Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2016

Στον αργαλειό της μοίρας,συνέντευξη με την Ζωή Οικονόμου.



Μέσα από την συνέντευξη θα γνωρίσουμε την γλυκύτατη Ζωή Οικονόμου και το πρώτο της μυθιστόρημα “Στον αργαλειό της μοίρας”. Ένα βιβλίο, που σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχει αποκτήσει το δικό του αναγνωστικό κοινό.




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:



Η Ζωή Οικονόμου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα. Είναι παντρεμένη και έχει τρία παιδιά.

Συμμετείχε σε μαθητικούς διαγωνισμούς, όπου απέσπασε τιμητική διάκριση στο ιστορικό δοκίμιο "Αμπελάκια Λάρισας" και πρώτο πανελλήνιο βραβείο στο ποίημα "Ελλάδα μου αιμορραγείς" και στο διήγημα "Επιστροφή".

Το βιβλίο "Στον αργαλειό της μοίρας" είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.

Η επαφή της με τη συγγραφή ξεκίνησε πριν έξι χρόνια. Μαγεμένη από τις εικόνες που είχε μπροστά της και τους χαρακτήρες των ηρώων θέλησε να τις μεταφέρει στο χαρτί. Η ίδια πιστεύει ότι η συγγραφή δεν είναι μόνο φαντασία αλλά και κατάθεση ψυχής.

Συμμετείχε σε:


  • Ποιητικές Συλλογές των εκδόσεων Μαλλιάρης Παιδεία
           - “Η μοναξιά είναι χάρισμα” (Φεβρουάριος 2011)
           - Ερωτικός Λόγος (Φεβρουάριος 2012)

  • Στο 22ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ποίησης με το ποίημα “Μίτος”
          Λάρισα (Ιούνιος 2011)

  • Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ιστορικού δοκιμίου.
Τιμητική διάκριση για το δοκίμιο “Τα Αμπελάκια”
(Ιούνιος 2011)
 
  • Πανελλήνια μαθητική καμπάνια με θέμα “Αγαπώ τον τόπο μου” και σκοπό την προβολή της χώρας στο εξωτερικό και την ανάδειξη του τουρισμού μας.
          (Μάιος 2012)

  • 14ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος της πανελλήνιας ένωσης λογοτεχνών. Πρώτο βραβείο ποίησης για το Ελλάδα μου αιμορραγείς
    (Μάιος 2012)

  • 5ο Πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της Unesco με το διήγημα “Κεχριμπαρένια Όνειρα”
         (Οκτώβριος 2012)


Ο αργαλειός της μοίρας” είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ



Σας περιμένουμε όλους στην παρουσίαση του βιβλίου : Στον αργαλειό της μοίρας , της αγαπημένης συγγραφέως Ζωής Οικονόμου που θα πραγματοποιηθεί  το Σάββατο 14 Μαρτίου στις 18.00 στο Βιβλιοπωλείο Πάπυρος .Θεσσαλονίκη Φιλιππουπόλεως 70 , 2310 720843

Το βιβλίο σου έχει το… “ άρωμα” της Σμύρνης. Τι ήταν αυτό που σε έκανε να επιλέξεις την Σμύρνη σαν τοποθεσία για την εξέλιξη των γεγονότων;

Ζ.O.: Ένα άρωμα το οποίο κυριολεκτικά με ταξίδεψε. Όταν ξεκίνησα να γράφω  τις πρώτες σελίδες, η αλήθεια είναι πως δεν υπήρχε στο μυαλό μου ούτε η πόλη που θα διαδραματιζόταν η ιστορία αλλά ούτε και ο χρόνος. Η  ηρωίδα μου η Ζώγια ήταν εκείνη η οποία   με τράβηξε από το χέρι και μου είπε...Θα έρθεις μαζί μου. 

Ξέρουμε πως το βιβλίο είναι το πρώτο σου μυθιστόρημα. Πως προέκυψε αυτή η ιδέα;

Z.O.: Δεν υπήρχε ιδέα, ήταν η  επιθυμία της  ψυχής να γράψει κάτι. Ήρθε τόσο γλυκά κι απρόσμενα όλο αυτό, που μετά από έξι χρόνια, νιώθω πραγματικά ευλογημένη!

Συνάντησες κάποια δυσκολία στην συγγραφή του μιας και ήταν κάτι διαφορετικό, σε   σχέση με όσα είχες γράψει πριν;

Z.O.: Η γραφή του βιβλίου κυλούσε σαν ένα  ποτάμι με απίστευτη ροή  που είχε προορισμό τη θάλασσα. Αυτός ο χαρακτηρισμός του ταιριάζει. Η ασταμάτητη ροή ήταν η γραφή και η θάλασσα οι αναγνώστες που το αγάπησαν και τους ευχαριστώ από καρδιάς. Όχι, δεν συνάντησα καμία δυσκολία.

Με ποιον από τους ήρωες σου ταυτίστηκες και γιατί;

Z.O.: Ταυτίστηκα πολύ με τη Βγενιώ που έχει το ''ρόλο'' της παραμάνας και όχι μόνο. Είναι εκείνη που προστατεύει την αγάπη και τη χαρίζει απλόχερα. Η αγαπημένη μου Βγενιώ έχει πολλά στοιχεία από τη γιαγιά που με μεγάλωσε, η οποία δεν ζει σήμερα, αλλά της χρωστάω πολλά.

Τι είναι αυτό που θυμάσαι από τα παιδικά σου χρόνια σε σχέση με τα βιβλία;

Z.O.: Για να είμαι ειλικρινείς από μικρή δεν διάβαζα πολύ γενικότερα. Το πρώτο βιβλίο που διάβασα ως παιδί, ήταν '' Η καλύβα του μπάρμπα - Θωμά'' η οποία  ιστορία με είχε συγκινήσει. 

Περιέγραψε μας την ιδανική μέρα με ένα βιβλίο.

Z.O.: Ιδανική μέρα για ένα βιβλίο? Πέσατε στην περίπτωση. Θα την προτιμούσα βροχερή με κρύο, δίπλα στο τζάκι και με θέα τη θάλασσα.  

Ο χώρος της συγγραφής και ιδίως στην Ελλάδα, είναι αρκετά ανταγωνιστικός. Αν θα μπορούσες να γυρίσεις τον χρόνο πίσω, θα επέλεγες να ασχοληθείς και πάλι με την συγγραφή ή θα έμενες αναγνώστρια;

Z.O.: Σε αυτό το σημείο θέλω να σας πω, πως η συνάντηση με τη συγγραφή ξεκίνησε πριν έξι χρόνια. Το να γράφεις είναι ένα ταξίδι υπέροχο. Κατ' αρχάς βρίσκεσαι σε μία άλλη διάσταση. Δεν ακούς γύρω σου, δεν βλέπεις, υπάρχει μεγάλη  ένταση των συναισθημάτων. Η μόνη παρέα ( που εκεί θεωρώ ότι τη χρειάζομαι) είναι η μοναξιά. Είμαι και αναγνώστρια, αλλά η συγγραφή πλέον είναι κομμάτι μου, είναι η ψυχή μου και η σκέψη μου  και μακάρι όταν θα έρθει να με συναντήσει ο θάνατος να με πάρει την ώρα που θα γράφω. 

Κατά πόσο σε έχει επηρεάσει η ιδιότητα της συγγραφέως ως προς την ανάγνωση άλλων βιβλίων; Επεμβαίνει η ματιά του συγγραφέα ή όχι;

Z.O.: Μπορώ να πω , πως δεν με έχει επηρεάσει. Άλλωστε ο κάθε ένας συγγραφέας έχει το δικό του στιλ γραφής. Και για να είμαι πιο συγκεκριμένη, ο κάθε συγγραφέας καταθέτει τη δική του ψυχή. Και στις ψυχές, δεν υπάρχουν ταμπέλες.  Όσο για το αν έχω επέμβει σαν ''συγγραφέας'' δεν νομίζω ότι το έχω κάνει. Σαν αναγνώστρια ναι.

Υπάρχει κάποιο νέο βιβλίο πάνω στο οποίο να δουλεύεις αυτό το διάστημα; Αν ναι θα μπορούσες να μας δώσεις ένα στοιχείο;

Z.O.: Αυτή την εποχή ετοιμάζω κάτι, το οποίο βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Λυπάμαι που δεν μπορώ να σας πω περισσότερα. Αξιολογώ πως θα είναι ένα βιβλίο με ασταμάτητη ροή και ανατροπές, όπως είναι και η ίδια η ζωή μας.

Εσύ πιστεύεις στην μοίρα; Ποια είναι η δική σου γνώμη;

Z.O.: Θεωρώ πως η ζωή του καθενός μας, είναι προδιαγεγραμμένη από τη μήτρα ακόμα. Όμως υπάρχουν και δίνονται ευκαιρίες στους ανθρώπους να καλυτερέψουν όσο μπορούνε τη ζωή τους, αρκεί να τους δούνε  και να μην τις  αφήσουν να χαθούνε. 

+1) Είναι γνωστό ότι πρόσφατα τελείωσες το σχολείο. Ποιο ήταν το κίνητρο για την επιστροφή στα θρανία έπειτα από 27 χρόνια. Θα θέλαμε να μάθουμε αν αντιμετώπισες δυσκολίες και πως τις ξεπέρασες.

Ζ.Ο.: Το να επιστρέψω πίσω στα θρανία και να τελειώσω το λύκειο που είχα αφήσει στα νιάτα μου, το σκεφτόμουν χρόνια είναι η αλήθεια. Τα παιδιά μου τρία στον αριθμό ήταν μικρά τότε. Όταν ξεκίνησα να γράφω τον αργαλειό θεώρησα, πως κάτι έπρεπε να διορθώσω. Το 2012 γράφτηκα στο Εσπερινό Γενικό Λύκειο με σκοπό να μάθω, και να διορθώσω τον προφορικό και γραπτό μου λόγο. Το λύκειο είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή μου. Ήταν κάτι που χρωστούσα στον εαυτό το μου και ήθελα να το κάνω.

Η Ζωή Οικονόμου για τους αναγνώστες μας:

Θα θέλαμε να στείλεις το μήνυμά σου στους νέους συγγραφείς και ιδίως στα νέα παιδιά που τώρα ξεκινάνε τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο της λογοτεχνίας. Αν θα μπορούσες να τους συμβουλέψεις κάτι, τι θα ήταν αυτό;

Ζ.Ο: Έχω να πω στους νέους σαν κι εμένα που ξεκινάνε τώρα, να έχουν υπομονή και επιμονή, αγάπη γι’ αυτό που κάνουν και να θυμούνται… πως τα όνειρα είναι μόνο δικά τους… Να τα μοιράζονται αλλά όχι να τα χαρίζουν.

Ζωή μου, σε ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που αφιέρωσες στην συνέντευξή μας, και σου ευχόμαστε το βιβλίο σου να αγαπηθεί ακόμα περισσότερο. Να έχεις μια επιτυχημένη συγγραφική πορεία, όποιο είδος κι αν επιλέγεις κάθε φορά. Να είσαι καλά!


Ένα video με αφορμή το αφιέρωμα στην συγγραφέα Ζωή Οικονόμου και το βιβλίο της "Στον αργαλειό της μοίρας"" των εκδόσεων ΕΞΗ για την σελίδα Θεματοφύλακες βιβλίων.


Στοιχεία Επικοινωνίας



Προσωπικό προφίλ στο Facebook της συγγραφέως :

  Ζωή Οικονόμου

Σελίδα Βιβλίου στο Ίντερνετ: " Στον αργαλειό της μοίρας. "

Αγοράστε το βιβλίο εδώ.
Νάγια Γ.Μητροπούλου
Επιμέλεια Συνέντευξης/Βίντεο 

Βασιλική Μπούζα
Συντονισμός /Επιμέλεια Άρθρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname