Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

                                                                                           

Η γιορτή της μητέρας γιορτάζεται κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή του Μάη.

Πώς, όμως, καθιερώθηκε και από ποιόν;  Γνωρίζετε;

Η γιορτή καθιερώθηκε από την Αnna Marie Jarvis. To 1908, τρία χρόνια μετά το θάνατο της μητέρας της, στην τελετή για τη μνήμη της, η Αnna Marie Jarvis μοίρασε γαρίφαλα, που ήταν το αγαπημένο λουλούδι της μητέρας της, σε όλους τους παρευρισκόμενους. Από τα  παιδιά ζήτησε να γράψουν ένα σημείωμα εκτίμησης στη μητέρα τους.

Στη συνέχεια έφτιαξε μια επιτροπή και αγωνίστηκε να καθιερώσει μια μέρα αφιερωμένη στη μητέρα. Το 1910, η Δυτική Βιρτζίνια ήταν η πρώτη Πολιτεία που υιοθέτησε αυτή τη γιορτή. Το 1914 ο Πρόεδρος Wilson ανακήρυξε τη δεύτερη Κυριακή του Μάη ως ημέρα της μητέρας.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’20, η γιορτή εμπορευματοποιήθηκε από εταιρείες που πουλούσαν κάρτες για τη γιορτή της μητέρας, αλλά και από ανθοπώλες που πουλούσαν γαρίφαλα.

Αν και αφιέρωσε μια δεκαετία για να καθιερώσει αυτή τη γιορτή, η Anna Marie Jarvis πέρασε το υπόλοιπο της ζωής της για να την ακυρώσει. Δεν είχε πρόθεση να συμβεί κάτι τέτοιο. Το μόνο που επιθυμούσε ήταν να ετοιμάζουν τα παιδιά χειροποίητες κάρτες και σημειώματα για να δείχνουν την αγάπη τους στις μητέρες τους!!!

Υπάρχουν πολλά βιβλία στην παιδική κι εφηβική λογοτεχνία για τη μητέρα. Εμείς επιλέξαμε μερικά και σας τα προτείνουμε.

                           Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΜΑ (ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΑΜΠΕΤΑ)


Ο μικρός εξωγήινος έχει μια εργασία για το σχολείο. Να ζωγραφίσει την καλύτερη μαμά σε όλο τον πλανήτη. Βάζει μέσα στο σακίδιο ένα χαρτόνι, πολλούς μαρκαδόρους και ξεκινάει. Κοιτάει προσεκτικά. Οι μαμάδες πολλές, εκείνος όμως θέλει να ζωγραφίσει την καλύτερη. Σχεδιάζει ένα σύννεφο για μαλλιά, δυο μάτια μεγάλα και συνεχίζει μέχρι που... ανακαλύπτει πως η ζωγραφιστή μαμά είναι, χωρίς αμφιβολία, η καλύτερη μαμά σε όλο τον πλανήτη.




                              ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΜΑΜΑ-(Α.ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ)

Η μαμά λέει ότι δεν μπορούμε να είμαστε συνέχεια μαζί. Δεν μπορεί να έρχεται μαζί μου στο σχολείο, ούτε εγώ μπορώ να πηγαίνω μαζί στη δουλειά της.
- Μα, μου λείπεις, όταν δεν είμαστε μαζί, παραπονιέμαι…
Τι λέει η μαμά στη μικρή της κόρη για το φόβο, τη μοναξιά, την αγάπη, το μεγάλωμα και τις αλλαγές, τη ζωή και το θάνατο; Η ψυχολόγος, αλλά και μαμά, Αθηνά Ανδρουτσοπούλου βοηθάει τα παιδιά να εκφράσουν αυτά που νιώθουν και δίνει ιδέες στους γονείς για όσα μπορούν να πουν. Έξι μικροί διάλογοι για πολύ μικρά παιδιά, γεμάτοι συναίσθημα και χιούμορ.




                               ΜΙΑ ΜΑΜΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ-(ΖΑΙΡΗ ΡΩΣΣΗ ΡΕΝΑ)

Ήθελα μια μαμά για μένα. Μια μαμά που να με προσέχει, να μου ανοίγει την αγκαλιά της, να με φωνάζει "καρδούλα μου", να μου φτιάχνει πατάτες τηγανιτές, να μου διαβάζει παραμύθια. Μια μαμά για μένα έψαχνα να βρω. Εντάξει; Δεν ήταν, όμως, τόσο εύκολο. Γιατί η Χιονάτη, η Σταχτοπούτα, η Κοκκινοσκουφίτσα, ακόμη και ο κακός ο λύκος, αλλά και η δασκάλα μου, η γιαγιά μου και ο μπαμπάς μου, πιο πολύ απ' όλους ο μπαμπάς μου, όλα ήταν μπερδεμένα μέσα μου. Μέχρι που τη βρήκα. Ανάμεσα στον ουρανό και στη γη. Και σ' αυτό με βοήθησε πολύ το τυχερό μου αστέρι. Αλήθεια σας λέω!



                                      
                                 Η ΜΑΜΑ ΚΑΝΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-(ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ)

Η Ανθή και η Γιούλη τα θέλουν όλα έτοιμα. Ο Διονύσης θέλει κινητό. Τα δίδυμα μωρά θέλουν άλλαγμα. Ο μπαμπάς θέλει για μεσημεριανό τσιπούρα αλανιάρα. Ο παπαγάλος θέλει τάισμα, ο σκύλος θέλει τη βόλτα του και ο κήπος πότισμα. Η μαμά, όμως, δεν προλαβαίνει όλα τα "θέλω" της οικογένειας και βρίσκει ένα έξυπνο κόλπο για να βάλει μια τάξη στο σπίτι. Άραγε, θα τα καταφέρει; Μια χιουμοριστική ιστορία, από την πολυβραβευμένη συγγραφέα, που θα τη χαρούν τα παιδιά αλλά και όλες οι μαμάδες του κόσμου!




                ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!

  Αγγελίνα Παπαθανασίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :