Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

"30 Ημέρες" Συνέντευξη με την Νίκη Ταγκάλου.


Το blog μας και οι Θεματοφύλακες Βιβλίων έχουν την χαρά να φιλοξενούν σήμερα στο καθιερωμένο αφιέρωμα του, την Νίκη Ταγκάλου, την αξιόλογη και αγαπημένη συγγραφέα του βιβλίου "30 Ημέρες" το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή. Ελάτε και εσείς μαζί μας να γνωρίσουμε από κοντά την κυρία Ταγκάλου μέσα από την συνέντευξη που παραχώρησε στο blog μας.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ


Γεννήθηκα το 1975 στον Πειραιά όπου και ζω μέχρι σήμερα. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου σε σχολή Φωτογραφίας κι εργάστηκα για έναν χρόνο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως φωτογράφος. Έκτοτε δουλεύω στον ιδιωτικό τομέα ασχολούμενη με τις Δημόσιες σχέσεις. 

Η «Μάχη Ερώτων» αποτελεί την πρώτη μου συγγραφική προσπάθεια, (σε μορφή e-book) η οποία μεταφράστηκε στα Αγγλικά και κυκλοφόρησε σε Αμερική, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Κίνα, Καναδά, Βραζιλία και Ινδία! 

H δεύτερη ποιητική συλλογή "Ψυχές από Μολύβι" διατίθεται δωρεάν στο internet αποκλειστικά από την http://texni.org/ 

Τον Σεπτέμβριο του 2013 κυκλοφορεί σε έντυπη μορφή η ποιητική συλλογή "EΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΙΩΠΗΣ" (Βραβείο ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2014). 

Τον Ιούλιο του 2014 "ΤΟ ΚΟΡΜΙ ΤΗΣ ΛΥΠΗΣ" (Βραβείο ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2015) και τον Σεπτέμβριο του 2015 το λυρικό πεζογράφημα "30 ημέρες" από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή. 

Πλήθος δημοσιεύσεων μου σε διαδικτυακά λογοτεχνικά περιοδικά και συμμετοχή σε ομαδικές ποιητικές συλλογές. 

Έχω τιμηθεί επίσης :

-ΒΡΑΒΕΙΟ "ΣΟΦΟΚΛΗΣ" στον 1o Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ποίησης "ΜΑΝΩΛΗ ΑΛΥΓΙΖΑΚΗ" στο Ιnternational Art Academy 

-Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
 στα ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2013 

-Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ
στα ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2013.

-ΒΡΑΒΕΙΟ "ΣΑΠΦΩ"
στον 1ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ποίησης " Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ"

To 2015 συμμετείχα στο εικαστικό Λεύκωμα " ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ" με σύγχρονες ποιήτριες και χαράκτριες. Μια πρωτοβουλία της Σχολής Καλών Τεχνών της Φλώρινας το οποίο εκτέθηκε για ένα μήνα στο Μουσείο Γουναρόπουλου.


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 


Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Τι είναι αυτό που εκφράζει περισσότερο την Νίκη Ταγκάλου;

Αυτό που με εκφράζει είναι η ελευθερία και η αλήθεια. Δεν θα μπορούσα ποτέ να γράψω κατά παραγγελία ή με χρονικό όριο ή να καταθέσω κάτι στο χαρτί που δεν εκφράζει εμένα την ίδια και την ψυχή μου. Επικριτές πάντα είχα αλλά αυτό δεν με εμπόδισε ποτέ στο να κάνω αυτό που θέλω. 

Τι είναι για εσάς η ποίηση;

Κάτι που λέω πάντα… Εξομολόγηση! 

Για μένα είναι ένας τρόπος να ελευθερώνομαι, να μιλάω για τα πάντα χωρίς φόβο και πάθος, να βγάζω τα σωθικά μου πάνω σε ένα χαρτί, να φωνάζω χωρίς να ακούγεται ήχος. 
Για μένα η ποίηση μαγεύει τη λύπη… 

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ξεκινήσετε την ποίηση; Υπάρχει κάποιος αγαπημένος σας ποιητής που σας έχει επηρεάσει; 

Ο κεραυνοβόλος έρωτας ήταν όταν πρωτοδιάβασα το “Μονόγραμμα” του Ελύτη. Δεν θυμάμαι πόσες φορές το διάβασα τότε και πόσες φορές το διάβασα φωναχτά για να το ακούω. Αγαπημένοι μου είναι πολλοί αλλά αν πρέπει να ξεχωρίσω έναν αυτός θα είναι ο Λειβαδίτης. Έγραφε χωρίς να προσβάλει ούτε λέξεις ούτε νοήματα και από την γραφή του και μόνο καταλαβαίνεις πόσο σπουδαίος άνθρωπος ήταν. Όμως δεν θέλω να είμαι άδικη διότι η Ελλάδα έχει πολύ σπουδαία κληρονομιά από ποιητές και είμαστε πολύ τυχεροί που μπορούμε να κρατάμε στα χέρια μας τόσους θησαυρούς. 

Πως νιώθετε όταν κερδίζετε κάποιο βραβείο; 

Νομίζω σαν μικρό παιδί που το επιβράβευσαν για κάτι. Κακά τα ψέματα ζούμε σε μια εποχή που ο χώρος των εκδόσεων είναι πολύ δύσκολος και άδικος. Η γραφή είναι “επάγγελμα” για ελάχιστους οπότε η επιβράβευση και η αγάπη του κόσμου είναι για τους περισσότερους από εμάς δύναμη να συνεχίζουμε ότι κι αν αντιμετωπίζουμε.

Η πρώτη σας δουλειά με τίτλο ‘Μάχη Ερώτων’ έχει μεταφραστεί στα αγγλικά και έχει κυκλοφορήσει θα έλεγα σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Πιστεύατε ότι θα είχε τόσο μεγάλη απήχηση όταν ξεκινήσατε την συγγραφή της; 

Όλα ξεκίνησαν το 2012, αυτό σημαίνει πως όλα έγιναν σε χρόνο αστραπή και ειλικρινά δεν περίμενα τίποτα αλλά και δεν αποσκοπούσα και σε κάτι. 
Σε αυτό το σημείο πρέπει να πω ότι υπήρξαν άνθρωποι που από την πρώτη στιγμή πίστεψαν σε εμένα και με βοήθησαν, όπως επίσης υπήρξαν και άνθρωποι που προσπάθησαν να με αποτρέψουν. Θεωρώ πως και οι δύο αυτές κατηγορίες ανθρώπων ήταν καταλυτικές για την πορεία μου. Επίσης ευχαριστώ πάρα πολύ όλους τους αναγνώστες μου για την αγάπη τους και την υποστήριξή τους. 

Υπάρχει κάποιο ποίημα από αυτά που έχετε γράψει που ξεχωρίζετε; 

Ναι! “To Koριτσάκι” από την ποιητική συλλογή “Επανάσταση Σιωπής”. Καλώς ή κακώς γράφω ως επί το πλείστον βιωματικά και το κοριτσάκι αυτό λέει πολλά για εμένα, όπως νομίζω λέει πολλά και για πολλές γυναίκες. Χαρακτηριστικά κάποτε μια αναγνώστρια μου, μου είπε πως η ψυχή μου είναι ένα μεγάλο κοινόβιο. Αυτή την φράση δεν θα την ξεχάσω ποτέ.

Τα ποιήματα σας επηρεάζονται από τα συναισθήματα σας ή από γεγονότα που έχετε ζήσει εσείς η ίδια; 

Όπως προανέφερα γράφω για αληθινά γεγονότα. Φυσικά πολλές φορές είναι δοσμένα πολύ λυρικά και με τρόπο που υποβάλλω τον αναγνώστη να αναρωτηθεί “ τι θέλει να πει ο ποιητής” !!

Έχετε στο ενεργητικό σας τέσσερις συλλογές ποιημάτων. Μιλήστε μας λίγο για αυτές. Θεωρείτε την ποίηση μια τέχνη που μπορεί να καταπιαστεί ο οποιοσδήποτε;

Τέσσερις ποιητικές συλλογές και ένα πεζογράφημα που επίσης έχει χαρακτηριστεί ποίηση λόγω του λυρισμού του. Θεωρώ πως δεν μπορούν όλοι και επίσης θεωρώ πως κάποιοι “πιέζουν” τον εαυτό τους στο να γράψουν. Δεν γινόμαστε συγγραφείς με το να εκδώσουμε από την στιγμή που διανύουμε την εποχή της “αυτοέκδοσης” .
Ποιητές δεν μπορούμε να αυτοχαρακτηριζόμαστε. Ο χρόνος είναι ο καλύτερος κριτής. Αυτό ισχύει για όλους μας χωρίς να βγάζω τον εαυτό μου απ’ έξω!

Σπουδάσατε φωτογραφία αλλά δουλέψατε και επαγγελματικά σε αυτόν τον τομέα. Και ιδού το ερώτημα, ποίηση ή φωτογραφία;

Προφανώς εμένα με κέρδισε η συγγραφή όμως θαυμάζω την τέχνη σε όποια μορφή της και θαυμάζω τον κάθε ταλαντούχο άνθρωπο με ότι κι αν ασχολείται. 

Γράφετε κάτι αυτή την περίοδο; 

Γράφω και είμαι πάλι πολύ ενθουσιασμένη όπως με κάθε βιβλίο μου όταν το γράφω! Είναι μια συλλογή ποιημάτων με ένα συγκεκριμένο θέμα και λίγο πιο τολμηρό… Δεν αποκαλύπτω άλλα..!

Οι Θεματοφύλακες Βιβλίων αλλά και εγώ προσωπικά σας ευχαριστούμε για την συνέντευξη. Ευχόμαστε τα καλύτερα σε εσάς αλλά και στο συγγραφικό σας έργο. Κλείνοντας, θα θέλατε να πείτε κάτι στους αναγνώστες σας; Να τους αφιερώσετε ένα ποίημα σας; 

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για την αγάπη σας αλλά και για το έργο σας! Είναι διάχυτη η αγάπη σας για την συγγραφή και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα!
Στους αναγνώστες μου θα ήθελα να αφιερώσω ένα μικρό απόσπασμα από το τελευταίο μου βιβλίο “30 ημέρες”.


30 Ημέρες, κοιμήσου Νεφέλη, να σωθείς...

Κάθε φορά που τον σκέφτομαι, γράφω ένα γράμμα. Έχω μαζέψει πολλά και τα φυλάω σε ένα συρτάρι. Όταν κάποια μέρα τον αντικρίσω θα του τα δώσω στα χέρια του, θα τον αφήσω να με διαβάσει και να με νιώσει. Ίσως έτσι με μάθει καλύτερα, στο χαρτί επάνω με κοιμίζω γυμνή, όταν ξυπνώ, με ντύνω. Όταν ξυπνώ, τον αποχωρίζομαι…



Ένα video με αφορμή το αφιέρωμα στην συγγραφέα Νίκη Ταγκάλου και το βιβλίο της "30 μέρες"" των εκδόσεων ΠΗΓΗ για την σελίδα Θεματοφύλακες βιβλίων.

Το βιβλίο "30 Ημέρες" κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία σε έντυπη μορφή. Μπορείτε να το παραγγείλετε και ηλεκτρονικά από το site των εκδόσεων Πηγή.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ



     E-mail:
  • niki1975gr@hotmail.com


     Προφίλ Facebook: 


     Blog1: 


     Blog2 : 


    Twitter:

Επιμέλεια Συνέντευξης:
Χριστίνα Μιχελάκη


Επεξεργασία Οπτιακουστικού Υλικού:
Νάγια Γ.Μητροπούλου 

Συντονισμός/Επιμέλεια Άρθρου:
Βασιλική Μπούζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname