Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2016

Συνέντευξη με την Γερακίνα Μπουρίκα.

Σήμερα θα γνωρίσουμε την συγγραφέα Γερακίνα Μπουρίκα και το βιβλίο της "Έτσι το έγραψαν οι μοίρες" των εκδόσεων Ωκεανός.Ελάτε να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για την καθημερινότητα αλλά και να ταξιδέψουμε μέσα από το συγγραφικό της έργο.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Γερακίνα Μπουρίκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ν. Αρτάκη Ευβοίας. Η ζωή την οδήγησε επί τέσσερα χρόνια να εγκατασταθεί στη Βόρεια Ελλάδα και τα τελευταία δεκατέσσερα να ζει μόνιμα στην Αθήνα. Τα λογιστικά και οι πωλήσεις ήταν το βασικό της επάγγελμα, μέχρι τη γέννηση των παιδιών της, Βασιλικής και Δημήτρη. Η τύχη που της χάρισε τη δυνατότητα να ασχοληθεί αποκλειστικά με το "επάγγελμα μητέρα" της έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψει τα υπέροχα μονοπάτια της συγγραφής.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ



Καλησπέρα, κυρία Μπουρίκα. Καταρχήν σας ευχαριστώ πολύ, εγώ και οι υπόλοιπες διαχειρίστριες του blog μας «Θεματοφύλακες Βιβλίων», για το χρόνο που μας αφιερώνετε. «Έτσι, το έγραψαν οι Μοίρες», λοιπόν. Νοιώθετε ότι και για σας οι μοίρες το έγραψαν να ασχοληθείτε με τη συγγραφή; 

Καλησπέρα κι από εμένα και σας ευχαριστώ με την σειρά μου για την φιλοξενία σας. 

Γύρω μας υπάρχουν άνθρωποι που από μικροί κάνουν όνειρα να ασχοληθούν με κάτι. Πολλοί έχουν την δύναμη και το καταφέρνουν. Άλλους πάλι κάποια ξένη δύναμη, κάποια στιγμή, τους οδηγεί να ξεκινήσουν κάτι που ίσως δεν το είχαν φανταστεί ή ονειρευτεί ποτέ νωρίτερα. Επειδή για μένα η συγγραφή βιβλίων δεν ήταν όνειρο ζωής αλλά προέκυψε από κάποια γεγονότα που συνέβησαν στη ζωή μου τα τελευταία χρόνια, πιστεύω πως οι Μοίρες μου επιφύλασσαν την ωραιότερη έκπληξη της ζωής μου. 

Πώς ξεκίνησε η αγάπη για τη συγγραφή; Από μικρή ηλικία, για παράδειγμα, με ένα ημερολόγιο, μία έκθεση στο σχολείο; 

Αν κρατήσουμε την ετυμολογία της λέξης συγγράφω, που σημαίνει γράφω κάποιο είδος κειμένου σχετικά μεγάλης έκτασης, με σκοπό να εκδοθεί με ηλεκτρονικό ή έντυπο τρόπο, η αγάπη η δική μου γι αυτό ξεκίνησε πριν από τρία περίπου χρόνια όταν κάποιος μου εξιστόρησε μια ιστορία κι εγώ έκανα την πρώτη μου προσπάθεια να συγγράψω ένα τέτοιο κείμενο βασιζόμενη σε αυτή. Ευτυχώς για εμένα αυτό το πρώτο μου κείμενο είναι αυτό που κρατάτε κάποιοι στα χέρια σας. Αν με ρωτήσετε όμως πως και πότε ξεκίνησε η αγάπη του να γράφω, θα απαντήσω από τότε που άρχισα να γνωρίζω συνειδητά πλέον τον εαυτό μου και κάθε τι που με απασχολούσε και με επηρέαζε, το αποτύπωνα πάνω σε μια κόλλα χαρτί. Ίσως η διαφορά ανάμεσα στη γραφή και την συγγραφή να είναι πως η πρώτη ήταν έρωτας που τώρα πλέον με τη δεύτερη εξελίχθηκε σε βαθιά αγάπη. 

Το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε και ξεκινήσατε το ταξίδι στην ανάγνωση; 

Για το πρώτο βιβλίο που διάβασα δεν είμαι σίγουρη. Νομίζω πως ήταν το «Ένα παιδί μετράει τα άστρα». Αρχικά ξεκίνησα να αγοράζω τα βιβλία ελληνικής λογοτεχνίας που αποσπάσματά τους είχα διαβάσει στα σχολικά μου βιβλία. 

Ήταν βασανιστικό για μένα να μην ξέρω την συνέχεια από ένα κείμενο που διάβασα και μου άρεσε. 

Αληθινή ιστορία το βιβλίο σας, όπως αναφέρεται στο οπισθόφυλλο. Από πού ακούσατε την ιστορία και πώς αποφασίσατε να δώσετε τον συγκεκριμένο τίτλο; 

Η ιστορία αυτή είχε διαδραματιστεί κάποτε στο χωριό καταγωγής ενός φίλου μου ο οποίος και μου την εξιστόρησε. Όσον αφορά τον τίτλο, σκέφτηκα πως ήταν ιδανικός γι αυτούς τους ανθρώπους που μια δύναμη ενάντια στην προσωπική τους βούληση, τους οδήγησε σε άλλα μονοπάτια από αυτά που είχαν καθορίσει οι ίδιοι για την ζωή τους. 

Φυσικά, όσο αληθινή και να είναι η ιστορία, δε γίνεται να απουσιάζουν στοιχεία μυθοπλασίας. Που επικεντρώνονται αυτά κυρίως; 

Όσο σωστά και αντικειμενικά να ειπωθεί μια ιστορία, τις σκέψεις και τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών ποτέ δεν θα μπορούσαμε να τα γνωρίζουμε. Όπως και την κάθε λεπτομέρεια. Ουσιαστικά με τα στοιχεία της μυθοπλασίας χτίζεις τα κενά της πραγματικότητας χωρίς όμως να την διαστρεβλώνεις. 

Συγγραφέας και αναγνώστης μαζί. Με ποια κριτήρια επιλέγετε ένα βιβλίο; Ποιο είδος σας κεντρίζει το ενδιαφέρον περισσότερο; 

Εκτός από τα κλασσικά βιβλία, συνήθως λειτουργώ με το ένστικτο. Διαβάζω κυρίως μυθιστορήματα. Δεν με ενδιαφέρει κάποιο συγκεκριμένο είδος μυθιστορήματος ιδιαίτερα. Ανάλογα με τις ανησυχίες μου κάθε εποχή γίνεται η επιλογή του είδους. Μεγάλο ρόλο για μένα παίζει η μορφή του βιβλίου. Εμείς όλοι που αγαπάμε το διάβασμα, νομίζω έχουμε καταλάβει πως τα βιβλία πλέον μας μιλάνε και μας καλούν να τα διαλέξουμε με έναν μαγικό τρόπο. Γι αυτό και συνήθως δεν ρωτάω να μου προτείνουν κάτι. Ταξιδεύω στα ράφια και περιμένω την διαφορά του ενός βιβλίου που θα μου τραβήξει την προσοχή. Αν βέβαια μου αρέσει ένας συγγραφέας, θα τον διαλέξω ξανά και ξανά. Το απολαμβάνω όταν νιώθω οικειότητα με τον τρόπο γραφής κάποιου. 

Θα λέγατε ότι είστε πιο αυστηρή ως συγγραφέας (κρίνοντας τον εαυτό σας όταν γράφετε, είστε απαιτητική) ή ως αναγνώστης; 

Τίποτε από τα δύο. Όταν γράφω εγώ, φροντίζω πάντα να βρίσκω μια καλή δικαιολογία για τον εαυτό μου αν κάτι δεν μου αρέσει και το ξαναπροσπαθώ. Σαν αναγνώστης από την άλλη, ξέρω ότι τα βιβλία είναι σαν τον έρωτα. Το σκουπίδι του ενός, είναι ο θησαυρός κάποιου άλλου. 

Οι κριτικές των άλλων σας επηρεάζουν; Αν διακρίνετε «κακία» σε κάποια κριτική, μία ειρωνεία, θα σας επηρεάσει και θα σας πάει πίσω σε αυτό που ίσως γράφετε εκείνη τη στιγμή; 

Ειλικρινά δεν περιμένω να αρέσει το δικό μου βιβλίο σε όλους όπως κι εμένα δεν μου αρέσουν τα βιβλία όλων. Η κακία που μπορεί να κρύβεται πίσω από κάποια κριτική, μάλλον θα με πεισμώσει να γίνω καλύτερη παρά το αντίθετο. 

Βιβλίο ή e-book; Ποιο από τα δύο προτιμάτε; Βιβλιοθήκη παραδοσιακή ή ηλεκτρονική; 

Παραδοσιακή χωρίς δεύτερη σκέψη. Τα βιβλία θεωρώ πως δεν είναι απλά αντικείμενα. Έχουν ψυχή. Θέλω να μπορώ να τα αγγίζω. Να μυρίζω το χαρτί και να τα βλέπω ακουμπισμένα στην άκρη του κομοδίνου να με περιμένουν να τα ανοίξω. Να μπορώ να τα ακουμπήσω επάνω μου με ικανοποίηση όταν φτάσω πλέον στο τέλος τους. Είναι όπως οι φίλοι, που όσο κι αν χαρείς διαβάζοντας ένα μήνυμά τους ηλεκτρονικό, δεν θα το συγκρίνεις με τίποτε με την στιγμή που βρίσκεσαι και πίνεις καφέ μαζί τους. 

Τέλος, και αφού σας εκφράσω για άλλη μία φορά τις ευχαριστίες μας για τη συνέντευξη που μας παραχωρήσατε, θα ήθελα να μας πείτε δυο λόγια για το επόμενο βιβλίο σας. 

Το επόμενο βιβλίο μου είναι ήδη η καινούργια μου παρέα εδώ και κάποιους μήνες. Αν και έχω ξεπεράσει την μέση νομίζω, νιώθω αγωνία για το πώς θα εξελιχθεί η ιστορία. Οι ήρωες κάποιες φορές αυτονομούνται και οδηγούν εκείνοι το χέρι σου αντί να τους οδηγείς εσύ. Η αρχή του είναι οι ερωτικές ιστορίες τριών αγνώστων γυναικών, οι οποίες γνωρίζονται μεταξύ τους εξαιτίας της συντριβής ενός αεροπλάνου. Η συνέχεια σε λίγο καιρό..

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


Χρυσή Αγγελίδου
Επιμέλεια Συνέντευξης

Νάγια Γ.Μητροπούλου
Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού

Βασιλική Μπούζα
Συντονισμός /Επιμέλεια Άρθρου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname