Header Ads

Συνέντευξη με το Χάρη Λιανό.

Στο σημερινό αφιέρωμά μας φιλοξενούμε τον συγγραφέα παιδικών παραμυθιών Χάρη Λιανό και το βιβλίο του "Έρως, ο γιος της καταιγίδας " από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές. Ελάτε να εξερευνήσουμε διεξοδικά τα δυο συγγραφικά έργα και να μάθουμε περισσότερα για την πηγή έμπνευσης του συγγραφέα.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Χαράλαμπος Λιανός γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλαμάτα όπου και κατοικεί μόνιμα. Αποφοίτησε από το τμήμα Πληροφορικής – Δικτύων Η/Υ του ΤΕΕ Καλαμάτας με ειδικότητα Υποστήριξη Συστημάτων και Εφαρμογών Υπολογιστών και από το Ι.Ε.Κ Καλαμάτας στο τμήμα Ειδικός Εφαρμογών Πληροφορικής με Πολυμέσα. Εργάστηκε ως διοικητικός υπάλληλος σε δημόσιο φορέα, ως ξενοδοχοϋπάλληλος σε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα και ως υπάλληλος σε σούπερ μάρκετ. Από μικρή ηλικία είχε πάθος για τη συγγραφή και τα τρία τελευταία χρόνια άρχισε να γράφει μυθιστορήματα, παραμύθια και στίχους. Το 2015 εκδόθηκε «Η Σταχτομπούτα και ο Σπιρτούλης. Μια αγάπη όπως παλιά», το πρώτο του βιβλίο παιδικής - εφηβικής λογοτεχνίας και το Δεκέμβρη του 2016 το δεύτερο βιβλίο του με τίτλο «Έρως ο γιος της καταιγίδας» από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές. Είναι επίσης λάτρης της μαγειρικής και γράφει συνταγές στην ιστοσελίδα που διατηρεί με ένα συνάδελφο του.


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
A post shared by Vicky G Bouza (@coold1va) on

Β.Μ: Κύριε Λιανέ, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στο μπλογκ μας και να σας ευχαριστήσω για τον χρόνο που αφιερώνετε ώστε να διεκπεραιωθεί η συνέντευξη. Ξεκινώντας θα ήθελα να μας πείτε λίγα λόγια ώστε να σας γνωρίσουν οι αναγνώστες της ομάδας μας, όχι μόνο ως συγγραφέα αλλά και ως άτομο;


Χ.Λ: Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση που μου κάνατε να μιλήσω και να πω μερικά πράγματα για τα βιβλία μου και για εμένα. Κατάγομαι από την Καλαμάτα όπου μεγάλωσα και κατοικώ μόνιμα. Αποφοίτησα από το τμήμα Πληροφορικής – Δικτύων Η/Υ του ΤΕΕ Καλαμάτας καθώς και από το Ι.Ε.Κ Καλαμάτας στο τμήμα Ειδικός Εφαρμογών Πληροφορικής με Πολυμέσα. «Η Σταχτομπούτα και ο Σπιρτούλης. Μια αγάπη όπως παλιά» είναι το πρώτο μου βιβλίο το οποίο εκδόθηκε τον Μάιο του 2015 από τις Εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές και το Δεκέμβριο του 2016 που μας πέρασε εκδόθηκε το νέο μου βιβλίο «Έρως ο γιος της καταιγίδας». Η συγγραφή με μαγεύει γιατί η φαντασία είναι κάτι το ανεξάντλητο, το οποίο μου δίνει την δυνατότητα να πάρω ένα κομμάτι λευκό χαρτί στα χέρια μου και να ξετυλιχθεί μια ιστορία. Την ανάγκη για να ταξιδέψω στον κόσμο του βιβλίου την ένοιωσα πριν από τρία περίπου χρόνια που αποφάσισα να γράψω ένα βιβλίο για να εκφράσω τη αγάπη που έπαιρνα από τα ζώα μου.

Β.Μ: Τι είναι η συγγραφή για εσάς; Πως άρχισε η ενασχόληση σας με την δημιουργική γραφή;

Χ.Λ: Από τα μαθητικά μου χρόνια με έλκυε το βιβλίο και ειδικότερα το μάθημα της έκθεσης, την στιγμή που το μυαλό ξεφεύγει και ταξιδεύει σε ένα δικό του φανταστικό κόσμο , σε ένα κόσμο χωρίς σύνορα. Για αυτό το λόγο αποφάσισα να ασχοληθώ με την συγγραφή, για να μπορώ να εκφράζομαι ελεύθερα, χωρίς δισταγμό και να ταξιδεύω τους αναγνώστες μου στον δικό μου φανταστικό κόσμο.


Β.Μ: Από που αντλείτε την έμπνευση σας; Ποια ερεθίσματα σας σαγηνεύουν ώστε να αποτυπώσετε τις σκέψεις σας ; 

Χ.Λ: Γενικά μέσα από το βιβλίο μου προσπαθώ να περάσω θετικά μηνύματα, όπως πόσο σημαντικά αλλά και πόσο απαραίτητα είναι στην ζωή μας τα συναισθήματα, η ζωή, η φύση και τα ζώα. Η έμπνευση δεν είναι κάτι που μπορείς να προγραμματίσεις ή να ελέγξεις. Για παράδειγμα το βιβλίο «Η Σταχτομπούτα και το Σπιρτούλης. Μια αγάπη όπως παλιά» την εμπνεύστηκα από την αγάπη που πήρα από τις γάτες μου και θέλησα με αυτόν τον τρόπο να τους ανταποδώσω την αγάπη μου.

Β.Μ: Πως αποφασίσατε να γράψετε παιδικό παραμύθι; Κατά την γνώμη σας , ποια η συμβολή των παιδικών βιβλίων στην ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας ενός ατόμου καθώς στις μέρες μας βομβαρδίζεται από εξωγενή βίαια ερεθίσματα; 

Χ.Λ: Ο κόσμος γύρω μας σίγουρα μπορεί να είναι σκληρός, βίαιος και να γίνει ακόμη πιο απάνθρωπος από ότι είναι. Αν όμως ο κόσμος δεν μάχεται να αλλάξει αυτή την πλευρά του νομίσματος αναπόφευκτα τα πράγματα θα δυσκολεύουν ολοένα και περισσότερο. Δυστυχώς, οι περισσότεροι από εμάς ξεχνάμε ότι η υπάρχει και η άλλη όψη, εκείνη που είναι ευχάριστη, όμορφη, γλυκιά, αισιόδοξη γεμάτη όνειρα και ιδανικά, με ανθρώπους που έχουν ένα όραμα και ένα σκοπό για ένα καλύτερο αύριο, άνθρωποι που αφήνουν πίσω για λίγο τους εαυτούς τους και στρέφονται προς τον συνάνθρωπο τους, που τον βοηθάνε να ανακαλύψει την δική του θετική πλευρά, εκείνη που είχαν τυλίξει σε ένα κουβάρι όλα τα καλά που κρατούσαν κρυμμένα ή που ακόμη δεν γνώριζαν ότι έχουν, δίνοντας έτσι και σε εκείνους τους ανθρώπους την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα σκοπό και ένα λόγο για να μάχονται. Τέτοιους ανθρώπους έχω δίπλα και εγώ. Ανθρώπους που μάχονται και που έχουν σαν όραμα για ένα καλύτερο αύριο. Ένα αύριο δικό τους, των παιδιών τους, δικό μου, δικό σας, ένα καλύτερο αύριο όλων μας.

Ένα βιβλίο έχει την δύναμη να μεταφέρει έντονα συναισθήματα όπως η αγάπη και η ελπίδα και να μεταφέρει στιγμές παρόμοιες με την ζωή του αναγνώστη. Μπορεί μέσα από αυτό να ανακαλύψει κάτι δικό του που να τον ταυτίσει με τους ήρωες και να βρει κάποια διέξοδο για να αντιμετωπίσει τις δικές του δυσκολίες. Τα βιβλία μπορεί να γραμμένα σε χαρτί αλλά το περιεχόμενο τους μπορεί να είναι διαφορετικά αντιληπτό από τον καθένα, καθώς ο κάθε άνθρωπος χρησιμοποιεί και διεγείρει τον εγκέφαλο του διαφορετικά. Τα όρια της φαντασίας του καθενός είναι ξεχωριστά.


Β.Μ: «Σταχτοπούτα και Σπιρτούλης». Πως νιώσατε όταν κρατήσατε τυπωμένο το πρώτο σας συγγραφικό έργο; Το βιβλίο αναφέρεται στην σχέση μεταξύ ανθρώπων κι ζώων. Πως πιστεύετε ότι η συντροφιά των μικρών φίλων μας μπορεί να κατευνάσει τις ανατροπές κι δύσκολες καταστάσεις στην ζωή μας;

Χ.Λ: Η πρώτη φορά που το έπιασα στα χέρια μου θα μου μείνει αξέχαστη. Θυμάμαι ότι θα συμμετείχα για πρώτη φορά στις εκδηλώσεις Όψεις του Φανταστικού στην Αθήνα όπου γινόταν και η πρώτη παρουσίαση του βιβλίου και εκεί θα ήταν και η πρώτη φορά που θα το έβλεπα. Όταν έφτασε η στιγμή που το πήρα στα χέρια μου ένοιωσα γαλήνη και ευτυχία. Κρατούσα ένα βιβλίο στα χέρια μου, το δικό μου βιβλίο που είχε πάρει σώμα και μαζί θα κάναμε τα πρώτα βήματα μας στα μονοπάτια της Λογοτεχνίας. Αυτό το βιβλίο έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα γιατί μέσα σε αυτό αναφέρονται αληθινά γεγονότα. Γεγονότα που με την βοήθεια των τετράποδων φίλων μου, με την τόση ανιδιοτελή αγάπη που μου πρόσφεραν ξετυλίχθηκε από μέσα μου μια όμορφη ιστορία. Γενικά από τα ζώα παίρνουμε πάρα πολλά πράγματα με σημαντικότερο από όλα την αγάπη. Αν ο κόσμος αφήσει τα ζώα να τον πλησιάσουν, σίγουρα μαζί θα μπορούν να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση βρεθεί στη ζωή τους.


Β.Μ: «Έρως ο γιος της Καταιγίδας», σε πόσο χρόνο το ολοκληρώσατε; Υπάρχει κάτι που σας δυσκόλεψε; 

Χ.Λ: Ο «Έρως ο γιος της Καταιγίδας» είναι ένα βιβλίο που έχει να κάνει με τον κόσμο των συναισθημάτων, των στιγμών και των ευχάριστων προκλήσεων. Το βιβλίο δεν με δυσκόλεψε ιδιαίτερα γιατί οι χαρακτήρες που πρωταγωνιστούν στο βιβλίο και οι στιγμές που εναλλάσσονται στο χρόνο έχουν να κάνουν με πράγματα που με έχουν επηρεάσει από τη ζωή μου. Ο Έρως είναι κάτι που είχα ξεκινήσει πριν λίγα χρόνια όπου σταδιακά η ιστορία του εξελισσόταν.


Β.Μ: Αγάπη, ομορφιά, μελαγχολία, μοναξιά. Συναισθήματα κι καταστάσεις που συνεπαίρνουν τους ανθρώπους στον ορμητικό κυκλώνα τους. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ασχοληθείτε με τα συναισθήματα και να ζωγραφίσετε την μορφή τους με την πένα σας εικόνες κι χρώματα; 

Χ.Λ: Σαν νέος κάνω την δική μου προσπάθεια για να καλυτερέψω την ζωή μου και να πολεμήσω για τα όνειρα και τα ιδανικά μου. Γράφω για αυτά τα όνειρα και τα συναισθήματα και θέλω να τα μεταφέρω σε όσους περισσότερους αναγνώστες γίνεται. Δεν θέλω σε καμιά περίπτωση το όνειρο που με οδηγεί να σβήσει. Θέλω να συνεχίσει να με οδηγεί και μέσα από την φαντασία μου οι άνθρωποι να ταξιδεύουν σε ένα κόσμο που δεν λείπει το συναίσθημα. Σε ένα κόσμο που υπάρχει μια αγάπη όπως παλιά.

Β.Μ :Δημιουργήσατε έναν αξιαγάπητο φανταστικό περιβάλλον. Γνωρίζουμε πως ο έρωτας είναι η κινητήρια αρχή των πάντων, ποια μηνύματα θέλετε να μεταδώσετε στους αναγνώστες μέσω του γιου του, μικρού Λέοντα;


Χ.Λ: Το 2ο μου βιβλίο «Έρως ο γιος της καταιγίδας» είναι ένα βιβλίο φαντασίας και μας ταξιδεύει στο κόσμο των συναισθημάτων και μοιράζεται μαζί μας οικογενειακές στιγμές. Η ιστορία είναι αφιερωμένη σε όσους δεν χάνουν την ελπίδα τους πως κάτι μαγικό θα συμβεί και θα αλλάξει τις ζωές τους και σε όσους αισθάνονται παιδιά που δεν φοβούνται να εκδηλώσουν τα συναισθήματα τους και που δεν ξεχνούν να γελούν, να αγαπούν, φανερώνοντας έτσι το παιδί που κρύβουν μέσα τους.

Κεντρικοί ήρωες του βιβλίου είναι ο Έρως που μοιράζεται το χρόνο του με το μικρό του γιο, τον Λέων, διαβάζοντας του ένα παραμύθι. Όμως δεν είναι μόνο αυτοί οι ήρωες που απασχολούν την ιστορία του βιβλίου. Είναι και ένα νεαρό ζευγάρι που επιθυμεί να αποκτήσει ένα παιδί αλλά για κάποιους ανεξήγητους λόγους δεν τα καταφέρνει. Και κάπως έτσι ξεκινά και η ιστορία του βιβλίου.

Διαβάζοντας κάποιος το βιβλίο θα παρατηρήσει ότι ο χρόνος εναλλάσσεται και ότι το παρελθόν με το παρόν ενεργούν παράλληλα. Οι χαρακτήρες του βιβλίου εξελίσσονται βγάζοντας στην επιφάνεια τις επιθυμίες και τα συναισθήματα τους. Οι προσδοκίες των ηρώων δύσκολα πραγματοποιούνται, αλλά στο τέλος βρίσκουν τρόπο να τις εκπληρώσουν.

Στο βιβλίο εξελίσσεται και μια φανταστική ιστορία για το πώς δημιουργήθηκαν οι πλανήτες με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους αναγνώστες σε θέματα προστασίας του πλανήτη. Σε αυτό το σημείο θα ανακαλύψετε και άλλα πράγματα για τους ήρωες αλλά και πράγματα που ίδιοι οι ήρωες δεν μπορούσαν να αντιληφθούν.

Μερικοί άνθρωποι αναζητούν κάτι το διαφορετικό που θα τους αλλάξει τη ζωή ξεχνώντας τους ανθρώπους που έχουν γύρω τους. Όμως στη πραγματικότητα η διαφορά έρχεται όταν συνειδητοποιούν ότι αυτό που έψαχναν ήταν δίπλα τους.


Β.Μ: Ολοκληρώνοντας τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες και να συμβουλέψετε τους νεαρούς συγγραφείς; 

Χ.Λ: Όλοι μας πρέπει να πιστεύουμε στους εαυτούς μας και ότι μας αξίζουν καλύτερες μέρες από αυτές που ζούμε. Αν δεν υπάρχει πίστη και εμπιστοσύνη στον ίδιο μας τον εαυτό τότε ίσως τίποτα δεν θα μπορέσει να αλλάξει προς το καλύτερο. Όλα μπορούμε να τα καταφέρουμε αρκεί πρώτα να πιστέψουμε εμείς σε εμάς, στους ίδιους μας τους εαυτούς. Και αν ακόμη αυτό μας είναι δύσκολο να το κάνουμε ίσως θα είναι καλύτερα να στραφούμε και να ψάξουμε γύρω μας, να βρούμε ανθρώπους που μας βγάζουν τον καλύτερο μας εαυτό και που έχουν πίστη σε εμάς. Ευχαριστώ όλο τον κόσμο που με αγαπά και που με στηρίζει σε ότι και να κάνω. Ευχαριστώ όλους εκείνους που πιστεύουν σε εμένα και που με έμαθαν και εμένα να πιστεύω στον ίδιο μου το εαυτό.

Σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας. 
Ευχόμαστε να είναι καλοτάξιδο το βιβλίο και πάντα συγγραφικές επιτυχίες !


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Από το Blogger.