Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016

Κρυφές ανάσες: Συνέντευξη με την Κατερίνα Κονίτσα – Σωπύλη.

Σήμερα θα γνωρίσουμε τη συγγραφέα κ. Κατερίνα Κονίτσα – Σωπύλη, η οποία μέσα από το βιβλίο της «Κρυφές Ανάσες», των εκδόσεων Όστρια, μας παρουσιάζει τη θέση της γυναίκας στη Μάνη χρόνια παλιότερα και μας βάζει σε σκέψεις στο κατά πόσο έχει αλλάξει ουσιαστικά η θέση της γυναίκας σήμερα, στα χρόνια του φεμινισμού και της ισότητας.

Το βιβλίο κυκλοφορεί με ένθετο cd με τα τραγούδια του μουσικοσυνθέτη Νάσου Κονίτσα.

BΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

     Είμαι η Κατερίνα Σωπύλη. Κατάγομαι από το Γύθειο. Αυτόν τον τόπο θεωρώ πατρίδα μου. Μεγάλωσα όμως και ζω στην Αθήνα. Εργάζομαι ως νοσηλεύτρια και είμαι μητέρα τριών αγοριών. Από μικρή κιόλας ηλικία ξεκίνησα να δημιουργώ χαρακτήρες αρχικά στο παιχνίδι και μετά στο χαρτί.

     Η συγγραφική μου πορεία ξεκίνησε με το βιβλίο ΟΝΕΙΡΑ ΔΙΧΩΣ ΟΥΡΑΝΟ από τις εκδόσεις ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ. Η αγάπη μου για την γραφή οδήγησαν την πένα μου στο επόμενο πόνημα μου με το όνομα ΑΝΤΑΛΕΤ  που ήρθε από τις εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ. Το 2015 ξεκίνησε η συνεργασία μου με τον εκδοτικό οίκο ΟΣΤΡΙΑ και πλέον με την σφραγίδα του ,κυκλοφορούν τα βιβλία μου ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ που εκδόθηκε το 2015 και το τελευταίο μου βιβλίο  ΚΡΥΦΕΣ ΑΝΑΣΕΣ που ξεκίνησε το ταξίδι του τον Δεκέμβριο του 2015.

Κατερίνα Κονίτσα – Σωπύλη.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Σ.Α: Καλησπέρα, κ. Σωπύλη. Καταρχήν, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τον χρόνο που αφιερώνετε για τη συνέντευξη και για την ομάδα μας, «Θεματοφύλακες Βιβλίων». Το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό όταν διάβασα πληροφορίες για τη ζωή σας στο ίντερνετ ήταν πώς καταφέρνετε να συνδυάσετε εργασία – οικογένεια – συγγραφή. Πώς καταφέρνετε και τα συνδυάζετε όλα αυτά;

Κ.Σ: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την πρόσκληση και την ευκαιρία που μου δίνετε.
Δεν συνδυάζονται εύκολα και θέλει κόπο. Αλλά από κάποιο σημείο και έπειτα, θα έλεγα γίνεται μια γλυκιά συνήθεια. Κάτι στο οποίο βοηθά και το περιβάλλον σου, κυρίως το οικογενειακό. 

Σ.Α: Εργάζεστε  / εργαζόσασταν στο χώρο της υγείας. Οι ιστορίες των ανθρώπων στο νοσοκομείο, η προσπάθειά τους για ανάρρωση, ο αγώνας τους, σας έχουν δώσει «ιδέες» για να γράψετε ένα βιβλίο;

Κ.Σ: Όχι ακόμα!  Ίσως δείτε κάτι στο μέλλον που να αφορά τον χώρο της υγείας. Τα ερεθίσματα όμως είναι πάρα πολλά ομολογώ και ιδέες έχω αλλά ακόμα δεν είμαι έτοιμη για κάτι τέτοιο.

Σ.Α: Το τελευταίο βιβλίο σας, «Κρυφές Ανάσες», πραγματεύεται τη θέση της γυναίκας μέσα στην οικογένεια σε μια κοινωνία όπου πίστευε ότι ο τελικός της προορισμός ήταν ο γάμος.  Τι σας ώθησε να γράψετε για αυτό το θέμα;

Κ.Σ: Η καταγωγή μου αρχικά. Όντας Mανιάτισσα. Και έπειτα ήθελε να περάσω κάποια μηνύματα όπως αυτό της έλλειψης αγάπης και τι προκαλεί. 

Σ.Α: Η Πότα, η κεντρική ηρωίδα, προσπαθεί να φτιάξει μια διαφορετική ζωή από αυτήν για την οποία την προόριζαν. Τελικά, όμως, κάνει τα ίδια λάθη, που έκαναν και οι δικοί της. Πιστεύετε ότι είναι δύσκολο να ξεφύγει ο άνθρωπος από τα «απωθημένα» του και να αποδεσμευτεί από τον τρόπο που μεγάλωσε;

Κ.Σ: Είναι πολύ δύσκολο. Διότι μεγαλώνει ο άνθρωπος και η έλλειψη – απωθημένο παραμένει ένα κομμάτι σημαντικό στη ζωή του. Ένας ανεκπλήρωτος πόθος ίσως. Θεωρώ ότι άτομα σαν την Πότα δύσκολα αποφεύγουν την κατάρρευση  σε κάποιο σημείο της ζωής τους.

Σ.Α: Το μήνυμα το οποίο εισέπραξα εγώ μέσα από το βιβλίο ήταν η προσπάθεια μίας γυναίκας να ξεφύγει από τα κατεστημένα της εποχής. Πρόκειται περισσότερο για μια κοινωνιολογική ανάλυση της κοινωνίας μέσα από ένα μυθιστόρημα. Θα λέγατε ότι το βιβλίο σας προσφέρει τη δυνατότητα βελτίωσης της θέσης της γυναίκας ή θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι όλα αυτά είναι υπερβολές;

Κ.Σ: Δεν τα θεωρώ υπερβολές γιατί στο οικογενειακό μου περιβάλλον οι γυναίκες τύχαιναν αυτής την συμπεριφοράς. Η γιαγιά μου ας πούμε,μεγάλωσε ...και έπειτα "μεγάλωσε"και η ίδια τα παιδιά της μέσα σε αυτό το μοτίβο υπερβολής. Θεωρώ ναι, πως μπορεί να βοηθήσει αν κάποιος λάβει τα  σωστά μηνύματα που αναδεικνύονται μέσα από αυτό.

Σ.Α: Αφορμή για τη συγγραφή του βιβλίου σας στάθηκε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός, κάποιες ιστορίες που ίσως είχατε ακούσει, ή απλά σας ήρθε σαν ιδέα και την αποτυπώσατε στο χαρτί;

Κ.Σ: Απλά μου ήρθε η ιδέα. 

Σ.Α: Αλήθεια, στη σημερινή κοινωνία η θέση της γυναίκας έχει βελτιωθεί;  

Πείτε μας τα σχέδιά σας για το μέλλον.

Κ.Σ: Δεν νομίζω πως έχει βελτιωθεί. Αντίθετα η γυναίκα βρίσκεται σε δεινή θέση, διότι εργάζεται , φροντίζει το σπίτι και τα παιδιά. Και πια, όλο αυτό το θεωρεί η κοινωνία φυσιολογικό. Κάτι που είναι δύσκολο, τουλάχιστον για εμένα που το βιώνω.

Δεν κάνω σχέδια πια. Δυσκολεύομαι. Θέλω μόνο το τώρα να βιώνω μαζί με την οικογένεια μου. Και τα σχέδια βγαίνουν μέρα με την ημέρα.

Σ.Α: Σε όλη αυτή τη συγγραφική σας δημιουργία, τι ρόλο παίζει η οικογένειά σας;

Κ.Σ: Η οικογένεια μου με βοηθά. Ιδίως ο σύζυγος μου που έχει σταθεί στυλοβάτης δίπλα μου σε αυτή την προσπάθεια μου. Τα δε παιδιά μου μεγαλώνουν με την μαμά συγγραφέα δίπλα της γεμάτα από περηφάνια. Αν και ακόμα,δεν έχω δώσει ότι εγώ πιστεύω πως έχω να δώσω. Έχω μέλλον μπροστά μου. 

Να σας ευχαριστήσω για την όμορφη δουλειά σας. Και όπως προ είπα για το βήμα που δίνεται σε όλους εμάς τους ονειροπόλους που αγαπάμε τα ταξίδια σε παράλληλους κόσμους.


Ένα video με αφορμή το αφιέρωμα στην συγγραφέα Κατερίνα Σωπύλη και το βιβλίο της "Κρυφές ανάσες"" των εκδόσεων ΟΣΤΡΙΑ για την σελίδα Θεματοφύλακες βιβλίων.

Και για το τέλος, αφού σας ευχαριστήσω για το χρόνο που αφιερώσατε στη σελίδα μας, «Θεματοφύλακες Βιβλίων», θα ήθελα να μας αποχαιρετίσετε με ένα απόσπασμα από το βιβλίο σας. 

"Στα μέρη της όλα τα κορίτσια την ίδια τύχη είχαν. Στα μέρη της τα κορίτσια ήταν μηχανές γονιμοποίησης και τίποτα άλλο. Συχνά ρωτούσαν τον πατέρα της πόσα παιδιά είχε, εκείνος απαντούσε με καμάρι έξι παιδιά και μια κόρη. Παιδιά μόνο τα αγόρια θεωρούσαν. Έτσι μεγάλωσε και η Πότα. Σαν έφτασε η μεγάλη ώρα , ο γαμπρός διαλέχτηκε και την πήρε κτήμα του, δεν άργησε να έρθει η εγκυμοσύνη.  

Η ζωή της απέκτησε νόημα. Είχε την τύχη ο σύζυγος της να είναι ένας άνθρωπος με κατανόηση , αγάπησε την Πότα βαθιά. Όταν έμεινε σε ενδιαφέρουσα προσπαθούσε να μην την κουράζει καθόλου. Η δουλειά του, του επέτρεπε να έχει μια βοήθεια στο σπίτι για την έγκυο γυναίκα του. Η χαρά όμως δεν κράτησε πολύ, μιας και η εγκυμοσύνη της άμοιρης  Πότας έληξε άδοξα περί τον έκτο μήνα. Ένα μικροσκοπικό μικρό αγοράκι -νεκρό βγήκε από τα σωθικά της-με τη βοήθεια της μαμής - και ο πόνος της ακούστηκε μέχρι το διπλανό χωριό. Η ζωή δεν της είχε χαριστεί ποτέ για να το κάνει τώρα. Ένιωσε μια άχρηστη γυναίκα, για μήνες κλείστηκε στον εαυτό της και άφησε πίσω άνδρα και σπίτι. Δεν καταδεχόταν ούτε στον καθρέφτη να κοιτάξει το είδωλο της. Ο πόνος είχε φυλακίσει βαθιά μέσα της κάθε συναίσθημα. Ξέχασε την ανθρώπινη της υπόσταση και όλα έμοιαζαν ίδια , άτονα , πεθαμένα."
Κρυφές Ανάσες, Κατερίνα Σωπύλη  


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


Στιγμιότυπα από παρουσιάσεις .

Σελίδα συγγραφέα στο Facebook :
Κατερίνα Ν .Σωπύλη.


Προσωπικό προφίλ : 

Προσωπικό Ιστολόγιο :
http://pyxidatouoneirou.blogspot.gr/


        Οι Θεματοφύλακες Βιβλίων εύχονται το βιβλίο "Κρυφές ανάσες" να είναι καλοτάξιδο και πάντα επιτυχίες να σημειώνει η συγγραφική  πορεία της κας Σωπύλη !
Επιμέλεια Συνέντευξης :Χρυσή-Σίσυ Αγγελίδου
Βίντεο/Φωτογραφίες :Νάγια Γ.Μητροπούλου 
Συντονισμός Άρθρου:Βασιλική Μπούζα 


1 σχόλιο:

  1. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Είναι σημαντικό να δίνεται το βήμα και μέσα από αυτό να γνωρίσει το αναγνωστικό κοινό την δουλειά μας. Κάθε επιτυχία σε ότι κάνετε σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname