Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2016

VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT…

  Σκέψεις...Λέξεις..
Verba Volant, Scripta manent.. *


Χαρά Δελλή               

Κάποιοι άνθρωποι διακρίνονται για την ικανότητά τους να διαχειρίζονται το γραπτό λόγο καλύτερα απ’ τον προφορικό, ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά, αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο να χαρακτηριστούν αντικοινωνικοί ή σνομπ… Αυτή η απόπειρά μου είναι αρχικά αφιερωμένη σ’ αυτές τις ψυχές.

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, δεν κέρδιζα τους άλλους, γύρω μου, με τα λόγια. Δεν γοητεύονταν όλοι απ’ την ομιλία μου, χρίζοντάς με την ψυχή της παρέας. Ήταν απίθανο να με δεις αρχηγό σε κάποιο παιχνίδι ή εκλεγμένο πρόεδρο της τάξης. Ευτυχώς, είχα αρκετά καλύτερη μοίρα σ’ ο, τι αφορούσε τα γραπτά. Εκεί άνοιγα τα φτερά μου και το πνεύμα μου ελεύθερα, ξεδιπλώνοντας ο, τι ταλέντο είχα κρυμμένο. Πολύ συχνά, διάβαζαν τις εκθέσεις μου, στην τάξη, κάνοντάς με να θέλω να ανοίξει η γη και να με καταπιεί…

Κι αργότερα, στα διπλώματα ξένων γλωσσών αλλά και στο πανεπιστήμιο, έτρεμα κάθε είδους προφορική εξέταση. Όταν μπορούσα να την αποφύγω, το επέλεγα, ελαφριά τη καρδία, ανακουφισμένη. Ευτυχώς , αντιμετώπισα λίγες, αλλά επεισοδιακές, στα μάτια μου, τέτοιες εξετάσεις…

Χωρίς να το πολυσκεφτώ, είχα καταλήξει ότι άλλοι έχουν ευχέρεια στο να μιλούν και άλλοι στο να γράφουν. Έμφυτη ευχέρεια, χωρίς γιατί και πώς. Μεγαλώνοντας, το αναλογιζόμουν κάπου-κάπου. Το προσωπικό μου συμπέρασμα, όσο κι αν με δικαιολογεί, είναι πολύ απλό. Τα γραπτά δεν κοκκινίζουν, δεν αγχώνονται, δεν έχουν ταχυπαλμία. Στα γραπτά, μπορείς να κάνεις διάλειμμα για να σκεφτείς, για να εκφράσεις κάτι καλύτερα, χωρίς να φαίνεται σα δισταγμός ή δεύτερη σκέψη η παύση σου. Δε θα καταλάβει κανείς το κόμπιασμά σου. Είναι το τεχνητό καταφύγιο όσων κάνουν εκατομμύρια σκέψεις ταυτόχρονα, όσων η συστολή υπερισχύει, με ή χωρίς λόγο…

Κουσούρι ή χάρισμα; Το επέλεξα ή με επέλεξε; Ποιος ξέρει; Αλλά και γιατί να το μάθουμε; Όλα καλλιεργούνται, βελτιώνονται ή εξαλείφονται. Είναι η διαφορετικότητά μας, το σήμα κατατεθέν μας.


Verba Volant, Scripta manent..
"τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν"



Κείμενο:Xαρά Δελλή
Επιμέλεια:Βασιλική Μπούζα

2 σχόλια:

  1. Είναι το τεχνητό καταφύγιο όσων κάνουν εκατομμύρια σκέψεις ταυτόχρονα, όσων η συστολή υπερισχύει, με ή χωρίς λόγο…
    πραγματικά πανέμορφο άρθρο!μπράβο!κάπως έτσι νομίζω πέρασαν και περνούν όσοι έχουν χάρισμα στον γραπτό λόγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλό το κείμενό σας.
    Συνεχίστε.
    Είναι καταφύγιο και απελευθέρωση η γραφή ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :