Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2016

Συνέντευξη με την Συγγραφέα Εύη Φρυγανά

Οι Θεματοφύλακες Βιβλίων έχουν την χαρά, να φιλοξενούν σήμερα Εύη Φρυγανά, μια φρέσκια παρουσία στον κόσμο της συγγραφής, αλλά και το βιβλίο της με τίτλο "Αναζήτηση Εκδίκησης". Η συγγραφέας μας μιλάει φυσικά για το μυθιστόρημα της, την δυναμική πρωταγωνίστρια της Οκτόμπερ αλλά και για όσα την απασχολούν. Ας μάθουμε μαζί, τι μας είπε.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκα το 1996 και μεγάλωσα στη Χαλκίδα. Πλέον ζω στη Χίο, ως φοιτήτρια του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Λόγω της μεγάλης μου αγάπης για τα βιβλία ασχολήθηκα με την συγγραφή από πολύ μικρή. Είμαι ιδρυτικό μέλος του Moonlight Tales, δίνοντας την ευκαιρία σε άτομα με την ίδια λογοτεχνική κλίση να μοιραστούν τις ιστορίες τους, όπου συμμετέχω ενεργά με διάφορα κείμενα και άρθρα για την συγγραφή. Το «Αναζήτηση Εκδίκησης» είναι το πρώτο ολοκληρωμένο έργο μου, καθώς και το πρώτο βιβλίο της σειράς «Δέκατος Μήνας».

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Κυρία Φρυγανά καλησπέρα σας. Οι Θεματοφύλακες Βιβλίων και εγώ με την σειρά μου, σας καλώς ορίζουμε στο blog μας και σας ευχόμαστε να είναι καλοτάξιδο το καινούργιο σας βιβλίο, με τίτλο «Αναζήτηση Εκδίκησης» που κυκλοφόρησε στις 29 Μαρτίου από τις εκδόσεις Δυάς. Αλήθεια πως εμπνευστήκατε την ιστορία και τι πραγματεύεται;

Καταρχάς ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον που δείχνετε στο βιβλίο μου και για τις ευχές σας –αν και το «κυρία» με σκοτώνει κι από λίγο κάθε φορά που το βλέπω. Η ιδέα γεννήθηκε μέσα μου από ένα όνειρο, που είδα λίγες μέρες πριν ξεκινήσω να γράφω. Η σκηνή με τον αστυνομικό στο πρώτο κεφάλαιο (κάπως παραλλαγμένη βέβαια) είχε ως αποτέλεσμα ένα ολόκληρο βιβλίο και όσα της ίδιας σειράς πρόκειται να το ακολουθήσουν. Όλα τ’ άλλα απλά προέκυψαν. 

Η ιστορία ακολουθεί τη ζωή της Οκτόμπερ Τζόουνς σε δύο φάσεις της ζωής της, όταν είναι δεκαοχτώ και είκοσι οχτώ χρονών. Η Οκτόμπερ είναι κλέφτης και στην εφηβεία της διδάσκεται τα μυστικά του επαγγέλματος, ενώ τη στιγμή που τη συναντάμε στην ενήλικη ζωή της, καλείται να πάρει εκδίκησης για την δολοφονία του μεγαλύτερου έρωτά της. 

Από όσο έχω μελετήσει το βιβλίο σας, χωρίζετε τα κεφάλαια σας σε δύο μέρη, με τίτλους ΤΟΤΕ  και ΤΩΡΑ αντίστοιχα. Σε τι σκοπό εξυπηρετεί αυτό;

Τελικά, νομίζω ότι η εναλλαγή των κεφαλαίων αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι του βιβλίου, χωρίς το οποίο η ιστορία, για μένα, θα ήταν ημιτελής. Θεωρώ ότι του προσδίδει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό και αν μπορούσα να τα κάνω όλα από την αρχή, δεν θα άλλαζα τη δομή των κεφαλαίων, καθώς είμαι της άποψης ότι ακόμα και αν καλύπτονταν τα ίδια γεγονότα με χρονολογική, αυτή τη φορά, σειρά, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν το ίδιο. Περισσότερο απ’ όλα όμως, νομίζω ότι αυτό που μου αρέσει περισσότερο από των διαχωρισμό των κεφαλαίων, είναι πόσο εμφανείς είναι η διαφορές στους χαρακτήρες και ιδιαίτερα στην ίδια την πρωταγωνίστρια, ανάμεσα στα κεφάλαια του «ΤΟΤΕ» και του «ΤΩΡΑ», από τα οποία υπάρχει ένα κενό δέκα χρόνων. Εξαρχής όμως ο χωρισμός των κεφαλαίων έγινε με μοναδικό σκοπό να «τρενάρω» λίγο την ιστορία, η οποία δεν είχε αποκτήσει πλήρη υπόσταση μέσα μου, για να μην τελειώσει στις δύο πρώτες σελίδες. Τέλος καλό, αλλά όλα έγιναν κατά τύχη.

Σε πρόσφατη συνέντευξη σας, αναφέρατε ότι το βιβλίο «Αναζήτηση Εκδίκησης» είναι το πρώτο έργο, της σειράς βιβλίων «Δέκατος Μήνας». Μπορείτε να μας πείτε πόσα βιβλία θα αποτελούν την σειρά; Τελικά είναι εύκολο ή δύσκολο για έναν συγγραφέα να καταπιάνεται με ολόκληρη σειρά βιβλίων και όχι με ένα αυτοτελές μυθιστόρημα;

Θα πω και πάλι αυτό που λέω συνήθως: τα βιβλία θα είναι σίγουρα τέσσερα, μπορεί πέντε, ελπίζω όχι έξι. Έχοντας γράψει ήδη το δεύτερο και γνωρίζοντας μες στις άκρες τι θα συμβαίνει στο τρίτο και στο τέταρτο, μπορώ να πω ότι δεν έχω την παραμικρή ιδέα πότε θα καταφέρω να ολοκληρώσω την ιστορία. Τώρα όσον αφορά την σειρά βιβλίων και τις δυσκολίες που υπάρχουν για έναν συγγραφέα, δεν γνωρίζω. Η συγκεκριμένη σειρά είναι, κατά τη γνώμη μου, περισσότερο απαιτητική από όσες άλλες έχω συναντήσει σαν αναγνώστης, εξαιτίας του διαχωρισμού των κεφαλαίων, που συζητούσαμε παραπάνω. Δεν έχω σχεδιάσει όλη την ιστορία στο μυαλό μου απ’ την αρχή μέχρι το τέλος και το κενό των δέκα χρόνων που υπάρχει ανάμεσα στα κεφάλαια «ΤΟΤΕ» και «ΤΩΡΑ» και το οποίο με το πέρας της σειράς θα έχει καλυφθεί, δημιουργούσε απ’ την αρχή προβλήματα ως προς την εξέλιξη των ηρώων, για τον απλό λόγο ότι τα περισσότερα γεγονότα και καταστάσεις, που επηρέασαν τον χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας -κυρίως- και τους ανάγκασαν να εξελιχθούν σε αυτό που βλέπουμε στο «ΤΩΡΑ», ήταν για μένα όσο άγνωστα είναι και για τους αναγνώστες. Πριν την έκδοση του βιβλίου, στο στάδιο της επιμέλειας, κατάφερα να διορθώσω ό,τι χρειαζόταν (έχοντας ήδη σαν δεδομένο τα γεγονότα του δεύτερου βιβλίου και μια βαθύτερη κατανόηση της ιστορίας), αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμα δυσκολίες. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν πιστεύω πως θα ξανασχοληθώ με σειρά στο μέλλον.

Τι χαρακτήρας είναι η Οκτόμπερ; Έχετε κοινά χαρακτηριστικά;

Ανάλογα με την ηλικία της, η Οκτόμπερ μπορεί να είναι φυσιολογικό άτομο, με τα ελαττώματα και τις αδυναμίες του φυσικά ή ένας απ’ τους πιο ισχυρογνώμονες και εκνευριστικούς ανθρώπους που υπάρχουν. Όταν είναι δεκαοχτώ, πιστεύω, την χαρακτηρίζει περισσότερο η έλλειψη αυτοπεποίθησης -αποτέλεσμα του άθλιου μητρικού προτύπου που είχε- και όταν είναι είκοσι οχτώ η απέχθεια για το σύνηθες φαινόμενο της ψεύτικης μετριοπάθειας. Κοινώς, η Οκτόμπερ εξελίχθηκε από μια κοπέλα, που δεν είχε σε καμία εκτίμηση τον εαυτό και τις δυνατότητές της, σε μια γυναίκα, η οποία έχει αρκετές ικανότητες και δεν έχει σκοπό να τις κρύψει ή να προσποιηθεί ότι δεν υπάρχουν. 

Σίγουρα έχουμε κοινά χαρακτηριστικά, όπως πιστεύω πως έχουν όλοι οι συγγραφείς με όλους τους χαρακτήρες τους. Παράλληλα όμως έχουμε και πολλές διαφορές, κάτι που έκανε ακόμα περισσότερο ενδιαφέρουσα την ιστορία για μένα.

Πόσο πολύ έχει αλλάξει τον ψυχισμό της, η απώλεια του αγαπημένου της;

Πολύ και το σίγουρο είναι ότι η αποκάλυψη του θανάτου του την ανάγκασε σε ένα ταξίδι με πολλούς διαφορετικούς σταθμούς. Ο πρώτος όμως –πριν ακόμα και από τον πόνο- ήταν η ανάγκη για εκδίκηση. Αργότερα ακολούθησαν όλα τα υπόλοιπα με το κυριότερο να είναι η ενοχή για τον καιρό που είχαν περάσει χώρια και, κυρίως, εξαιτίας της πεποίθησής της ότι εκείνη έφταιγε για τη δολοφονία του.

Η πρωταγωνίστρια της ιστορίας σας είναι κλέφτρα στο επάγγελμα, κάτι που δεν το συναντάμε πολύ συχνά σε μυθιστορήματα. Πως σας προέκυψε αυτή η ιδέα και γιατί σε αυτόν τον συγκεκριμένο τομέα;

Στον ύπνο μου, απ’ όπου, όπως είπα, εμπνεύστηκα την ιστορία, η πρωταγωνίστρια ήταν κλέφτρα, αλλά νομίζω κυρίως φταίνε οι συνεχείς επαναλήψεις της τριλογίας Ocean’s 11, 12 και 13 στο STAR -τρεις ταινίες που λατρεύω και θεωρώ ότι με επηρέασαν πολύ.

Ποια είναι τα μηνύματα που πέρασαν σε εσάς, ως δημιουργός αυτού του βιβλίου, κατά την συγγραφή του;

Είναι πολύ δύσκολο να απαντήσω κάτι τέτοιο. Για πολύ καιρό στην αρχή η ιστορία δεν έβγαζε νόημα και μετά όλα βρήκαν τη θέση τους στου μυαλό μου. Η σειρά όμως δεν έχει τελειώσει ακόμα και έχοντας γράψει ήδη μόνο το δεύτερο βιβλίο, σίγουρα δεν θα μπορούσα να δώσω ολοκληρωμένη απάντηση σε μια τέτοια ερώτηση. Δεν ξέρω αν πέρασε μηνύματα, πάντως σίγουρα με έκανε να σκεφτώ τους χαρακτήρες των ανθρώπων, τα ιδανικά και τις προτεραιότητες που έχουν στη ζωή τους και κυρίως τις σχέσεις τους και το πως αυτές λειτουργούν. Στο πρώτο βιβλίο βλέπουμε δύο ερωτικές σχέσεις, Σάιμον-Ρίτα, Οκτόμπερ-Έκτορ, οι οποίες είναι εντελώς διαφορετικές η μία με την άλλη, κάτι που με βοήθησε να αναπτύξω τελικά μια ολόκληρη κοσμοθεωρία σχέσεων (μία κοσμοθεωρία που κατά πάσα πιθανότητα δεν έχει κανένα αντίκρισμα στην πραγματικότητα, σίγουρα όμως είναι αποτέλεσμα του βιβλίου). Νομίζω όμως ότι κάθε συγγραφέας ύστερα από κάθε βιβλίο του, βλέπει τον κόσμο με διαφορετικά μάτια.

Με ποιες λέξεις θα περιγράφατε το βιβλίο σας;

Αυτό είναι πάντα το δύσκολο κομμάτι. Ακόμα δεν είμαι σίγουρη για το αν μπορώ να το κατατάξω σε κάποια κατηγορία. Συνήθως λέω ότι έχει ρομαντισμό, αλλά δεν είναι ρομάντζο, έχει μυστήριο, αλλά δεν είναι μυστηρίου και πάει λέγοντας. Έχω καταλήξει να το ονομάζω «δράσης», ένας τίτλος ο οποίος περισσότερο ταιριάζει σε ταινίες, παρά σε βιβλία, ο κάθε αναγνώστης όμως έχει τη δική του γνώμη και έχω ακούσει πολλές διαφορετικές θεωρίες ως προς το είδος του. Νομίζω αυτό λέει τα περισσότερα. Είναι ένα βιβλίο με πρωτότυπο θέμα και εξίσου πρωτότυπη αφήγηση, τουλάχιστον ως προς τη χρονολογική σειρά που παρουσιάζονται τα γεγονότα (αν δεν παινέψεις το σπίτι σου...) και περιέχει λίγο απ’ όλα από άποψη πλοκής, ικανοποιώντας -ελπίζω- τους αρκετούς αναγνώστες

Ως πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας, ποια είναι η γνώμη σας για την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο των εκδόσεων στην Ελλάδα; Πολλοί εκδοτικοί επιμένουν να μην δίνουν νέες ευκαιρίες σε νέα ταλέντα, αλλά αρκούνται στις μεταφράσεις βιβλίων, ξένων συγγραφέων, που πολλές φορές δεν έχουν τις καλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Πως θα το σχολιάζατε;

Νομίζω ότι ο ελληνικός εκδοτικός κόσμος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: τους μεγάλους εκδοτικούς, που δεν θα σε δεχτούν και τους μικρούς, απ’ τους οποίους δεν θα ακουστεί το βιβλίο σου. Γενικά η κατάσταση είναι λίγο περίεργη και συχνά άσχημη για τους νέους συγγραφείς. Αν το σκεφτείς, είναι θλιβερό απ’ τη μία, αλλά λογικό απ’ την άλλη. Σίγουρα κάθε συγγραφέας θέλει να δει τον κόπο του να αναγνωρίζεται (είτε αξίζει, είτε όχι), ένας εκδοτικός όμως χρειάζεται κέρδη για να συνεχίσει ως επιχείρηση κι έτσι προτιμά γνωστά και «σίγουρα» ονόματα, που -επίσης- μπορεί να αξίζουν, μπορεί και όχι. Πιστεύω ότι ολόκληρος ο τομέας της έκδοσης είναι από τη μία το ψώνιο του συγγραφέα (βάζω και τον εαυτό μου μέσα σε αυτό) και από την άλλη τα κέρδη των εκδοτικών. Η λογοτεχνία έρχεται τελευταία, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και καλά ή πολύ καλά βιβλία.

Έχετε δεχτεί αρνητική κριτική για το βιβλίο σας; Πως αντιδράσατε;

Μέχρι στιγμής δεν έχω ακούσει κάποια πλήρως αρνητική κριτική. Αναγκάζω όποιον μου λέει ότι διάβασε το βιβλίο να μου πει περισσότερα από ένα απλό «μου άρεσε». Οι περισσότεροι είχαν κάποια αρνητικά σχόλια, κάτι που δεν πιστεύω απαραίτητα ότι δίνει σαφή εικόνα για πιθανά ελαττώματα του βιβλίου. Για να πω την αλήθεια θεωρώ ότι είναι φυσικό κάτι τέτοιο, καθώς δεν αρέσουν σε όλους τα ίδια πράγματα. Συνεπώς δεν αναγνωρίζω κάτι τέτοιο ως «αρνητική κριτική». 

Σε οποιαδήποτε περίπτωση όμως, μια κριτική καλή ή κακή, καλοπροαίρετη ή όχι, βοηθάει έναν συγγραφέα, ο οποίος θα κάτσει να την ακούσει χωρίς ίχνος άρνησης ή εκνευρισμού. Έχοντας εικόνα του τι δεν άρεσε στον καθένα και για ποιους λόγους, μπορεί να επιστρέψει στο κείμενό του και να ανακαλύψει πού έγιναν πραγματικά λάθη που μπορεί να διορθώσει ή πού είναι όντως ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, το οποίο έτυχε να μην συμβαδίζει με το προσωπικό γούστο κάποιων αναγνωστών.

Πότε έγινε η πρώτη σας επαφή με την συγγραφή και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει σήμερα στην ζωή σας;

Πρώτη φορά που έγραψα πρέπει να ήμουν εννιά ή δέκα χρονών. Το βιβλίο φυσικά, «Το Στοιχειωμένο Σπίτι», ήταν για τα σκουπίδια -ακόμα και για εννιάχρονο φαντάζομαι. Στην συνέχεια ακολούθησε μια περίοδος αρκετών χρόνων, κατά την οποία για πολύ καιρό θα έμενα μακριά απ’ την συγγραφή, ενώ έπειτα θα ασχολούμουν καθημερινά, μέχρι το Λύκειο, όπου τελικά ξεκίνησα να γράφω «συστηματικά». 

Το γράψιμο (από ιστορίες και εκθέσεις μέχρι τον περιστασιακό κακόβουλο σχολιασμό γεγονότων και καταστάσεων στο facebook) είναι κομμάτι της προσωπικότητάς μου -ένα από τα βασικά στοιχεία, που με κάνουν αυτό που είμαι. Έχει τη δική του ξεχωριστή θέση στην καθημερινότητά μου, είτε γράφω κάτι, είτε προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου να γράψει, είτε απλά μου λείπει η διαδικασία. Είναι, νομίζω, όπως όλες οι άλλες τέχνες: είσαι ζωγράφος, ας πούμε, οπότε πέρα απ’ την εντύπωση που έχεις ως άνθρωπος για διάφορα πράγματα, βλέπεις παράλληλα πως μπορείς να τα μετατρέψεις σε εικόνα. Για μένα είναι λίγο λες και έχω διπολική διαταραχή: απ’ τη μία η κυνική καθημερινή προσωπικότητά μου και από την άλλη η ρομαντική, που βγαίνει στην επιφάνεια με τις ιστορίες.

Διαβάζετε στον ελεύθερο χρόνο σας; Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά, κατά την γνώμη σας, που κάνουν ένα βιβλίο καλό;

Διαβάζω, αν και είμαι περισσότερο φαν του κινηματογράφου. Θεωρώ ότι ένα βιβλίο πέρα από καλογραμμένο, θα πρέπει να είναι και ρεαλιστικό, άσχετα με το είδος του. Οι διάλογοι και το κατά πόσο είναι φυσικοί, είναι πολύ σημαντικό για μένα, όπως και οι χαρακτήρες. Ο συγγραφέας θα πρέπει να έχει φαντασία και η ιστορία, ακόμη και αν δεν είναι πρωτότυπη, να ξεχωρίζει από τις άλλες. Πιστεύω πως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να εξεταστούν αντικειμενικά λίγο-πολύ από τον καθένα, τελικά όμως, τα συναισθήματα που θα δημιουργήσει το βιβλίο στον κάθε αναγνώστη ξεχωριστά είναι το σημαντικότερο κομμάτι.

Θα απορρίπτατε ποτέ ένα βιβλίο και αν ναι, για πιο λόγο;

Πολλά βιβλία. Η ζωή είναι μικρή για να διαβάσει ένας βιβλιοφάγος όλα τα βιβλία που τραβούν το ενδιαφέρον, πόσο μάλλον και όλα τα υπόλοιπα, που του περνούν αδιάφορα. Οι λόγοι τώρα είναι πολλοί: η περίληψη δεν θα με τραβήξει, κατά τη σύντομη ανάγνωση της πρώτης σελίδας πριν την αγορά η γραφή δεν θα με ενθουσιάσει, ο ίδιος ο συγγραφέας και η άποψή μου για εκείνον θα με κάνει να αφήσω το βιβλίο του, πιθανά σχόλια που έχω ακούσει θα με κάνουν να αδιαφορήσω ή ακόμα και το εξώφυλλο μπορεί να με «στείλει» στο επόμενο βιβλίο. Γενικά είμαι αρκετά επιλεκτική και δεν πειραματίζομαι πολύ με το τι διαβάζω.

Έχετε κάποιον αγαπημένο συγγραφέα ή βιβλίο που σας έχει στιγματίσει;

Αγαπημένο συγγραφέα όχι. Περισσότερο απ’ όλους έχω διαβάσει Stephen King και παρότι τον θαυμάζω για διάφορους λόγους, δεν θα τον έλεγα «αγαπημένο μου». Υπάρχουν όμως βιβλία που με έχουν στιγματίσει, το καθένα για τους δικούς του λόγους. Στο «Vampire Academy» βρήκα την πρωταγωνίστρια, που αγάπησα περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο, στο «Περηφάνια και Προκατάληψη» το καλύτερο love story, που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής και στο «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» την πλοκή, που με αγγίζει περισσότερο απ’ όλα.

Για το τέλος, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τον χρόνο που μας διαθέσατε και για αυτή την όμορφη συνέντευξη, που δεχτήκατε να μας δώσετε. Εμείς να σας ευχηθούμε για ακόμα μία φορά τα καλύτερα για εσάς προσωπικά, αλλά και για το βιβλίο σας «Αναζήτηση Εκδίκησης» και θα περιμένουμε με ανυπομονησία το δεύτερο μέρος. Θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στους αναγνώστες σας;

Κι εγώ ευχαριστώ ακόμη μία φορά τόσο για το ενδιαφέρον σας προς το βιβλίο μου, όσο και για τις ευχές σας. Τώρα οι αναγνώστες μου, νυν ή μέλλοντες θα πρέπει να ξέρουν ότι θέλω να ακούσω τα σχόλιά τους, οπότε αν για κάποιο λόγο δεν έχει τύχει να μιλήσουμε μέχρι στιγμής, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου, για να μάθω επιτέλους την άποψή τους για το βιβλίο. Εδώ υπάρχουν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας μου: evifrigana.blogspot.gr/p/blog-page_7.html. Διαλέξτε ένα απ’ αυτά ή στείλτε μου μήνυμα μέσω της σελίδας του βιβλίου στο facebook: www.facebook.com/DekatosMinas

ΥΠΟΘΕΣΗ

Ένα κορίτσι ανακαλύπτει τον καινούριο κόσμο που ανοίγεται μπροστά της και μια καταξιωμένη γυναίκα προσπαθεί μάταια να αφήσει πίσω της το σκοτεινό παρελθόν της.

Σε ένα βιβλίο που αφηγείται παράλληλα το παρελθόν και το παρόν της, η Οκτόμπερ βρίσκει διέξοδο στο σύστημα της "Κληρονομιάς", που μίσησε απ’ την πρώτη επαφή της με αυτό. Δέκα χρόνια αργότερα, προσπαθεί να πάρει εκδίκηση για τον άνθρωπο που κάποτε αγάπησε, από τα άτομα που εξυπηρετούν δικά τους συμφέροντα. Παρότι τα σχέδια της πάντα έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα, τώρα τα πράγματα παίρνουν άλλη τροπή για την πιο επιτυχημένη κλέφτρα του κόσμου.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ιστοσελίδα βιβλίου: evifrigana.blogspot.gr/p/blog-page.html
Απόσπασμα βιβλίου: evifrigana.blogspot.gr/p/httpissuu.html
Σελίδα στο Facebook: www.facebook.com/DekatosMinas
Βίντεο-τρέιλερ: www.youtube.com/watch?v=Y7Ejr0vEc2k
Moonlight Tales: moonlightaless.blogspot.gr


Συνέντευξη: Χριστίνα Μιχελάκη
Επιμέλεια: Βασιλική Μπούζα
Οπτικοακουστικό Υλικό: Νάγια Γούγου-
Μητροπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :