Κυριακή, 13 Μαρτίου 2016

Ολέθρια Σχέση: Συνέντευξη με την Ελένη Βαηνά.

Στο σημερινό αφιέρωμα της σελίδας μας, φιλοξενούμε με απερίγραπτη χαρά την πολυαγαπημένη συγγραφέα, κα Ελένη Βαηνά και την επιτυχημένη της συγγραφική δουλειά "Ολέθρια Σχέση", η οποία κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα. Αγαπητοί αναγνώστες, ας ταξιδέψουμε μέσα από τις σελίδες  του βιβλίου της και ας μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τις άγνωστες πτυχές του χαρακτήρα της  μέσω της συνέντευξης που παραχώρησε στο blog μας.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ


Η Ελένη Βαηνά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και από τη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι ιδιοκτήτρια του γραφείου συμβούλων εργασίας Plus+ που ειδικεύεται στην εύρεση οικιακού προσωπικού, επάγγελμα ιδιαίτερα απαιτητικό, που ωστόσο αγαπάει πολύ

Από τις εκδόσεις Λιβάνη έχουν κυκλοφορήσει τρία βιβλία της: Η Πριγκίπισσα της Επταλόφου, Σταχτοπούτα δίχως πρίγκιπα και Οι κλέφτες της ευτυχίας. Γράφει μυθιστορήματα με στοιχεία ιστορικά, στοιχεία που αντλεί με επίμονη έρευνα και διάβασμα. Ζει στο Μαρούσι και είναι μητέρα δυο παιδιών, του Ορέστη και της Δανάης. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορεί το τέταρτο βιβλίο της, Το αύριο αργεί πολύ.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Καλησπέρα, κ. Βαηνά. Καταρχήν, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τον χρόνο που αφιερώνετε για τη συνέντευξη και για την ομάδα μας, «Θεματοφύλακες Βιβλίων». Σαν πρώτη ερώτηση, η οποία μου δημιουργήθηκε όταν διάβασα το βιογραφικό σας, θα ήθελα να σας ρωτήσω πώς καταφέρνετε και συνδυάζετε τις θετικές επιστήμες και τις θεωρητικές, καθώς είστε πτυχιούχος του Οικονομικού Τμήματος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Από παιδί είχα μια δίψα για μάθηση , πριν ακόμη φτάσω στις πανεπιστημιακές σπουδές είχα μια σφαιρική παιδεία που δεν είχε περιοριστεί στα μαθήματα του σχολείου αλλά είχε πλουτίσει έχοντας εξαντλήσει μια ολόκληρη δανειστική βιβλιοθήκη του δήμου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης όπου μεγάλωσα. Δεν ήθελα κανένα περιορισμό στη μάθηση, όλα τα γνωστικά πεδία με αφορούσαν. Επίσης πιστεύω ότι η θετικότητα και η θεωρητικότητα των επιστημών είναι έννοιες σχετικές, είναι τεχνητός διαχωρισμός και αυθαίρετος. Η Επιστήμη είναι μια , με πολλά γνωστικά πεδία. Προέρχομαι από μια φτωχή οικογένεια και δεν βρήκα άλλο τρόπο για να εξοπλίσω καλύτερα τον εαυτό μου από τη γνώση αφενός των αριθμών της επιστήμης των Οικονομικών, αφετέρου της λογικής που αντιπροσωπεύεται πλήρως από τη Νομική. Ταυτόχρονα μελέτησα ψυχολογία, κοινωνιολογία, ιστορία και διάβασα με πάθος λογοτεχνία. Η παιδεία φτιάχνει ανθρώπους και εγώ ήθελα να γίνομαι κάθε μέρα καλύτερη. Ξέρετε η κρίση που περνούν οι κοινωνίες δεν έχει οικονομική διάσταση μόνο, συνοδεύεται από κρίση θεσμών και αξιών. Κάτω από αυτές τις συνθήκες η καθολική παιδεία είναι η καλύτερη «επένδυση» για το ξεπέρασμα της κρίσης σε επίπεδο αξιακό. Για να έχουμε ελπίδα σε ένα καλύτερο, ανθρωπινότερο αύριο.

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε στη συγγραφή και δεν επαναπαυθήκατε στο ότι έχετε τη δική σας εταιρία, έχετε μία εργασία που σας αποφέρει τα προς το ζην και άρα είστε αυτό που λέμε απλά «τακτοποιημένη».

Καταρχήν δεν ταιριάζει με το χαρακτήρα μου να επαναπαύομαι. Η οικονομική ευημερία και τα υλικά που απολαμβάνω δεν θα με έκαναν ευτυχισμένη αν δεν ένιωθα ότι έχω έστω μια ελάχιστη συνεισφορά στη τέχνη και στη γνώση. Η λογοτεχνία κατά τη δική μου άποψη πρέπει να προάγει και να εξυψώνει τους ανθρώπους , να τους κάνει λίγο καλύτερους. Κάθε βιβλίο μου, κάθε  πρόταση μου, κάθε  λέξη μου, έχει αυτό το στόχο να κάνει λίγο καλύτερο, τολμώ να πω και λίγο σοφότερο τον αναγνώστη μου. Έχω συλλέξει εμπειρία, γνώση και με τη βοήθεια της πένας μου θέλω να τα μοιραστώ. Είναι η δική μου συνεισφορά, το δικό μου λιθαράκι , αυτό που θα μείνει όταν εγώ δεν θα υπάρχω. Είναι η περιουσία που θα αφήσω στα παιδιά μου, είναι το απόσταγμα της ζωής μου.

Το βιβλίο σας «Ολέθρια Σχέση» αναφέρεται σε ένα καυτό ζήτημα. Το διαζύγιο και τον εγωισμό των ανθρώπων όταν η αγάπη τελειώσει. Γιατί πιστεύετε ότι όταν όλα τελειώσουν βγαίνουν «μαχαίρια» ανάμεσα στους ανθρώπους;

Αυτό το γιατί με έκανε να γράψω αυτό το βιβλίο. Κοιτούσα τριγύρω μου και αναρωτιόμουν από πού πήγαζε αυτή η τρέλα. Αν ψάξω να βρω την αιτία θα βάλω ως κυριότερη τον εγωισμό, άκρατος, αχαλίνωτος. Η αγάπη δεν τελείωσε γιατί πολύ απλά δεν υπήρξε ποτέ , ο υπερβολικός εγωισμός δεν επιτρέπει να αγαπήσεις κανέναν άλλον εκτός από τον εαυτό σου. Και από εκεί πηγάζει η δυστυχία, η δεύτερη πηγή του κακού. Ο άνθρωπος που αναλώνεται σε ολέθριες σχέσεις και συναισθήματα εχθρικά μέσα του έχει δυστυχία, αν δεν είχε, δεν θα έμπαινε καν στο κόπο να ασχοληθεί, θα προχωρούσε παρακάτω. Οι άνθρωποι για να μην καταλήγουν εχθροί πρέπει να διακρίνονται για τη παιδεία τους, για τη βαθιά τους καλλιέργεια και για τον ανθρωπισμό τους, αν λείπουν αυτά, τότε είναι ανίκανοι να αγαπήσουν και να αγαπηθούν.

Η ιστορία βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Είχατε προσωπική πείρα με τα σχετιζόμενα πρόσωπα; 

Υπήρξα εντελώς τυχαία αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας, γεγονός που στην αρχή με έκανε να τα χάσω και στη συνέχεια να εμπλακώ συναισθηματικά. Κατά τη διάρκεια των μεγάλων εντάσεων συμπαραστεκόμουν και συμβούλευα προσπαθώντας να κάνω τη λογική να επικρατήσει. Ο θυμός που ένιωσα με έκανε να γράψω αυτό το βιβλίο,  όλη αυτή η ιστορία με ξεπερνούσε. Όντας εντελώς ανίσχυρη δεν είχα άλλη λύση από το γράψω όλα όσα συνέβησαν για να δουν όσοι με διαβάσουν πόσο μάταια είναι όλα αυτά. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να την αναλώνουμε σε κακίες, καυγάδες και μίση.

Αν ναι, κατά πόσο αυτό επηρέασε τη γραφή σας; Μπορούσατε να σταθείτε αντικειμενικά απέναντι στα γεγονότα;

Νομίσω ότι υπήρξα αντικειμενική γιατί τα έψαλλα και στους δυο ήρωες μου, σε ένα διαζύγιο άλλωστε δε φταίει ποτέ ο ένας μόνο. Ανάλυσα εξαντλητικά τα λάθη και τα ελαττώματα και του ενός και του άλλου. Όμως πρέπει να ομολογήσω ότι πιο συμπαθής μου ήταν ο άνδρας ίσως γιατί αυτόν γνώρισα από κοντά , αυτόν άκουγα ώρες ατέλειωτες να μου αφηγείται τα γεγονότα. 

Τελικά, σε ένα διαζύγιο ποιος είναι πιο σκληρός; Ο άντρας ή γυναίκα;

Μετά από μεγάλη έρευνα που έκανα κατέληξα στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες είναι πιο σκληρές, πιο πολύπλοκες, πιο εκδικητικές. Οι άνδρες είναι πιο αθώοι. Το αντίθετο αποτελεί την εξαίρεση και όχι το κανόνα. Ειδικά αν υπάρχουν παιδιά τότε οι γυναίκες τους κάνουν ότι θέλουν. Είναι πιο χειριστικές και όταν γίνουν μάνες αυτή τη μητρότητα τη χρησιμοποιούν ως όπλο.

Πιστεύετε ότι το βιβλίο, οι καταστάσεις οι οποίες περιγράφονται, θα βοηθήσουν κάποιον που το διαβάζει και περνάει μία παρόμοια ιστορία, να αλλάξει τη στάση του απέναντι στον «αντίπαλο»;

Ναι το πιστεύω, άλλωστε για αυτό δε γράφονται όλα τα βιβλία; για να βοηθήσουν τον αναγνώστη τους να αντλήσει γνώση χρήσιμη για τη ζωή του.

Στις μέρες μας τα διαζύγια έχουν αυξηθεί κατά πολύ. Το ποσοστό των διαζυγίων όλο και μεγαλώνει. Η κρίση έχει επηρεάσει τα ζευγάρια; Ή πρόκειται για λανθασμένες επιλογές τις οποίες δεν αντιλαμβάνεται το άτομο; 

Δεν πιστεύω ότι η αύξηση των διαζυγίων οφείλεται στη κρίση. Νομίζω ότι οφείλεται όχι απλά στις λάθος επιλογές αλλά στις λάθος προσδοκίες. Παλιά λέγανε ότι το σπίτι το κρατάει η γυναίκα, στις μέρες μας πάλι είναι αυτές που συνήθως παίρνουν την απόφαση να δώσουν τέλος. Δεν ξέρουνε τι θέλουνε και τι περιμένουνε από τον  σύζυγο. Μάλλον τα περιμένουν όλα έτοιμα και μάλιστα χωρίς να κοπιάσουν. Γάμος χωρίς καθημερινή προσπάθεια δεν πρόκειται να στεριώσει. Θα κλείσω με ένα απόφθεγμα του Σαίξπηρ που αφορούσε τις γυναίκες «οι γυναίκες δεν θέλουν τίποτα άλλο από ένα σύζυγο, αλλά όταν τον αποκτήσουν, τα θέλουν όλα.» Αν και είμαι γυναίκα δυστυχώς το βρίσκω επίκαιρο.

Τελικά, μήπως η αγάπη που ισχυριζόμαστε ότι έχουμε για τον άλλον, δεν είναι αγάπη ουσιαστική, αλλά αγάπη προς τον ίδιο μας τον εαυτό;

Σίγουρα υπάρχουν και συγκλονιστικές σχέσεις αγάπης, να ζουν ο ένας για τον άλλο χωρίς ίχνος εγωισμού, αυτές οι μεγάλες αγάπες είναι η έμπνευση μου. Και αυτό εύχομαι σε όλους  εσάς, να αξιωθείτε μια μεγάλη αγάπη στη ζωή σας, όχι μόνο να σας αγαπήσουν αλλά να αγαπήσετε και εσείς με όλο σας το είναι, γιατί τότε μόνο θα γίνεται καλύτεροι άνθρωποι.

Κλείνοντας τη συνέντευξη και αφού σας ευχαριστήσω για το χρόνο που αφιερώσατε για τη σελίδα μας, «Θεματοφύλακες Βιβλίων», θα ήθελα να μας πείτε λίγα λόγια τα μελλοντικά σας σχέδια. 

Αμέτρητα είναι τα σχέδια μου, αφορούν τη δουλειά μου, τα βιβλία μου και φυσικά τη προσωπική μου ζωή. θέλω να κάνω ωραία ταξίδια, να ξεκουραστώ δίπλα στη θάλασσα, να χαίρομαι περισσότερο τους αγαπημένους μου, να γράψω το επόμενο βιβλίο μου, να μεγαλώσω και άλλο τη δουλειά μου. Τα σχέδια μου σπρώχνονται μέχρι να βρουν το δρόμο για τη πραγμάτωση τους και εγώ έτσι παραμένω ζωντανή, ακμαία και νέα. Οι επιθυμίες μου που γεννούν καινούργιες επιθυμίες είναι η κινητήρια δύναμη μου , είναι η ζωή μου.


Ένα video με αφορμή το αφιέρωμα στην συγγραφέα Ελένη Βαηνά και το βιβλίο της "Ολέθρια Σχέση"" των εκδόσεων ΔΙΟΠΤΡΑ για την σελίδα Θεματοφύλακες βιβλίων. 

Κα Βαηνά σας ευχαριστούμε για τον χρόνο που αφιερώσατε και την υπέροχη συνέντευξη που μας παραχώρησατε. Ευχόμαστε πάντα έμπνευση να φωτίζει την πένα σας, αμέτρητες επιτυχίες και καλοτάξιδα τα έργα σας !

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 


Προσωπικό προφίλ στο Facebook της συγγραφέως : Ελένη Βαηνά
Εκδόσεις  Διόπτρα: Αγοράστε το βιβλίο εδώ.
Εmail συγγραφέα: vainaeleni@hotmail.com

Νεκταρία Πουλτσίδη
Επιμέλεια Συνέντευξης

Νάγια Γ. Μητροπούλου
Βίντεο/Εικόνες

Βασιλική Μπούζα
Συντονισμός /Επιμέλεια Άρθρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname