Παρασκευή, 5 Μαΐου 2017

Συνέντευξη με την Φωτεινή Στεργιούλα




Σήμερα έχουμε χαρά να φιλοξενούμε την συγγραφέα κα Φωτεινή Στεργιούλα. Πάμε λοιπόν να την γνωρίσουμε για να μας αποκαλύψει ''Το μυστικό που ξέρουν όλοι.



Βιογραφικό Σημείωμα


"Η Φωτεινή Στεργιούλα-Σουλτανιά είναι μεταφράστρια λογοτεχνικών και εκπαιδευτικών κειμένων. Αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικά περιοδικά και εφημερίδες. Είναι παντρεμένη με δυο παιδιά και ζει στην Λάρισα.




ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Καλησπέρα κυρία Στεργιούλα κι ευχαριστώ πολύ για την τιμή. που δεχτήκατε να μας παραχωρήσετε αυτή τη συνέντευξη για το blog μας ''Θεματοφύλακες Βιβλίων''.Θα θέλετε να  συστήσετε το βιβλίο σας και στους αναγνώστες μας; Είναι η πρώτη σας απόπειρα; Πόσο χρόνο σας πήρε για να ολοκληρωθεί;

Φ.Σ: Τα βιβλίο αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά μυθιστορημάτων που έγραψα πριν πολλά χρόνια. 
Ο Πέτρος, ο ήρωας, μοιάζει πολύ με μένα, γι’ αυτό θα το χαρακτήριζα, ως ένα σημείο, αυτόβιογραφικό.  Εκείνος, όπως  κι εγώ τότε, βρέθηκε ξαφνικά σ’ ένα βάλτο, απ’ όπου δε μπορούσε να βγει. Ψάχνοντας να βρει απαντήσεις για τη ζωή του, βρήκε τελικά κάτι πολύ περισσότερο. Το μυστικό της ίδιας της ύπαρξης.

Θα μπορούσε να διακρίνει κανείς επιρροές από άλλους συγγραφείς στο έργο σας; Χαρακτηρίζετε κάποιον ξένο ή Έλληνα συγγραφέα ως αγαπημένο σας; Πώς επηρεάζεστε από τέτοιες “αδυναμίες”;

Φ.Σ: Δυο συγγραφείς, που διάβασα στα παιδικά μου χρόνια, εντυπώθηκαν καλά στο μυαλό μου. Ο Μενέλαος Λουντέμης και ο Φρέντυ Γερμανός. Το ρεαλιστικό και κάπως στοχαστικό στυλ του πρώτου και το χιουμοριστικό του δεύτερου επηρέασαν αρκετά τον τρόπο γραφής μου. Ο Όσκαρ Γουάιλντ, με τη βαθυστόχαστη και άκρως φιλοσοφημένη πένα του, έδωσε επίσης στοιχεία στο δικό μου, μεταγενέστερο στυλ.



Υπάρχει κάποιο μήνυμα που μεταφέρετε στους αναγνώστες του βιβλίου σας;

Φ.Σ: Ο ήρωας του βιβλίου έχει μια αγωνιώδη ερώτηση: “Γιατί βρίσκομαι σ’ αυτή την άσχημη κατάσταση κι όχι αλλιώς;” Είναι πολλοί αυτοί που αναρωτιούνται τι είναι αυτό που καθορίζει τις επιλογές μας. Τι είναι αυτό που μας οδηγεί να πάρουμε τον ένα δρόμο, αντί για κάποιον άλλο. Ο αναγνώστης θα ανακαλύψει ένα σημαντικό μυστικό για τον τρόπο που λειτουργεί η ζωή, διαβάζοντας το τέλος του βιβλίου.


Οι ήρωες σας έχουν μια προδιαγεγραμμένη πορεία, την οποία γνωρίζετε και ακολουθείτε πιστά ή υπάρχει η πιθανότητα “αυτονόμησή” τους κατά τη συγγραφή;

Φ.Σ: Μαζί με τους ήρωες, και τις αγωνιώδεις ερωτήσεις τους, ανακάλυπτα κι εγώ τον τρόπο που λειτουργεί η ζωή. Οπότε, σίγουρα, οι ήρωες του βιβλίου δεν είχαν προδιαγεγραμμένη πορεία. Έπρεπε να περάσουν όσα πέρασαν, για να συνειδητοποιήσουν, μαζί με μένα, το μυστικό της ύπαρξης, που στην ουσία το ξέρουμε όλοι, αλλά λίγοι το συνειδητοποιούμε έγκαιρα.

Σαν καλλιτέχνης, αλλά και σαν άνθρωπος, ποια είναι τα μελλοντικά σας όνειρα, σε προσωπικό κι επαγγελματικό επίπεδο;

Φ.Σ: Όπως ανέφερα, το “Μυστικό που το ξέρουν όλοι” είναι το πρώτο από μια σειρά μυθιστορημάτων που έγραψα πολλά χρόνια πριν. Στόχος μου είναι να τα βγάλω ένα-ένα απ’ το συρτάρι και να τα δώσω στον κόσμο. Επαγγελματικά, θα επικεντρωθώ εκεί. Σε προσωπικό επίπεδο, έχω επικεντρωθεί, εδώ και κάμποσο καιρό, σ’ ένα πράγμα. Να ζω, όσο πιο έντονα μπορώ, το παρόν. Είναι το μόνο που πραγματικά έχουμε στη ζωή. Όλα τ’ άλλα θα έρθουν, όταν έρθουν. Ο άνθρωπος δεν πρέπει να κολλάει στο παρελθόν, ούτε να περιμένει ένα αβέβαιο μέλλον. Η ευτυχία βρίσκεται στη στιγμή που ζούμε τώρα. 

Έχετε ελεύθερο χρόνο; Πώς σας αρέσει να τον περνάτε, πέρα από το γράψιμο;

Φ.Σ: Όταν δε γράφω, ασχολούμαι με μεταφράσεις, επιμέλεια κειμένων και βιβλίων. Αρθρογραφώ, όταν έχω κάτι να πω. Μου αρέσει η τηλεόραση, το διάβασμα και τα ταξίδια. 


Υπάρχει η σκέψη για κάποιο επόμενο βιβλίο στο μυαλό σας ή δεν έχει ωριμάσει ακόμα η ιδέα μέσα σας;

Φ.Σ: Έχω ήδη βγάλει το επόμενο βιβλίο απ’ το συρτάρι κι έχω αρχίσει να του κάνω ένα ωραίο “χτένισμα”. Έχει σχέση με το χρόνο που περνάει, την –πολλές φορές- δραματική επίδρασή του στον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα, αλλά και τι γίνεται όταν ο χρόνος μας, αντί για λίγος, ξαφνικά γίνεται πολύς.

 Κλείνοντας, με ποιο τρόπο μπορεί το αναγνωστικό κοινό να έρθει σε επικοινωνία μαζί σας

Φ.Σ: Όποιος θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου, μπορεί να το κάνει μέσα απ’ τη σελίδα μου στο facebook, που έχει το όνομά μου. 




Συνέντευξη: Ολγα Ντίνα Κόκκαλη
Επιμέλεια κειμένου:Νεκταρία Πουλτσίδη
Επεξεργασίας εικόνας:Παναγιώτα Γκουτζουρέλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :