακόμα παθαίνω κρίσεις κατάθλιψης και αγοραφοβίας και πανικού αλλά το αντιμετωπίζω και χαίρομαι όταν χαμογελώ να χαρίζω το χαμόγελο μου. Η συμβουλή μου είναι η εξής: ναι νικιέται η κατάθλιψη και μην το βάζετε κάτω! δείτε εμένα που στις ήττες της ψυχής μου βρήκα τις πιο μεγάλες μου νίκες και το παλεύω ακόμα! Να είμαστε μαζί και να μιλάμε.


25.Ερώτηση Τι θα ήθελατε να πεις στους αναγνώστες σας; 

MT:Στους αναγνώστες μου έχω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ με όλο μου το είναι! Υπάρχω σαν συγγραφέας χάρη στους αναγνώστες μου και υπάρχω σαν άνθρωπος γιατί νιώθω τους αναγνώστες μου σαν συνταξιδιώτες του νου μου και της καρδιάς μου.


«Αλκυονίδες ψυχές»

 Περιγραφή
Ένας πίνακας ζωγραφικής με δυο γλαροπούλια να πετούν πάνω από τη θάλασσα κι ένα γαλάζιο μαντήλι στον αέρα, ζωγραφισμένος από έναν άντρα. Ένα βιβλίο σαν θαλασσινό φθινόπωρο, παρατημένο κι ανέγγιχτο για καιρό από τη γυναίκα που το έγραψε. Τοσκάνη και Κάτω Ιταλία, με μια Ελλάδα που υπάρχει πάντα στις ακτές που κοιτούν το Ιόνιο με νοσταλγία, χορεύοντας στην άμμο. Αλεξανδρούπολη, Κωνσταντινούπολη και Πρίγκηπος με μια Ελλάδα που επίσης υπάρχει ακόμα και αναπνέει ανάμεσα σε ένα λιμάνι, σε πεύκα και μαστιχόδεντρα.

Η Αλκυόνη και ο Μάρκος, δυο άνθρωποι που για κάποια χρόνια της ζωής τους, βίωναν παράλληλα, με την ίδια ένταση και με την ίδια ευαισθησία, στιγμές κι ανατροπές ζωής, ακόμα και την ίδια πικρή γεύση του θανάτου, μα και την αλμυρή ανάσα του έρωτα κι ας ζούσαν σε άλλους τόπους. Μέχρι που κάποιο ταξίδι τους έφερε κοντά, για πρώτη φορά στο βαγόνι ενός τρένου και όχι μόνο. Ποιές μελωδίες θα σκορπιστούν για χάρη τους, πόσα πετάγματα θα κάνει μια πεταλούδα με φτερά στα χρώματα του ουράνιου τόξου για εκείνους και πόσα θα ξεπεράσουν χωριστά μα και μαζί;

Η Ιρένα και ο Ρωμανός, δυο πλάσματα που για κάποιον λόγο έγιναν ένα, την ίδια ακριβώς στιγμή και που έπαιξαν με τον δικό τους τρόπο, καταλυτικό ρόλο στις υπάρξεις της Αλκυόνης και του Μάρκου. Η Νατάσα και ο Νίκος, που τους ένωσε μια παλιά μπαλάντα. Η Αντιγόνη κι ο Γιώργης, δυο διαμάντια, σταλάγματα μιας παλιάς και όμορφης ζωής.


Έρωτας, αγάπη, φιλία, μοίρα και θάνατος. Άραγε νικιέται ο πόνος και η απουσία που φέρνει ο θάνατος; Άραγε είναι ο έρωτας ανίκητος σε κάθε μάχη που ακόμα και με τον ίδιο μας τον εαυτό δίνουμε πολλές φορές; Άραγε μπορούν, κάποιοι άνθρωποι να αντέχουν και να ξεπερνούν τους χειμώνες της ζωής τους και να ανθίζουν ξανά σαν αλκυονίδες ψυχές μέσα στον κάθε παγερό Γενάρη όσο κι αν τους χάραξε με κρύες αναπνοές; 

Στοιχεία επικοινωνίας:
Οι Θεματοφύλακες των Βιβλίων ,ευχαριστούμε την κα Μαρία Τσίλη για την υπέροχη συνέντευξη .. Της ευχόμαστε πάντα συγγραφικές επιτυχίες  !!!!!


 Eπιμέλεια συνέντευξης :Νάντια Βαβάση
Επιμέλεια Σύνταξης Άρθρου :Βασιλική Μπούζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname