Σάββατο, 19 Δεκεμβρίου 2015

Συνέντευξη με την Εύα Παυλίδου ," Eυδοκία με λένε…όταν ο πόνος έγινε ποίηση " !

Στο σημερινό άρθρο θα σας παρουσιάσουμε την συγγραφέα κα Εύα Παυλίδου. Έναν άνθρωπο με  ευαισθησίες  , αγωνίστρια της ζωής  και ιδιαίτερη πένα που αγγίζει τον συναισθηματικό κόσμο  των αναγνωστών.
Ελάτε να την γνωρίσουμε ..

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Το όνομα μου είναι Εύα Παυλίδου γεννήθηκα πριν 35 χρόνια στη νύφη του Βορρά την γοητευτική Θεσσαλονίκη. 
Είμαι η μαμά του Ηλία-Παύλου και η σύζυγος του Κώστα.
Η αγάπη μου για τη γραφή είναι ένα από τα μυστικά που κατάφερα για χρόνια ολάκερα να κρατώ φυλαγμένο. 

Μέχρι που ξεχείλισαν τα συναισθήματα από την ψυχή στο χαρτί και άρχισαν να αναζητούν δέκτες...
Τότε η απλή γραφή έγινε ποίηση ,ίσως και συγγραφή,μα σίγουρα έγινε ο προσωπικός μου τρόπος να επικοινωνώ την ψυχή μου με τον κόσμο. 

Στην πορεία βρήκα και άλλους αλλοπαρμένους σαν εμένα και έγινα συνοδοιπόρος σε αυτή την πνευματική μετάγγιση. 

Κάπως έτσι άρχισα να οργανώνω παρουσιάσεις ομότεχνων και φίλων... 

Το Δεκέμβριο του '15 κυκλοφόρησε το πρώτο μου βιβλίο .Μια ποιητική συλλογή και ένα μικρό διήγημα με τίτλο"Ευδοκια με λένε.'Οταν ο πόνος έγινε ποίηση"από τις εκδόσεις Όστρια. 

Το έργο μου είναι αφιερωμένο σε φίλους με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας ενώ το διήγημα στην Τασούλα που έφυγε από τη ζωή πριν ένα χρόνο μετά από σκληρή μάχη με τον καρκίνο. 

Αισθάνομαι τυχερή που μέσα από τη γραφή κατάφερα να ξορκίσω τη βίαιη αλλαγή λόγω της πάθησης μου... γιατί είμαι Ποιήτρια ίσως και συγγραφέας με Σκλήρυνση κατά Πλάκας και όχι μια ασθενής που γράφει ποίηση. 
Αγάπη μόνο!
Με εκτίμηση 
Ε.Παυλιδου


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 

Q.1)Πριν λίγες μέρες έγινε η παρουσίαση του βιβλίου σου “Eυδοκία με λένε…όταν ο πόνος  έγινε ποίηση”. Θα θέλαμε να μας το συστήσεις:

Ε: Το βιβλίο περιέχει μια ποιητική συλλογή και ένα διήγημα.Το βιβλίο είναι αφιερωμένο σε φίλους με σκλήρυνση κατά πλάκας ενώ το διήγημα αφιερωμένο στη φίλη μου Τ. που έχασε πέρυσι τη μάχη με τον καρκίνο. 

Είναι μια κατάθεση αγάπης,  μιας διαδρομής από το σκοτάδι στο Φως. 


Q.2)Πότε ήταν η πρώτη σου επαφή με τον κόσμο του βιβλίου;

Ε: Στην παιδική μου ηλικία διάβαζα συνέχεια παραμύθια κ έπειτα έπαιρνα μολύβι να γράψω κ εγώ ένα. Στην εφηβική μου ηλικία..άρχισα να γράφω παντού τη λέξη σ’αγαπώ .'Επειτα  μοίραζα τα χαρτιά σε όλους". Μάλιστα κλεινόμουν στο δωμάτιο και άλλαζα γραφικό χαρακτήρα στη λέξη μέχρι να γίνει τέλεια. Ποτέ όμως δεν αγαπούσα την αισθηματική λογοτεχνία (παράδοξο)


Q.3) Μπήκες στον κόσμο της συγγραφής πλέον.Έναν κόσμο τρομερά ανταγωνιστικό.Πώς νιώθεις γι’αυτό;

Ε: Δεν έχω φιλοδοξίες για τη δόξα και τους τίτλους.Μόνο να γράφω με νοιάζει.Όχι να πουλάω.Τώρα αν τα έργα μου αγγίξουν και κάποιες ψυχές θα είναι ευλογία.
  

Q.4)Όταν αποφάσισες να “μιλήσεις” για το πρόβλημα της υγείας σου,ποιές ήταν οι   αντιδράσεις από το στενό σου περιβάλλον;


Ε: Δεν είναι κάτι που κρύβεται  εύκολα. Απέκτησα σύντομα κινητική αναπηρία. Έβλεπαν την επιδείνωση μου στο σώμα μου. Είναι δύσκολο για τους ανθρώπους σου να αποδεχθούν την κατάσταση.Μερικές φορές πιο δύσκολο και από τον ασθενή. 
Στην ασθένεια είσαι μόνος.. όπως και στον θάνατο!


Q.5)Ποιος ήταν ο «ακρογωνιαίος λίθος» σου σε αυτή την προσπάθεια;

Ε: H αγάπη και ο πόνος,ο πόνος και η αγάπη.


Q.6) Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που συνάντησες,καθώς έγραφες την Ευδοκία.

Ε: Να κερδίσω τους δαίμονες μου


Q.7)Πόσο δύσκολο ήταν να μοιραστείς το θέμα της υγείας σου και πόσο μάλλον, κατ’αυτόν  τον τρόπο;

Ε: Το βιβλίο δεν γράφτηκε για να επικοινωνήσω την πάθηση μου. Είναι συναισθήματα που δεν χωρούσαν πια στην ψυχή και αναζητούσαν καταφύγιο στο χαρτί. 

Η γραφή είναι μια εσωτερική ανάγκη που είχα από παιδί.Η πάθηση μου ήταν η μόνη ευκαιρία να μην κρατώ μυστικά όσα κατέγραφα .

Q.8)Η αγαπημένη μου ερώτηση όλων: Τώρα που είδες από την πλευρά του συγγραφέα, έχει αλλάξει η ματιά σου σαν αναγνώστης;

Ε: Καθόλου. Διάβαζω όσα θα ήθελα να γράψω και γράφω όσα θα ήθελα να διαβάσω.


Q.9) Θα ήθελες να μας πεις αν μετά την Ευδοκία,έχεις κάτι άλλο που ετοιμάζεις;

Ε: Έχω γράψει μαζί με έναν φίλο ,συγγραφέα τον Μάριο Καρακατσάνη ένα διήγημα κόντρα με το δικό μου είδος. Αυτό το διάστημα συνεχίζω μια νουβέλα που έχω αφήσει στη μέση με θέμα γροθιά στομάχι.

Q.10) Θα θέλαμε να στείλεις ένα μήνυμα στους αναγνώστες και κυρίως στους νέους   συγγραφείς που τώρα ξεκινάνε να κυνηγάν το όνειρό τους.

Ε: Στους αναγνώστες συστήνω να έχουν αγάπη για τα έργα που διαβάζουν και σεβασμό για τους συγγραφείς που επιλέγουν να μην διαβάσουν.

Στους ομότεχνους προτείνω ανοιχτά αφτιά και ορθάνοιχτη ψυχή.Κανένας δεν είναι σε θέση να τους στερήσει το δικαίωμα της γραφής.Να δείχνουν σεβασμό και να διαβάζουν περισσότερο από όσο γράφουν.

Σε ευχαριστώ πολύ προσωπικά και εκ μέρους της ομάδας Θεματοφύλακες Βιβλίων για τον πολύτιμο χρόνο που αφιέρωσες.Ευχόμαστε να είναι καλοτάξιδη η Ευδοκία και να αγγίξει τις καρδιές κι άλλων ανθρώπων,που αναζητούν καταφύγιο για να ακουμπήσουν τα βάσανα τους αντλώντας κουράγιο και δύναμη.Να είναι καλοτάξιδη και να αγαπηθεί όπως της αξίζει.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΔΟΚΙΑ

Κειμήλιο Πριν οι μοίρες σε φέρουν στην αγκαλιά μου, ήσουν το φως του ήλιου, το ρόδο της άνοιξης ... Ο πιο αγγελικός απ'τους αγγέλους ΕΣΥ..ο ύμνος της ζωής μου! Έσπειρα γιασεμιά και πρόβαλες ΑΝΘΕ ΜΟΥ!! Ήταν μια μέρα σαν κι'αυτή που ήρθες στη ζωή ΕΣΥ μονακριβέ μου! Μελωδίες ήχησαν στ'αυτιά μου από τους χτύπους της καρδιάς σου....και η μαγική σου εικόνα με έδεσε για πάντα με όρκους αστείρευτης αγάπης! Για σένα φύλουσα χρόνια την αγάπη μου και τώρα είμαι εδώ για να τη ξοδεύεις! Σου έχω υφάνει κέντημα με τα χρώματα ενός ουράνιου τόξου,να κρύψεις μέσα του όνειρα σου ...να μην στα πειράξει ΚΑΝΕΙΣ! ..Μα αν φοβηθείς εσύ ποτέ 2 λέξεις πες μου μόνο, "Μαμά μου" , και εγώ γλύκε μου θα 'μαι παντα εδώ για να σε ξαλαφρώνω!! (Στον μονάκριβο μου γιο Ηλία-Παύλο)

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ


H Εύα Παυλίδου πραγματοποίησε την πρώτη της παρουσίαση του βιβλίου "Ευδοκία με λένε..όταν ο πόνος έγινε ποίηση" από τις εκδόσεις Όστρια την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015, ώρα 19:30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων Φ.Α.Α.Θ.  

Το πάνελ αποτελούνταν από τους:

Ηλίας Γραμματικόπουλος (Ψυχίατρος-Ψυχοθεραπευτής)
Γαβριήλ Αλεξάνδρου (Εκπαιδευτικός-Συγγραφέας)
Σανιδάς Γιώργος(Οικονομολόγος-Συγγραφέας) 
Ελένη Βεζύρογλου (Συγγραφέας-ποιήτρια, μέλος του Δ.Σ της Ε.Λ.Β.Ε)






Το παρόν στην παρουσίαση έδωσε η κυρία Χαρά Ανδρεϊδου,φίλοι και συγγενείς της συγγραφέως..


Στην παρουσίαση της συγγραφέως βρισκόταν και ο γιατρός της Ηλίας Γραμματικόπουλος ψυχίατρος - ψυχοθεραπευτής.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Σελίδα Facebook : Εκπνοές Λόγου 
Εκδόσεις :http://www.ostriavivlio.com

Νάγια Γ. Μητροπούλου 
Επιμέλεια Συνέντευξης /Φωτογραφίες

Βασιλική Μπούζα
 Επιμέλεια /Συντονισμός Άρθρου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname