Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου 2016

Γνωρίστε τον συγγραφέα Μιχάλη Γκιάτη

Οι Θεματόφυλακες Βιβλίων στηρίζουν τους νέους συγγραφείς, ειδικά όταν πρόκειται για μεγάλα ταλέντα. Μια τέτοια περίπτωση είναι και ο Μιχάλης Γκιάτης, που μέσα από την συνέντευξη που μας παραχώρησε μας μιλάει για την αγάπη του για την συγγραφή αλλά και για πολλά άλλα. Πάμε να μάθουμε λοιπόν τι έχει να μας πει.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Μεγάλωσα στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην βούλα. Διάβαζα πολλά παραμύθια και βιβλία. Για την ακρίβεια μικρός κοιμόμουν με ένα παραμύθι κάτω από το μαξιλάρι μου. Την πρώτη μου απόπειρα στην μεγάλη φόρμα την έκανα στα 13. Είχα γράψει 14 σελίδες και δεν το τελείωσα φυσικά ποτέ. Έκτοτε έγραφα διάφορα διηγηματάκια. Έχω ένα τετράδιο που το γεμίζω με ιδέες για μυθιστορήματα και κάποια στιγμή θα τις αναπτύξω. Σπούδασα διοίκηση επιχειρήσεων αλλά φυσικά δεν την τελείωσα την σχολή ακόμα. Δούλευα στο Mega μέχρι πρόσφατα αν και πάει για κλείσιμο και δεν έχω ιδέα αν θα πληρωθώ ποτέ. Αυτή την περίοδο γράφω περισσότερο από ποτέ.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μίλα μας λίγο για τον εαυτό σου

Γεννήθηκα ένα πρωινό του Ιούνη. Ναι, είμαι δίδυμος. Μεγάλωσα στην Βούλα και πλέον μένω στο Αιγάλεω. Λατρεύω το διάβασμα και την γραφή. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου βασικά. Σπούδαζα διοίκηση επιχειρήσεων και φυσικά δεν την έχω τελειώσει ακόμα. Ίσως κάποια στιγμή. Λίγα μείναν μωρέ. Τον ελεύθερο μου χρόνο τον αφιερώνω στο γράψιμο, σε ταινίες-σειρές, παρέες, αθλοπαιδιές και πολλή μουσική. Είμαι νυχτοπούλι. Κάποια στιγμή θα έχω ένα ξύλινο σπίτι πάνω σε μια μεγάλη παραλία. Δεν πιστεύω στην τύχη. Λατρεύω τα ταξίδια και αν ήταν δωρεάν, το σπίτι μου δεν θα με έβλεπε ποτέ ξανά. Πραγματικά δεν έχω ιδέα τι άλλο να γράψω.

Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με την συγγραφή και πότε; 

Από μικρός διάβαζα πολύ και έφτιαχνα διάφορες ιστορίες στο μυαλό μου κάθε βράδυ και στα δεκατρία μου περίπου ξεκίνησα να τις αποτυπώνω σε χαρτί. Αντί να γράφω τις ασκήσεις της επόμενης μέρας στα σχολικά τετράδια, έγραφα ιδέες για ιστορίες και δημιουργούσα χαρακτήρες.

Από όσα διακρίνω και από το προφίλ σου στο wattpad, έχεις γράψει αρκετές ιστορίες. Έχεις ξεχωρίσει κάποια από όλες; 

Δύσκολο να απαντήσω, πραγματικά. Ταυτίζομαι με κάθε ιστορία που γράφω. Είναι σαν να είμαι εγώ ο πρωταγωνιστής ή η πρωταγωνίστρια. Έτσι κάθε μια έχει ξεχωριστή σημασία για εμένα.

Σου είναι δύσκολο να βρεις τίτλο στα κείμενά σου; 

Όσο αστείο κι αν ακουστεί, υπάρχουν φορές όπου τρώω περισσότερη ώρα στο να βρω τον τίτλο παρά στο να γράψω την ίδια την ιστορία. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να βρω πρώτα τον τίτλο και να πατήσω πάνω σε αυτόν για να χτίσω την ιστορία, ενώ σε άλλες, έχω ήδη τελειώσει την ιστορία και μπορεί να κάνω δυο μέρες να σκεφτώ τι τίτλο θα της δώσω.

Θα ήθελε να μας μιλήσεις για τα έργα σου; 

Έχω ανεβάσει δέκα ιστορίες. Οκτώ διηγήματα και δυο μεγάλης φόρμας. Τα διηγήματα ποικίλουν στο ύφος. Μου αρέσει να πειραματίζομαι και καμία ιστορία να μην μοιάζει με την προηγούμενη. Λίγο θρίλερ, λίγη αγωνία, λίγο μυστήριο, λίγη ανατροπή, λίγο ψυχογράφημα, λίγο έρωτας, λίγο παραψυχολογία, όλα αυτά συνθέτουν τις ιστορίες. Ίσως είμαι λίγο πιο περήφανος για το διήγημα με τίτλο «Ο κύκλος», καθώς ήταν μια ιστορία που έγραψα για έναν διαγωνισμό 79 λέξεων ακριβώς και ομολογώ πως ήταν τρομερή δοκιμασία για εμένα. Και μάλιστα είχε εκδοθεί. Παράλληλα γράφω και δυο ιστορίες μεγάλης φόρμας που κάποια στιγμή, έτσι ελπίζω, θα τις ολοκληρώσω.

ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΦΩΤΕΙΝΟ ΜΕΛΛΟΝ; Είναι από τις λίγες ιστορίες που την γράφεις με κεφάλαια. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για αυτή; 

Η αλήθεια είναι πως με την συγκεκριμένη ιστορία έχω δεθεί πάρα πολύ. Με κάθε έναν χαρακτήρα ξεχωριστά. Αφορά ένα κορίτσι στην εφηβεία, που όταν έχασε την μητέρα του ήταν μόλις επτά χρονών και δέκα χρόνια αργότερα δεν μπορεί ακόμα να το ξεπεράσει. Θεωρεί υπεύθυνη την ίδια, ξεσπάει στον εαυτό της και αρνείται να ερωτευτεί και να χαρεί την εφηβεία. Ώσπου ένας μυστηριώδης νεαρός μπαίνει στην ζωή της ξαφνικά και όλα αλλάζουν. Πολλά μυστικά θα αποκαλυφθούν και θα επηρεάσουν τις ζωές όλων. Δεν ακούγεται κάτι πρωτότυπο, αλλά στην συγκεκριμένη ιδίως ιστορία δεν με ενδιέφερε να είναι πρωτότυπη θεματικά, όσο το να επικεντρωθώ στο ψυχολογικό κομμάτι και ιδίως στην εφηβική ψυχολογία που πάντα με ιντρίγκαρε ιδιαίτερα. Βέβαια να περιμένετε αρκετές ανατροπές...

Έχεις μια εξαιρετική ικανότητα. Η περιγραφή σου είναι τόσο παραστατική που νιώθεις πως ζεις πραγματικά την σκηνή που διαβάζεις. Υπάρχει κάτι που σε βοηθά σε αυτό, που σε εμπνέει; 

Σε ευχαριστώ και με χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός να μπορεί ο αναγνώστης να βιώνει την κάθε γραμμή που διαβάζει. Την ώρα που γράφω μπαίνω στην σκηνή. Γίνομαι ο ήρωας, αφουγκράζομαι, βλέπω, αγγίζω, γεύομαι. Γίνεται εικόνα στο μυαλό μου και αποτυπώνεται στο χαρτί. Επίσης έχω μια ιεροτελεστία όταν γράφω. Χαμηλός φωτισμός, μουσική και ένα ποτήρι Cabernet συνδράμουν στην δημιουργία της σκηνής.

Τι σε εμπνέει γενικώς όταν έχεις την επιθυμία να γράψεις; 

Ο άνθρωπος και η συμπεριφορά του. Μου αρέσει να παρατηρώ ανθρώπους στον δρόμο και να δημιουργώ ιστορίες. Για το από που ήρθαν, που πάνε, τι συζητάνε, ποιο είναι το παρελθόν τους και άλλα τέτοια.

Τι είδους ιστορία σε ελκύει περισσότερο να γράφεις;

Δύσκολη ερώτηση. Μυστηρίου κυρίως. Θα λάτρευα να μπορούσα να γράψω αστυνομικά. Το θεωρώ ένα αρκετά δύσκολο είδος και αρκετά υποτιμημένο, ειδικά στην Ελλάδα. 

Στα γραφόμενά σου υπάρχουν στοιχεία και από την πραγματικότητα; 

Σαφώς. Αρκετοί χαρακτήρες μου είναι εμπνευσμένοι από πραγματικά πρόσωπα αλλά οι καταστάσεις οι καταστάσεις στις οποίες βρίσκονται είναι προϊόν μυθοπλασίας.

Θα ήθελες να ασχοληθείς με την γραφή επαγγελματικά; 

Θα ήταν ένα όνειρο που θα γινόταν πραγματικότητα. Αλλά η γραφή δύσκολα μπορεί να σε θρέψει. 


Έχεις δεχθεί ποτέ αρνητικά σχόλια για τα έργα σου; 

Σαφώς και έχω δεχτεί. Και θα δεχτώ. Βέβαια ποτέ δεν μου άρεσε η κατηγοριοποίηση, καλό-κακό σχόλιο. Είναι ένα σχόλιο πάνω σε κάτι που διαβάζεις. Αν σε εκφράζει αυτό που διαβάζεις συμφωνείς μαζί του, αν δεν σε εκφράζει, δεν συμφωνείς. Τα σχόλια αφορούν προσωπικές απόψεις και κάθε μια είναι αποδεκτή και επιθυμητή. 

Αν ήθελες, ποιο τραγούδι, ή και τραγούδια, θα εξέφραζαν εσένα και τα έργα σου; 

Αν υπήρχε ένα τραγούδι που εκφράζει εμένα κ τα έργα μου αυτή την περίοδο, ίσως θα ήταν το Fever από The Black Keys. Απλά μου έχει κολλήσει πολύ τελευταία. 

Άλλες ασχολίες εκτός γραφής; 

Σινεμά, καφές και βόλτες με φίλους, μπάσκετ, σουαρέ σε σπίτι για επιτραπέζια, μουσική, πολλή μουσική, διάβασμα. Τα κλασικά πρωτότυπα δηλαδή.

Υπάρχει κάποιο βιβλίο που να διαβάζεις αυτή την περίοδο; 

Ναι. Το Wolf της Mo Hayder. δυστυχώς δεν έχει βγει στα ελληνικά, επομένως το διαβάζω στην Αγγλική του μορφή.

Τι βιβλία προτιμάς να διαβάζεις; 

Για εμένα τα βιβλία είναι όπως η μουσική. Δεν πιστεύω στο ότι πρέπει να ακούς ένα είδος μόνο. Και έχει σχέση και με την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι. Ας πούμε όταν θα πάω παραλία δεν θα πάρω μαζί μου να διαβάσω Τζειμς Τζόυς. Θα προτιμήσω κάποιο αστυνομικό. Σε γενικό επίπεδο όμως προτιμώ τα μυθιστορήματα που σε κάνουν να σκέφτεσαι.

Τι θα συμβούλευες τους πιο νέους που γράφουν στο wattpad η κάποιον που θα ήθελε να ξεκινήσει να γράφει;

Να γράφει, να γράφει, να γράφει και να διαβάζει, να διαβάζει, να διαβάζει.


Συνέντευξη: Μαριλένα Θάνου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :