Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2016

Εμένα με νοιάζει…

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
Διονύσης Λεϊμονής,
εκπαιδευτικός-συγγραφέας

      Μετά την απροσδόκητη «φυγή» της Γαλάτειας Γρηγοριάδου Σουρέλη για τα νησιά των μακάρων, η φράση «εμένα με νοιάζει», έρχεται και ξανάρχεται στον νου μου, ωθώντας με να σκεφτώ για τη ζωή, για τα πράγματα, για τον κόσμο που μας περιβάλλει. Με αφόρμηση τον τίτλο ενός μυθιστορήματός της από πολλά πολυδιαβασμένα μυθιστορήματα, ιστορίες και παραμύθια της, το οποίο όμως καθιέρωσε τη σπουδαία αυτή συγγραφέα, θα θελα να καλέσω όλους τους αναγνώστες αυτής της στήλης να δημιουργήσουμε, να γράψουμε και να εκφραστούμε. Δεν είναι δύσκολο, είναι σαν να περπατούμε διψασμένοι για νεράκι σε μια άνυδρη πεδιάδα και ξάφνου μας δίνεται η δυνατότητα να ανοίξουμε έναν φυσικό κρουνό μέσα μας για να πούμε όσα νιώθουμε, όσα βιώνουμε, όσα κρατούμε ερμητικά σφαλισμένα μέσα μας καιρό τώρα. …
Κάνω εγώ την αρχή και περιμένω να με ακολουθήσετε σε μια απόπειρα να ξεδιψάσουμε, να δροσιστούμε, να γευτούμε τη χαρά της έκφρασης…

Εμένα με νοιάζει που έχω πολλά ακόμα να ζητώ στη ζωή ακόμα κι αν οι ελπίδες να εκπληρωθούν οι επιθυμίες μου, όλο και λιγοστεύουν

Εμένα με νοιάζει για το τι θα γίνει παραπέρα, όταν εγώ δεν θα υπάρχω αλλά θα υπάρχουν οι άλλοι…

Εμένα με νοιάζει να με νοιάζονται οι υπόλοιποι, γιατί έτσι θα μπορώ να χαμογελώ

Εμένα με νοιάζει, που βλέπω εικόνες για τις οποίες ντρέπομαι, αφού πολλές φορές προσποιούμαστε πως δεν μας νοιάζει τίποτα και κανένας

Εμένα με νοιάζει να έχουν όλοι τροφή στέγη, περίθαλψη και παιδεία ανεξάρτητα με τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία και τα πιστεύω τους

Εμένα με νοιάζει, όταν κλείνουμε πόρτες γύρω μας, πόρτες μάθησης, πόρτες ζωής και μάλιστα σε παιδιά που μας κοιτούν σαν χαμένα σε έναν κόσμο φτιαγμένο συχνά για τους «υγιείς», τους «τυχερούς» και τους «βολεμένους»

Εμένα με νοιάζει, το περιβάλλον, γιατί αυτό είμαστε εμείς, είναι το στρώμα μας που ακόμα κι ένας «απολίτιστος» δεν λερώνει σε πείσμα όλων εμάς των εγωπαθών «πολιτισμένων»

Εμένα με νοιάζει η προσβασιμότητα όλων προς όλα και η ευκαιρία να δίνουμε και να παίρνουμε όσα αξίζουμε στη ζωή

Εμένα με νοιάζει πέρα από να ζω να ευ ζω. Γιατί έτσι μόνο μπορώ να νιώθω ‘ ΄Ανθρωπος

Εμένα με νοιάζει όλους να μας νοιάζει η ζωή, η συνέχεια, το όνειρο…

Σειρά σας, φίλοι και φίλοι, εσάς σας νοιάζει; Εμάς μας νοιάζει; Η σκυτάλη δική σας, το παιχνίδι απλό:

Εμένα με νοιάζει…

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Διονύσης Λεϊμονής γεννήθηκε στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας. Εργάζεται στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ζει μόνιμα στην Νέα Ιωνία Βόλου. Παράλληλα με την συγγραφή λογοτεχνικών έργων ασχολείται με την αρθρογραφία σε εφημερίδες και περιοδικά. Το 2005 απέσπασε το πρώτο βραβείο στον πανελλήνιο διαγωνισμό λογοτεχνίας του Φυσιολατρικού Συνδέσμου Πατρών, για το διήγημά του: "Ζωή από τα χαλάσματα¨". "Η κολυμβήθρα του Σιλωάμ" είναι η πρώτη εκδοτική του προσπάθεια. Τον Απρίλιο του 2009 κυκλοφορεί το νεανικό του μυθιστόρημα: "Το μυστικό της Δαγκάνας", από τον Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τραπέζης Κύπρου. Ακολουθούν τα έργα του "Το χαμένο ταίρι", "Τίμια δώρα", "Το δέκατο έβδομο κιβώτιο". Έχει συμμετάσχει σε συλλογικά έργα: "Τα κείμενα" "Ιστορίες από ένα παγκάκι",και λάβει επίσης διακρίσεις για διηγήματα αλλά και ποιήματά του.

Επ. Άρθρου/Εικόνας:Βασιλική Μπούζα





14 σχόλια:

  1. Κι εμένα με νοιάζει το παν απ΄όλα να είμαστε ενωμένοι κι πάνω απ΄όλα άνθρωποι δοτικοί οι εμπειρίες από την καθημερινότητα τι κι αν η ελπίδα αχνοφέγγει να παίρνω και να δίνω μηνύματα μέσω της γραφής! Ολόθερμα Συγχαρητήρια στην προσπάθεια σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ, Γρηγορία μου, τα μηνύματα μέσω της γραφής είναι σαν αυτά σε επτασφράγιστα μουκαλάκια που πλέουν στη θάλασσα και μπορεί να μας σώσουν

      Διαγραφή
  2. Εμένα με νοιάζει ένας καθάριος ουρανός να με σκεπάζει. Το πρωί που ξυπνάω το πρώτο που θα βλέπω θα είναι μια απέραντη παραλία. Χωρίς σκουπίδια, χωρίς λήμματα στα καταγάλανα νερά της. Να βουτάω το ξημέρωμα μέσα στο κρυστάλλινο σώμα της και να γεμίζω ενέργεια. Ολα τα άλλα μετα. Μετά ετοιμάζω πρωινό, μετά πηγαίνω τα παιδιά στο σχολείο, μετά οι δουλειές, όλα μετά.
    Εμένα με νοιάζει ένα καλύτερο μέλλον έστω κι αν αυτό σημαίνει να αφιερώνω περισσότερο χρόνο στα παιδιά για να τους μαθαίνω αυτά που δε λέγονται, αυτά που δεν φαίνονται κι όμως είναι το Α και το Ω για μια καλύτερη κοινωνία.
    Εμένα με νοιάζει να προσφέρω σε αυτούς που με αγαπούν, ακόμα όμως κι αυτούς που δε με αγαπούν να τους κάνω να με αγαπήσουν γιατί το μόνο συναίσθημα που εκμηδενίζει το χρόνο είναι η αγάπη.
    Εμένα με νοιάζει το εσύ, το εμείς μα και το εγώ. Ναι με νοιάζει ο εαυτός μου γιατί αν δεν αγαπήσω εμένα αδυνατώ να αγαπήσω κανένα. Με νοιάζεις πιότερο και εσύ που με διαβάζεις και με νοιώθεις γιατί θα πει ότι είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος.
    Εμένα με νοιάζει κάθε απειροελάχιστο κομμάτι του σύμπαντος γιατί χωρίς αυτό μπορεί να μην υπήρχα ούτε εγώ ούτε εσύ.
    Μα πάνω απ'ολα με νοιάζει να δώσουμε στη γη μας το σεβασμό που της αξίζει. Ολοι μαζί μπορούμε να κάνουμε αυτό που δεν μπορώ να καταφέρω μόνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, όταν φύγουμε από το "εγώ" και φτάσουμε στο "εμείς", όταν επιτέλους θα μας νοιάζει το γύρω μας περιβάλλον, τότε θα μπορούμε να ελπίζουμε... σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  3. Εμένα με νοιάζει όταν έρθει εκείνη η ώρα που η ψυχή μου να ενωθεί με το γαλάζιο του ουρανού να μη φοβάμαι να αντικρίσω το Δημιουργό ορατών τε πάντων και αοράτων. Αυτό προϋποθέτει ότι μέχρι εκείνη την ώρα οφείλω να εκγυμνάζω την ψυχή μου στην αγάπη, στην συμπόνια, την ευσπλαχνία, να εργάζομαι για την αλήθεια, να είμαι ταπεινή στη συντριβή του πλησίον και να χαίρομαι με την ευτυχία του.

    Εμένα με νοιάζει να κάνω καλές πράξεις, χωρίς να καυχιέμαι, να διαφυλάττω την ψυχή μου από μνησικακίες, να αγωνίζομαι να διατηρήσω την αγαθότητα της ψυχής μου ώστε να μπορώ να συγχωρώ τους συνανθρώπους μου.

    Εμένα με νοιάζει να βλέπω το πρόσωπό μου στον καθρέφτη χωρίς φοβάμαι ότι κάποιο υποχθόνιο συναίσθημα θα με μεταλλάξει.

    Εμένα με νοιάζει να ζω εκτιμώντας κι ευχαριστώντας ό,τι ο Μεγαλοδύναμος μου έχει προσφέρει και πιστέψτε με, σε όλους ανεξαιρέτως έχει δώσει πολλά, αλλά η πλεονεξία, ο φθόνος, η κακεντρέχεια, δεν μας αφήνει να απολαύσουμε τις πραγματικές χαρές της ζωής.

    Εμένα με νοιάζει το "εγώ", αλλά όχι μόνο του, παρέα με το "εμείς" για να δημιουργώ, να βοηθώ, να αγαπώ,να ελπίζω, να τραγουδώ, να χαίρομαι,να αγωνίζομαι, να πορεύομαι...

    Εμένα με νοιάζει ο πλησίον γιατί είναι ο κρίκος στην ίδια ανθρώπινη αλυσίδα και χωρίς αυτόν θα είμαι ελλιπής.

    Εμένα με νοιάζει το χθες γιατί με διδάσκει, το σήμερα γιατί με πληροφορεί, το αύριο, το οποίο πρέπει να το προστατεύσω σήμερα με λογικές πράξεις εξασφαλίζοντας τη δημιουργικότητα, την ελευθερία, τη δικαιοσύνη, την ειρήνη, την ευημερία στις επερχόμενες γενιές.

    Εμένα με νοιάζει η χώρα μου, η γη, η θάλασσα, ο ουρανός, η φύση. Είναι όλα όσα δίνουν τη δυνατότητα στον άνθρωπο να γίνει σοφός, να αναπτυχθεί με υγεία, να ζήσει μεγαλουργώντας, να πεθάνει αξιοπρεπώς.

    Εμένα με νοιάζει που νοιάζεσαι για μένα με οποιονδήποτε τρόπο. Αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί τότε καταλαβαίνω πως ο προσωπικός μου αγώνας δεν έγινε μάταια.
    Εμένα με νοιάζει που με νοιάζεσαι και σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Κατερίνα, ο πλησίον μας και ο θεός, που καμιά φορά μπορεί και να ταυτίζονται, είναι, πιστεύω η σωτηρία μας, η ανάγκη μας, η απαντοχή και η λύτρωσή μας... να είσαι πάντα καλά

      Διαγραφή
  4. Εμένα δεν με νοιάζουν πολλά πλέον. Όταν έχεις κουραστεί να νοιάζεσαι για τα λάθος πράγματα, όπως το τι θα πει ο κόσμος, όπως για το πώς φαίνεσαι, ή για το αν αξίζεις πραγματικά μέσα σου. Ίσως τελικά όταν σταματάς να νοιάζεσαι, να αγχώνεσαι, να παρασκέφτεσαι, βρίσκεις μια υπέροχη ησυχία, ένα αλησμόνητο κενό, και απλά προχωράς με καθαρό μυαλό, προστατευμένη καρδιά και αναπτυγμένο πνεύμα.

    Με νοιάζει ο χρόνος, παρόλο που δεν ελέγχεται. Θα προλάβουμε να τα κάνουμε όλα; Να κάνουμε καριέρα, οικογένεια; Να διαβάσουμε όλα τα βιβλία που υπάρχουν, να ταξιδέψουμε σε όλα τα μέρη του κόσμου; Υπάρχει άλλη ζωή μήπως να μοιράσω τα θέλω;

    Ναι, και τα θέλω με νοιάζουν. Γιατί να πρέπει να αφοσιωθώ στις ανάγκες, στην επιβίωση, στην οικονομία, στην εύρεση ενός σπιτιού που να ονομάζω σπιτικό; Όμως, τώρα είμαι στην Ελλάδα, μια χωρά που έχει μόνο ανάγκες και έτσι τα θέλω μου, όπως η αφθονία, ο τέλειος έρωτας, η σωστή καριέρα, οι τέχνες, αγωνιούν και μάχονται ασταμάτητα. Αλλά ασταμάτητα, πάντα θα ζουν μέσα μας.

    Τέλος, με νοιάζει ο πλανήτης μου. Γιατί αυτός είναι το σπίτι τελικά, κι όχι η Ελλάδα μόνο. Η καρδιά μου δεν βλέπει τα σύνορα, τα διαβατήρια και άλλα πράγματα που έφτιαξε ο άνθρωπος. Ο πλανήτης είναι τεράστιος και είμαστε όλοι κάτοικοι αυτού. Έχουμε όλοι την ίδια "βίζα", είμαστε όλοι άνθρωποι. Κι έτσι όπως με νοιάζει ο γείτονας μου, ο φίλος μου, ο αδερφός μου, με νοιάζει ο κόσμος όλος. Αλλά και τα άλλα όντα βέβαια, με νοιάζουν τα ζώα, τα φυτά, οι θάλασσες, τα δάση. Γιατί όπως εγώ και εσύ είμαστε μικροσκοπικές κουκίδες στον χάρτη, έτσι η Γη είναι μια κουκίδα στο σύμπαν. Αλλά είμαστε όμορφοι, δυνατοί και ξεχωριστοί στο δικό μας μικρό χωροχρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός κόσμος, ο μικρός, ο μέγας, αγαπητέ φίλε Σταύρο... κι έχεις απόλυτο δίκιο... Τα θέλω μας είναι πολλά, κι όσο ζούμε θέλουμε, κι όσο θέλουμε επιβιώνουμε, μα ο κόσμος είναι τεράστιος όσο τεράστια και η ευθύνη μας να προσέξουμε και το πιο "ασήμαντο" πετραδάκι, να μη χαλάσουμε ούτε το πιο ταπεινό άχυρο τούτου του σύμπαντος, να είσαι καλά

      Διαγραφή
  5. Εμένα με νοιάζει να βασιλεύσει η Αγάπη, να εξαλειφτεί το μίσος, η κακία, ο φθόνος.

    Εμένα με νοιάζει να βασιλεύσει η Κατανόηση, να χαθεί ο πόνος, η μιζέρια και η ζήλια.

    Εμένα με νοιάζει να βασιλεύσει η Ειρήνη, να διαγραφεί απ’ το μυαλό μας η εκδίκηση, ο ρατσισμός και ο εγωισμός.

    Εμένα με νοιάζει να βασιλεύσει η Χαρά, να νοιαζόμαστε για τους ανθρώπους γύρω μας, να μας ενδιαφέρει το ξεχωριστό και να μην κρίνουμε το διαφορετικό.

    Εμένα με νοιάζει να υπάρχει υγεία, χαρά, συμπόνια, αλληλεγγύη.

    Εμένα με νοιάζει να υπάρχουν μόνο αυθεντικοί άνθρωποι.

    Εμένα με νοιάζει ο κόσμος να είναι χαρούμενος, υγιής και γεμάτος ζωντάνια!
    Με νοιάζει να υπάρχει ένας κόσμος γεμάτος όμορφα χαμόγελα, ζεστές καρδιές, ανοιχτές αγκαλιές, όνειρα, ελπίδες και στόχους..

    Εμένα με νοιάζουν τα απλά μα ουσιώδη…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ενατένιση της ζωής από τη θετική πλευρά είναι μια θέαση που μας κάνει καλύτερους στον περίπατό μας στον κόσμο... εύχομαι αυτός ο περίπατος να είναι για σένα γεμάτος μυρωδιές και γεύσεις που θα ικανοποιούν τις αισθήσεις σου, αλλά κυρίως θα ικανοποιούν τα ευγενικά σου αισθήματα

      Διαγραφή
  6. Εμένα με νοιάζει να κοιμάμαι και να ξυπνώ, θωρώντας τα χαμογελαστά πρόσωπα των τριών άστρων που φέγγουν τη σκοτεινιασμένη μου ψυχή. Με νοιάζει να τα ραίνω με την αγάπη μου αλλά και να εκπορεύεται από το ένδον τους όλη εκείνη η αγνή αγάπη που ντύνει τον κόσμο με ελπίδα.
    Εμένα με νοιάζει να προσφέρω. Να παραδειγματίζομαι από τις πράξεις αγάπης των άλλων και να συνεισφέρω με όποιο τρόπο μπορώ. Με νοιάζει να πιάσει μία βροχή αισιοδοξίας και να υπερχειλίσει ο τόπος ολόκληρος χαμόγελα.
    Εμένα με νοιάζει να μην ποτίζω τον εγωισμό μέσα στην ψυχή μου. Να μην του επιτρέπω να γίνεται δέντρο με γιγάντιο κορμό και σκληρό περίβλημα αλλά να ξεριζώνω μία μία τις ρίζες του προσδοκώντας την ημέρα που δεν θα υφίσταται πια.
    Εμένα με νοιάζει να ονειρεύομαι. Να μην παύω να οραματίζομαι τη στιγμή που οι στόχοι μου θα έχουν ενδυθεί τον μανδύα της επιτυχίας. Να μην λιώσουν οι προσδοκίες που σιγοκαίνε σαν το κερί που κινδυνεύει να σβήσει από τα ρεύματα αέρα που το απειλούν.
    Εμένα με νοιάζει να πορεύομαι με αγάπη. Με νοιάζει να εκφράζομαι με αυτήν. Μόνο έτσι θα κατορθώσω να μεγαλουργήσω στη ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αγάπη, αγαπητή Μαρία εξομαλύνει τις δυσκολίες, απορροφά ακόμα κι υπόκωφους κραδασμούς, ομορφαίνει τον κόσμο, γιατί πρώτα έχει ομορφύνει τα μέσα μας. Σ' ευχαριστώ

      Διαγραφή
  7. Εμένα με νοιάζει που στο νοσοκομείο, η ηλικιωμένη στον θάλαμο τέρμα στον διάδρομο, είπε καλημέρα στη νοσηλεύτρια και εκείνη την προσπέρασε, χωρίς να την κοιτάξει. Ήταν όλη νύχτα μόνη και φοβισμένη και το μόνο που ήθελε, ήταν να ανταλλάξει μια κουβέντα με έναν άνθρωπο. Μια καλημέρα..Με νοιάζει που στο Γ4, στο τελευταίο θρανίο, το αγοράκι με τις ξανθές μπούκλες και τα πράσινα μυωπικά γυαλάκια, κοιτά τρομαγμένο το ρολόι, γιατί όπου να ‘ναι θα χτυπήσει το κουδούνι και δε θα πάει κανένα παιδάκι να του πει να παίξουν μαζί στο διάλλειμα. Είχε αυτοκόλλητα σήμερα και ήθελε να τα ανταλλάξει με ένα παιδάκι. Μόνο αυτό.. Με νοιάζει που στον τρίτο όροφο από το πρωί ακούγονται φωνές, φωνές δυνατές και αγριωπές, που τα λόγια τους πληγώνουν σαν δηλητηριασμένα βέλη το ντροπαλό κοριτσάκι που με χαιρέτησε ψες το απόγευμα στο ασανσέρ. Απλά έριξε το βάζο με τη μαρμελάδα κάτω.. Με νοιάζει που η κυρία, που είχε το μαγαζί στη γωνία με τον άντρα της, το Σάββατο στη λαϊκή , έψαχνε στα λαχανικά που ‘πέφταν από τα τελάρα, μήπως βρει κανένα καλό ζαρζαβατικό και ο κόσμος περνούσε δίπλα της με τις σακούλες στα χέρια και την κοιτούσε περιφρονητικά. Ήθελε μόνο να βάλει κάτι στο κατσαρόλι της. Με νοιάζει που δε σε νοιάζει για την γιαγιά Μαρία, τον Θανούλη, τη Νατάσα και την κυρά Μαρίκα δίπλα σου. Με νοιάζει που σε νοιάζει μόνο ο εαυτούλη σου! Με νοιάζει που μιλάς χωρίς να ακούς. Με νοιάζει που βλέπεις χωρίς πραγματικά να κοιτάς. Με νοιάζει που θεωρείς τη ζωή σου, τη ζωή του παιδιού σου, πολυτιμότερη από τη ζωή δίπλα σου. Αν σε νοιάζει , δε χρειάζονται πολλά για να κάνεις τη διαφορά. Εδώ είναι..Αν σε νοιάζει άπλωσε το χέρι σου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Αγγελική, δυστυχώς homo homini lupus. Η αδιαφορία για τον πόνο του άλλου, η αδιαφορία για την ανα΄γκη του διπλανού αποχρωματίζει τη ζωή μας, εύχομαι να το καταλάβουμε σύντομα, και με τα πινέλα μας να φτάξουμε τον καλύτερο, ιδεατό κόσμο και να μπούμε μέσα ... να σαι καλά

      Διαγραφή

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :