Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016

Συνέντευξη με την Χρύσα Ζανεσή.


Οι Θεματοφύλακες φιλοξενούν σήμερα την συγγραφέα του βιβλίου "Ούς ο Θεός...χωριζέτω", Χρύσα Ζανεσή Αλεξάκη. Η κυρία Ζανεσή μας μίλησε για το βιβλίο της και μας αποκάλυψε το μυστικό πίσω από την δημιουργία της ιστορίας του. Πάμε να την απολαύσουμε!


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκα στην Κρήτη και ζω μόνιμα στην Ρόδο.  Έφτασα σε μια ηλικία που κατέχω  τι θέλω από την ζωή. Είμαι παντρεμένη και μητέρα δυο παιδιών και φυσικά γιαγιά  δυο αξιαγάπητων εγγονιών. Από μικρή ήμουν δραστήρια, ρομαντική και ονειροπόλα. Μου αρέσει να γράφω, να γράφω….   Γράφω παιδικά διηγήματα, Αφηγήματα, παραμύθια, θεατρικά έργα, ποιήματα δεκαπεντασύλλαβα  και ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί το μυαλό μου! Η φαντασία μου αρκετές φόρες καλπάζει, αδυνατώντας ακόμη και η ίδια να τραβήξω τα ηνία της. Λατρεύω την συγγραφή όπως και την ανάγνωση. Έχουν ήδη εκδοθεί τέσσερα βιβλία μου, το Σερφάρω αγάπη μου…. Σερφάρω το 2013, Έρωτας με χρώμα φεγγαριού 2014, Έρωτας δυνάστης 2015 και Ους ο θεός… ΧΩΡΙΖΕΤΩ  2016. Έχω βραβευτεί από την  Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών με το διήγημα ¨Άρωμα ελευθερίας¨ και  Από την Εταιρεία, Τεχνών, Επιστήμης και Πολιτισμού Κερατσινίου με το ¨Ασήκωτη η προσμονή¨.  Αρκετά από τα διηγήματα μου υπάρχουν σε συλλογικές εκδόσεις.  Ασχολούμαι επίσης ερασιτεχνικά με το θέατρο και έχω πάρει μέρος σε αρκετές επιτυχημένες παραστάσεις. Το ανήσυχο πνεύμα μου πάντα γυρεύει τρόπους ώστε να κάνει την ζωή μου δημιουργική. 


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Καλησπέρα, κυρία Ζανεσή – Αλεξάκη και σας ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη που παραχωρείτε στο blog μας, «Θεματοφύλακες Βιβλίων». «Ους ο Θεός …χωριζέτω» το καινούργιο σας βιβλίο και η ιστορία της 16χρονης Καίτης εξελίσσεται μέσα στις σελίδες του. Πώς προέκυψε η ιστορία αυτή;

Καλησπέρα και από μένα. Εγώ πρέπει να σας ευχαριστήσω θερμά, για την χαρά που μου δίνετε να μιλήσω για το βιβλίο μου.  Πριν πω οτιδήποτε άλλο θα ευχαριστήσω το ίδιο θερμά τις Εκδόσεις Πνοή, που αγκάλιασαν με τόση αγάπη πόνημα μου. Την ιστορία του ¨Ους ο θεός… ΧΩΡΙΖΕΤΟ¨ μου την διηγήθηκε η ίδια η ηρωίδα του βιβλίου. Οπότε είναι αληθινή, με μια μικρή δόση μυθοπλασίας.

Ποια είναι η Καίτη; Πείτε μας δυο λόγια για την ηρωίδα και τους χαρακτήρες που την πλαισιώνουν.

Η Καίτη είναι δυναμικό κορίτσι. Δεν μπαίνει εύκολα σε καλούπια. ¨Δεν δέχεται μέχρι και σήμερα τον εξαναγκασμό¨. Δεν υποκύπτει  στις ερωτικές πιέσεις του Γιάννη, που οι γονείς της υποχρέωσαν να της φορτώσουν για σύζυγο.  Μια μάνα και ένας πατέρας, που θυσιάζουν το παιδί τους στο βωμό του χρήματος, με έναν γάμο με το στανιό, δηλαδή μια αγοραπωλησία! Μια πεθερά που δίνει ακόμα και την ψυχή της στο διάβολο, για τον κανακάρη της, Η Καίτη βάζει σκοπό της ζωή της να πραγματοποιήσει τα  όνειρα της. Να πετάξει από τους ώμους της τον ζυγό, που άλλοι της φόρτωσαν. Κωμικοτραγικές καταστάσεις εξελίσσονται σε ολόκληρο το βιβλίο. Όμως η Καίτη είναι δυναμική γυναίκα!

Διαβάζοντας το οπισθόφυλλο σκέφτηκα ότι είναι ένα θέμα το οποίο πλέον έχει εξαλείψει. Γάμοι εξ αναγκασμού πλέον δεν γίνονται. Πιστεύετε ότι ισχύει κάτι τέτοιο ή στην επαρχία ακόμα η γυναίκα έχει την ίδια θέση;

Θέλω πραγματικά να πιστεύω εξαναγκασμού πως δεν γίνονται, συμφέροντος όμως ναι! Πιστεύω επίσης πως υπάρχουν γυναίκες και όχι μονάχα στην επαρχία, που αναγκάζονται, εξαναγκάζονται, υποκύπτουν   και παραμερίζουν τους εαυτούς τους σε αρκετά θέματα και καταστάσεις. 

Η Καίτη διεκδικεί τα όνειρά της, πάει κόντρα στα κατεστημένα και στους ανθρώπους. Είναι ένα πρότυπο για όλους εκείνους που συμβιβάζονται;

Ίσως να μην είναι πρότυπο. Είναι όμως πολεμίστρια. Διεκδικεί την ζωή! Σαφώς και θα συμβιβαστεί, θα βάλει ένα πρέπει πάνω από ένα θέλω, Όμως δεν θα σκύψει το κεφάλι χωρίς να διεκδικήσει. Ας πολεμήσουμε πρώτα και ας χάσουμε  την μάχη. Όλοι μας!

Πρέπει ο άνθρωπος να ακολουθεί τα «θέλω» του, ακόμα κι αν αυτό του κοστίσει;

Ναι, κάποιες φορές ναι! Πληρώνει πάντα για να αποκτήσει ένα θέλω του. Δεν θα τα ακολουθήσει για να καταστρέψει τον κόσμο. Αλλά για να φτιάξει ένα καλύτερο δικό του, με όποιο τίμημα.

Τι είναι προτιμότερο η μοναξιά με στόχο την προσωπική ελευθερία ή ο συμβιβασμός με σκοπό την ικανοποίηση των άλλων;

Δύσκολη απάντηση. Εγώ θα διάλεγα την μοναξιά με στόχο την ελευθερία. Δεν αξίζει να έχω ανθρώπους γύρω μου που θα συμβιβάζομαι μαζί τους. Βάζω ολόκληρο τον εαυτό μου στο περιθώριο της ζωής. Ακολουθώ, δεν συμβαδίζω, ικανοποιώ, δεν ικανοποιούμαι, δίνω αλλά δεν έχω δικαίωμα να ζητήσω.  Μοναξιά για μένα λοιπόν, σημαίνει ελευθερία.

Το κεντρικό νόημα της ιστορίας είναι «ποτέ μην εγκαταλείπεις τα όνειρά σου». Πόσο εφικτό είναι αυτό στην σημερινή εποχή; 

Εξαρτάται από τα όνειρα. Βέβαια στην σημερινή εποχή είναι δύσκολο να πραγματοποιήσεις ακόμα και το πιο μικρό. Οι καταστάσεις μας έχουν αναγκάσει να μην ονειρευόμαστε. Όμως ο άνθρωπος δεν ζει χωρίς όνειρα. Δεν είναι τυχαίο που ο θεός μα έφτιαξε έτσι ώστε να ονειρευόμαστε και κοιμισμένοι και ξύπνιοι!  Πόσα θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε; Όσα μπορούμε! Είπαμε τα όνειρα δεν άυλα! Στο χέρι μας είναι να τους δώσουμε ζωή, πνοή..  είμαι σίγουρη πως θα βρούμε τον τρόπο, αρκεί να τα πιστέψουμε.

Πιστεύετε ότι ένα βιβλίο μπορεί να αφυπνίσει και να παρακινήσει τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν την κρίση; Πώς μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο όταν υπάρχει ακόμα και θέμα επιβίωσης;

Ένα βιβλίο θα σε κάνει να ξεχαστείς, θα  σε ταξιδέψει, θα σε προβληματίσει, ίσως και να σε αφυπνίσει όπως το θέτεις.. Η κρίση όμως που βιώνει η χώρα μας, η Ελλάδα μας,  θέλει πυγμή και δύναμη για να ξεπεραστεί. Θέλει να γίνουμε όλοι μια γροθιά και να χτυπήσουμε με δύναμη το κοφτερό μαχαίρι και ας κατακρεουργηθούμε. Να ξεσηκωθούμε εμείς που ζήσαμε το παρελθόν, για  να φτιάξουμε το μέλλον των παιδιών μας.  Να επιβιώσουν  και εκείνα σαν άνθρωποι! Ένα όνειρο που πρέπει πάση θυσία να υλοποιηθεί.!

Και σε όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα βιβλίο, τι θα τους συμβουλεύατε; 

Όταν έχεις την αγάπη και την θέληση για να διαβάσεις, μπορείς και βρίσκεις τρόπους. Υπάρχουν τόσες βιβλιοθήκες στην κάθε πόλη. Υπάρχουν φίλοι, που σίγουρα θα έχουν και από ένα, δυο βιβλία σε κάποιο κομοδίνο. 

Κλείνοντας τη συνέντευξη, και αφού σας ευχαριστήσω για μία ακόμα φορά για τον χρόνο που μας αφιερώσατε, θα ήθελα να μου πείτε ποιο είναι το αγαπημένο σας απόφθεγμα; 

Εγώ σας ευχαριστώ από καρδιάς. Ευχή μου η πραγματοποίηση κάθε ονείρου σας.  Θα κλείσω με ένα απόφθεγμα όπως μου ζητάτε, του μεγάλου,  του οραματιστή και αγαπημένου μου συμπατριώτη Νίκου Καζαντζάκη από την Ασκητική.

«Δε ζυγιάζω, δε μετρώ, δε βολεύομαι! Ακολουθώ το βαθύ μου χτυποκάρδι». Ν. Καζαντζάκης. (Ασκητική)  

ΥΠΟΘΕΣΗ
"Ου ο Θεός...χωριζέτω"

Η Καίτη είναι ένα δεκαεξάχρονο κορίτσι που ζει σ΄ ένα μικρό χωριό της Ρόδου. Όπως κάθε κοπέλα θέλει να ζήσει την ανεμελιά των χρόνων της, να φλερτάρει και να ερωτευτεί. Όμως οι γονείς της έχουν άλλα σχέδια γι΄αυτήν. Σ΄αυτην την τόσο τρυφερή ηλικία αποφασίζουν να την παντρέψουν παρά τη θέλησή της. Η Καίτη όμως δεν είναι μια συνηθισμένη έφηβη, Είναι έξυπνη, πεισματάρα και έχει μια έμφυτη ροπή προς την ελευθερία, την οποία δεν έχει σκοπό να θυσιάσει για χάρη κανενός.Η λύση είναι μία και ονομάζεται " χωρισμός.Οι πάντες είναι εναντίον της, αλλά εκείνη, με σύμμαχο την ατσάλινη θέλησή της, διεκδικεί εκείνο που δικαιωματικά της ανήκει. Τη ζωή της. Στην πορεία, βιώνει κωμικοτραγικές καταστάσεις, τις οποίες αντιμετωπίζει με το αξεπέραστο χιούμορ της. Ένα βιβλίο που θα σας κάνει να δακρύσετε απο γέλιο και συγκίνηση, που θα σας διασκεδάσει και θα σας προβληματίσει. Ένα βιβλίο με μια επωδό: ποτέ δεν είναι αργά για να πραγματοποιήσει κανείς τα όνειρά του.

Στοιχεία επικοινωνίας

Συνέντευξη:Χρυσή Αγγελίδου
Φωτογραφίες: Βασιλική Μπούζα
Επιμέλεια Άρθρου: Χριστίνα Μιχελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :