Header Ads

Συνέντευξη με την αγαπημένη ποιήτρια, κυρία Σοφία Σκουλίκα - Βέλλου.

   Σήμερα έχουμε την ιδιαίτερη χαρά να φιλοξενούμε στο ιστολόγιο μας, την κυρία Σοφία Σκουλίκα - Βέλλου, η οποία έχει συμμετάσχει σε 2 συλλογικά έργα και έχει εκδώσει ποιητική συλλογή "Τρεις Πινελιές από τις Εκδόσεις Όστρια. 
   Αγαπημένοι αναγνώστες, ελάτε να περιπλανηθούμε ποιητικά ταξίδια με συνοδοιπόρο την θαλασσινή αύρα και να ανοίξουμε πανιά γι νέους πνευματικούς ορίζοντες.Tι περιμένετε λοιπόν;


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 

Γεννήθηκα στις αρχές του πενήντα στην Αθηνά, ευλογημένη εποχή για ποιητική σπορά και τέλειωσα τις εγκύκλιες σπουδές μου στη σχολή Χατζιδάκη. Περίφημη σχολή που άφησε το δικό της στίγμα για την εκπαιδευτικής της αρτιότητα.

Εγώ τότε έβρισκα την ισορροπία μου στην ανάγνωση ποίησης .Ήξερα ότι γεννήθηκα για να διαβάζω και να γράφω ποίηση. Το γιατί δεν το ξέρω ίσως γιατι με ενδιαφέρουν τα συναισθήματα των ανθρώπων .

Είμαι παντρεμένη με αξιωματικού του εμπορικού ναυτικού έκανα πολλά ταξίδια στην Ευρώπη. Επισκέφτηκα Γερμανία, Ισπανία Ιταλία, Πορτογαλία. Μελέτησα τα τραγούδια, την κουλτούρα της κάθε χώρας που επισκέφτηκα. Αγάπησα τους ανθρώπους και μερικοί με αγάπησαν και αυτοί .. Περπάτησα τους δρόμους τους. Χόρεψα τους χορούς τους, δοκίμασα τα φαγητά τους . .

Ποιήματά έγραφα από μικρή ηλικία αλλά ποτέ όμως δεν είχα σκεφτεί να τα εκδώσω . 

Ο Κίμων με προέτρεψε να αρχίσω να τα δημοσιεύω. Μερικά ποιήματά μου έχουν εκδοθεί στο ΑΝΘΟΛΟΓ ΙΟ ΣυνΠοιείν ΤΟΜΟΣ Α το 2013, ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΣυνΠοιείν ΤΟΜΟΣ Β, στο Ανθολόγιο {...της Θάλασσας}το 2013,.και έχω βγάλει ένα βιβλίο με το τίτλο " Τρεις πινελιές " που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Όστρια στην Αθήνα τον Δεκέμβριο 2014, το βιβλίο αυτό είναι χαρισμένο στην κόρη μου και στην εγγονή μου. Ποιήματά μου έχουν εκδοθεί στο " Ανθολογείo περί Έρωτος "που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Όστρια και τον Δεκέμβριο 2014, στο Ανθολόγιο {Ταξίδια πολύτιμα του νου } που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Όστρια τον Ιανουάριο του 2016.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Καλησπέρα, κυρία Σκουλίκα - Βέλλου. Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξη που παραχωρείτε στο blog μας, «Θεματοφύλακες Βιβλίων». Αρχικά θα ήθελα να σας ρωτήσω πώς προέκυψε η ποίηση στη ζωή σας; 

Καλησπέρα, κυρία Αγγελίδου εγώ σας ευχαριστώ. Από μικρή διάβαζα ποίηση ,νομίζω ότι υπάρχει μέσα μου έμφυτη ροπή. Σε όλους τους ανθρώπους υπάρχει αυτή η διάθεση για την ομορφιά . 

Έχετε εκδώσει την προσωπική σας ποιητική συλλογή «Τρεις Πινελιές» και συμμετέχετε και στο συλλογικό έργο «Ταξίδια ατελείωτα του Νου». Πότε αποφασίσατε να εκδώσετε τα ποιήματά σας; 

Ποιήματα έγραφα από μικρή ηλικία αλλά ποτέ όμως δεν είχα σκεφτεί να τα εκδώσω. Ήταν ο δικός μου πνευματικός κόσμος που πάντα εκεί ένιωθα ευτυχισμένη.

Τι στάθηκε αφορμή να βγάλετε προς τα έξω, στο κοινό, τις προσωπικές σας σκέψεις; Τα προσωπικά σας συναισθήματα; 

Ο σύζυγος μου ο Κίμων με προέτρεψε να αρχίσω να τα δημοσιεύω. Έτσι έκανα δειλά τα πρώτα μου ποιητικά ταξίδια και άρχισα να δημοσιεύω ποιήματα σε blogs. Μερικά ποιήματά μου έχουν εκδοθεί. Συμμετέχω πάντα σε ανθολογίες πολλών ποιητών και πάντα θα ήθελα να μπορώ να συμμετέχω.

Διαβάζοντας μερικά ποιήματά σας, παρατήρησα ότι τα περισσότερα αναφέρονται στη θάλασσα. Τι συμβολίζει η θάλασσα για εσάς; 

Η θάλασσα για εμάς που ανήκουμε στην ναυτική οικογένεια ,ο άνδρας μου είναι καπετάνιος είναι τρόπος ζωής .Αλλά και όλοι οι μεγάλοι ποιητές μας που έγραψαν για την θάλασσα ήταν ναυτικοί π.χ ο Καββαδίας ήταν ασυρματιστής .Η Θάλασσα πάντα έχει τον δικό της κόσμο που έχει τις δίκες του αναζητήσεις .Προσωπικά για μένα η θάλασσα είναι μοναδική πηγή έμπνευσης. Μέσα από αυτήν ανιχνεύω και τις λαϊκές παραδώσεις των κρατών που έχω επισκεφτεί . Γνωρίζω τις δυσκολίες τις τεράστιες της ζωής των ναυτικών, τις προσπάθειες τους για να βελτιώσουν το βοιωτικό τους επίπεδο ,τον πόνο τους.

Πώς αποφασίσατε να εκφράζεστε μέσω της ποίησης και όχι του μυθιστορήματος; 

Προτιμώ να γράφω ποίηση , νομίζω ότι είναι η κυρά των ονείρων των δικών μου και γιατί όχι και των αναγνωστών μου. Έχει για μένα η ποίηση την απόκρυφη της γοητεία. Είναι οι λέξεις σαν πουλιά που ξεχύνονται μέσα από τις σελίδες των βιβλίων. Τότε ζεστάνουμε εμείς οι ποιητές πρώτα τα μάτια και μετά οι καρδιές των ανθρώπων. Αυτή είναι και η ιερότητα της ποίησης. Η δική μου ποίηση συνήθως είναι με λέξεις απλές, δεν έχει κραυγαλέες εκφράσεις, είναι λυτή, σαν μια ανεπιτήδευτη κουβέντα φίλων. Αλλά έχω γράψει και πεζά κείμενα μερικά έχουν εκδοθεί στο Ανθολόγιο {Ταξίδια πολύτιμα του νου}.Δεν ξέρω τι θα γράψω μετά ίσως να είναι κάποιο μυθιστόρημα

Θεωρείτε ότι η ποίηση έχει ανταπόκριση στην Ελλάδα; 

Έχουμε θαυμάσιους ποιητές, βεβαίως έχει κοινό η ποίηση στην Ελλάδα. Η ποίηση είναι συλλογή σκέψεων και συναισθημάτων των ανθρώπων. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε δυο μεγάλους ποιητές τον Σεφέρη και τον Ελύτη που είναι βραβευμένοι με το βραβείο Νομπέλ και ο Γιάννης Ρίτσος είχε προταθεί για το ίδιο βραβείο.

Δεν πιστεύετε ότι ανταποκρίνεται σε ένα πιο εξειδικευμένο κοινό; 

Η ποίηση δεν έχει εξειδικευμένο κοινό είναι για όλους τους ανθρώπους, άλλωστε χωρίς δόση κουλτούρας δεν παίρνει η ζωή μας. Όλοι έχουμε ψυχή, οι ποιητές επιδρούν στην εποχή και αλλάζουν τις σκέψεις των ανθρώπων τις κάνουν φωτεινές .

Τι σημαίνει για εσάς “ποιητής”; 

Για μένα o ποιητής πρέπει να είναι αγιασμένο ποτάμι που δροσίζει την ξεραμένη ζωή των αναγνωστών του με λέξεις για αγάπη για τρυφερότητα ,για ομορφιά .O Ποιητής έχει μέσα του την παθιασμένη αναζήτηση. Η ποίηση του και η ζωή του πρέπει είναι ένα τραγούδι για τον απλό άνθρωπο.

Πολλοί πιστεύουν ότι ο ποιητής πρέπει να εκφράζεται όσο πιο δυσνόητα και περίπλοκα γίνεται, έτσι ώστε τόσο πιο ψαγμένη να είναι η ποίησή του. Συμφωνείτε; 

Η ποίηση δεν χρειάζεται να είναι τέλεια... Αρκεί μόνο, να είναι αληθινή. Να με αγγίζει, ότι αγαπώ ... από ότι πονώ ότι πονάς να μου θυμίζει. Η ποίηση δεν κρίνεται την νιώθουμε, είναι για κάθε νου που θέλει να ανακαλύψει τι λέει ο δημιουργός. Δεν διδάσκεται, διδάσκει. Έχει μόνο βοηθό το συναίσθημα.

Κλείνοντας τη συνέντευξή μας και θέλοντας να σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά για το χρόνο που μας αφιερώσατε, θα ήθελα να μας αποχαιρετήσετε με ένα ποίημά σας. 


ΜΕ ΕΙΠΑΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΑΓΑΛΜΑ 

Με είπαν σπουδαίο άγαλμα! 

Είμαι λένε κόσμημα ξεχωριστό, έκανα μυστικό ταξίδι μεγάλο σε αβέβαιο, δίσεχτο καιρό. 

Με είπαν σπουδαίο άγαλμα περίτεχνο, μα είναι ψέμα, εγώ ακόμα ζω. Θέλω στη χώρα μου να γυρίσω το φως της να αντικρίσω. 

Δεν σας παρακαλώ υποστήριξη σταθερή ζητώ, στο στοχασμό σας να μπω, το αληθινό δίκιο μου θέλω να βρω, πρέπει, είναι εφικτό.

Όπως αυτό προστάζει, ολόγυρα τις αδελφές μου να δω, αγάλματα από παλαιό καιρό. 

Εδώ με απελπισία υπάρχω, Χρόνια τώρα σιωπηλά θρηνώ για τον άδικο, λυπητερό χωρισμό. 

Στείλτε με πίσω, μην χάνετε καιρό. Είμαι της Ελλάδας ξακουστό βιο, που έχει απέραντο πολιτισμό, πολύτιμο ονομαστό προικιό!

(από τις "Τρεις πινελιές", εκδόσεις Όστρια)

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΟΦΙΑ ΣΚΟΥΛΙΚΑ-ΒΕΛΛΟΥ



Συνέντευξη: Χρυσή Αγγελίδου
Επιμέλεια: Βασιλική Μπούζα

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Από το Blogger.