Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2017

Ο καλός δήμαρχος - Andrew Nicoll

Μαριλένα Θάνου

Σε μια καθωσπρέπει, αλλά μάλλον ξεχασμένη γωνιά της Βαλτικής, ο καλός δήμαρχος Τάιμπο αδυνατεί να εκφράσει την αγάπη του στην κυρία Στόπακ ώσπου, μια μέρα, εκείνη ρίχνει κατά λάθος το μεσημεριανό της μέσα σε ένα σιντριβάνι και από εκείνη τη στιγμή, οι ζωές τους πλέον δεν θα είναι ποτέ ξανά οι ίδιες…
Ένα χριστουγεννιάτικο δώρο. Το είχα βάλει στο "μάτι"' κι όλας καιρό πριν, οπότε όταν μου το έδωσαν ήταν μια αρκετά ευχάριστη έκπληξη. Και πρόσφατα που το τελείωσα έχω να πω το εξής.

Το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να μου κάνει κανείς.

Πραγματικά, με ένα αχνό χαμόγελο διάβαζα τις σελίδες.. Δεν το παθαίνω συχνά αυτό και πόσο μάλλον να μου κάνει τόσο ιδιαίτερη εντύπωση που να το σκέφτομαι ακόμα. Είναι το πρώτο μυθιστόρημα του Νicoll και κέρδισε πραγματικά πολλούς αναγνώστες, όπως και στα Scottish Literary Awards το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα και ειλικρινά, πιστεύω πως το κέρδισε επάξια.

Ίσως να μου τράβηξε το ενδιαφέρον, τόσο πολύ που  απορροφήθηκα όσο από την πλοκή αλλά και τους χαρακτήρες επειδή είναι τόσο όμορφα γραμμένα και αποτυπωμένα ολα τα συναισθήματα. Αν με ρωτούσες για τον έρωτα, θα σου έλεγα απλά να διαβάσεις αυτό το βιβλίο. Είναι ένα μυθιστόρημα όπου η αγάπη και ο έρωτας είναι τόσο αγνά, τόσο… δυνατά. Είναι τόσο δυνατά τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών, ο συγγραφέας καταφέρνει να δείξει τόσο υπέροχα τις σκέψεις τους, τις επιθυμίες τους, την κοινωνία γενικά, δηλαδή θα παρουσιάσει τις όμορφες μεριές της πόλης, αλλά και τις σκοτεινές, με απλά λόγια δίνει μια ολοκληρωτική αναπαράσταση μιας απλής και ήρεμης πόλης. Έχει καταφέρει να δώσει τόσο παραστατικές και ζωντανές εικόνες για τα τοπία, την κάθε σκηνή βασικά που υπάρχει μέσα στο βιβλίο, νιώθεις πως βρίσκεσαι εσύ ο ίδιος μέσα στο βιβλίο!

Η πιο αγνή απόδοση του έρωτα και της αγάπης.

Δυο έννοιες που έχουν έναν υποκειμενικό χαρακτήρα. Ο καθένας τα σκέφτεται αλλιώς, τα φαντάζεται αλλιώς. Αν θέλετε να δείτε μια πρωτότυπη ιστορία. Πρώτη φορά είδα τόσο ξεκάθαρες σκέψεις και συναισθήματα, σας προτείνω να το διαβάστε ανεπιφύλακτα. 

Οκ, κάποιοι/ες μπορεί να μην το θελήσουν, θέλω να πω ίσως να τους φανεί κάτι αδιάφορο. Δεν ξέρω, προσωπικά μου έκανε πρωτόγνωρη εντύπωση, με κέρδισε έτσι απλά.

Η αλήθεια είναι πως από την μέση και μετά ξεκίνησε λίγο να με παραξενεύει καθώς  λόγω κάποιων αποφάσεων των πρωταγωνιστών η πλοκή άρχισε να περιπλέκεται, αλλά μετά "ξανατσουλάει" ας πούμε το ίδιο υπέροχα.

Αγάπησα τους πρωταγωνιστές, θύμωσα μαζί τους. Πρώτη φορά… ένιωσα "περίεργα" τέλος πάντων. Ένιωσα… σαν να ήμουν μέσα στην πόλη. Να παρακολουθώ τους πρωταγωνιστές.

Από όσα έχω διαβάσει, λίγα είναι αυτά που παραμένουν στο μυαλό μου για καιρό, ανάμεσα σε αυτά ήταν και αυτό.

Ένα βιβλίο αγνό που θα το αγαπήσετε. Δώστε του μια ευκαιρία αν θέλετε, μπορεί να σας αρέσει, μπορεί όχι.

Ποιος ξέρει, ίσως και σε εσάς χαραχθεί το ίδιο χαμόγελο που χαράχθηκε και σ' εμένα.


Ο ΚΑΛΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ

«...Έχω μάθει πως δεν υπάρχει πολλή αγάπη στον κόσμο ώστε να τη σπαταλούμε. Ούτε σταγόνα δεν επιτρέπεται να πηγαίνει χαμένη. Αν είμαστε τυχεροί και τη βρούμε, ανεξάρτητα από το πού θα τη βρούμε, θα πρέπει να τη φυλάξουμε και να την απολαύσουμε όσο πιο πολύ μπορούμε, για όσο πιο πολύ μπορούμε, μέχρι και το τελευταίο φιλί...»

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

  • Τίτλος: Ο καλός δήμαρχος
  • ISBN:978-960-364-967-0
  • Αριθμός σελίδων:504
  • Εκδόσεις : Διόπτρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :