Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2015

Συνέντευξη με την Μαρία Τζιρίτα - Ιόλη !

Οι Θεματοφύλακες των Bιβλίων συνεχίζοντας τις καθιερωμένες συνεντεύξεις τους έχουν την χαρά και την τιμή να φιλοξενούν μια καταξιωμένη συγγραφέα την Μαρία Τζιρίτα που μας μιλάει για πολλά αλλά και για το καινούργιο της βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ ''Ιόλη''

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΙΡΙΤΑ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Από μικρή ηλικία έγραφε διηγήματα, εμπνευσμένα από την καθημερινότητα, και στο σχολείο αρκετές εκθέσεις της είχαν διακριθεί και βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Σπούδασε ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών κι έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιταλία, με αντικείμενο τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.  . Ασχολήθηκε με τη διδασκαλία, αλλά τα τελευταία χρόνια την κέρδισε ο κόσμος των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ. Σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνη πωλήσεων σε κατασκευαστική εταιρεία στη Γλυφάδα. Έχει μια κόρη και το χόμπι της είναι τα ενυδρεία. Λατρεύει τα ζώα και πολύ συχνά γράφει ιστορίες με πρωταγωνιστές τα αγαπημένα της χρυσόψαρα. 

Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν με μεγάλη επιτυχία τα μυθιστορήματα της ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια αληθινή ιστορία, ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ, κοινωνικό μυθιστόρημα, ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΥΡΙΟ, μυθιστόρημα με προεκτάσεις επιστημονικής φαντασίας, ΟΤΑΝ ΑΓΑΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, ένα βιβλίο που εξυμνεί τη φιλία, Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΓΑΠΑΕΙ, επίσης βασισμένο σε αληθινή ιστορία, ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, κοινωνικό-αστυνομικό μυθιστόρημα και ΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ΠΥΛΗ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ, βασισμένο σε αληθινή βιωματική ιστορία. Όλα της τα βιβλία έχουν γίνει Best Seller, ξεπερνώντας σε πωλήσεις τα 220.000 αντίτυπα.



Η κ. Τζιρίτα παραχώρησε συνέντευξη στους Θεματοφύλακες των Βιβλίων την οποία μπορείτε να απολαύσετε παρακάτω. Την ευχαριστούμε ιδιαίτερα για αυτήν την τιμή και της ευχόμαστε να συνεχίσει να μας κρατάει συντροφιά με τις συγγραφικές επιτυχίες τις.
 
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

1.    Πότε ξεκινήσατε να συγγράφετε και τι σας ώθησε σε αυτό; 

Πάντα έγραφα, από ημερολόγιο μέχρι διηγήματα, αλλά το πρώτο μου βιβλίο ΤΟ ΠΙΑΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ το έγραψα το 2006, με αφορμή μια πραγματικά συγκλονιστική ιστορία που έζησα από κοντά.
 
2.    Από που εμπνέεστε τις ιδέες σας; 

Από την ίδια τη ζωή. Κάποιο περιστατικό που θα μου διηγηθούν ή θα δω στην τηλεόραση, μπορεί να γεννήσει μια ιδέα για βιβλίο!
 
3.    Έχετε γράψει συνολικά οχτώ βιβλία μέχρι στιγμής, ξεχωρίζετε κάποιο από αυτά;
 
Πάντα θα έχω μια αδυναμία στο πρώτο μου, αλλά λατρεύω και την Ιόλη!
 

4.    Τα βιβλία σας καταπιάνονται με κοινωνικά θέματα και κάποια από αυτά βασίζονται σε αληθινές ιστορίες. Πως επηρεάζεστε ψυχολογικά όταν γράφετε για πραγματικά γεγονότα;
 
Επηρεάζομαι ότι κι αν γράφω, γιατί την ώρα εκείνη μπαίνω στη θέση των ηρώων και βιώνω τα συναισθήματα τους. Είτε πρόκειται για αληθινή ιστορία, είτε όχι.
 

5.    Το βιβλίο σας Κλεισμένη Πύλη Παραδείσου αναφέρετε σε δική σας βιωματική εμπειρία. Τι σας ώθησε στην συγγραφή του; Τι συναισθήματα σας δημιούργησε;
 
Τα δικά μου συναισθήματα είχαν πια κατασταλάξει όταν αποφάσισα να το γράψω. Μου ξύπνησε μνήμες, δεν το αρνούμαι και ξαναβίωσα κάποια συναισθήματα, αλλά πλέον ήμουν σε θέση να τα διαχειριστώ. Κι όπως αναφέρω χαρακτηριστικά σε αυτό το βιβλίο: σαν μια παλιά πληγή που δεν σε πονάει πια, μόνο σου θυμίζει κάθε φορά που την κοιτάς πόσο πολύ σε είχε πονέσει…
 
6.    Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που ακολουθείτε όταν γράφετε κάποιο έργο και πόσο καιρό σας παίρνει για την ολοκλήρωση του;
 
Κανένα πρόγραμμα απολύτως! Μπορεί να γράψω μερικά κεφάλαια από ένα βιβλίο, να το αφήσω για μήνες κι όταν το ξαναπιάσω να το ολοκληρώσω μέσα σε λίγες μόνο μέρες! Ποτέ δεν καταπιέζομαι να γράψω, ξέρω πως όταν έρθει η ώρα του θα γίνει!
 
7.    Ποια είναι κατά την γνώμη σας τα συστατικά μιας καλής ιστορίας;

Να είναι ενδιαφέρουσα σαν πλοκή, να έχει κάτι πρωτότυπο, να σε κρατάει σε αγωνία και βέβαια να έχει πολύ συναίσθημα, έτσι ώστε να ταυτιστεί ο αναγνώστης!
 

8.    Ποιο είναι το δυσκολότερο σημείο της συγγραφής; Αντιμετωπίσατε ποτέ κάποια δυσκολία κατά την διάρκεια συγγραφής ενός έργου σας;
 
Μόνο όταν έγραφα το Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΜΟΝΟ Ν’ΑΓΑΠΑΕΙ. Είναι μια αληθινή ιστορία, η ηρωίδα ζει κι εγώ βασίστηκα στο ημερολόγιο και τις διηγήσεις της για να φτιάξω το βιβλίο. Είχα πολύ άγχος κι αγωνία για το αν θα καταφέρω να αποδώσω τα συναισθήματα της σωστά.
 
9.    Έχουν απορρίψει ποτέ κάποια συγγραφική σας δουλειά; 
Ναι, έχει συμβεί. Το βιβλίο μου ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, στην αρχική του μορφή ήταν πολύ σκληρό. Ο νεαρός που είχε εξαφανιστεί βρέθηκε νεκρός κι όλοι έψαχναν να βρουν ποιος τον σκότωσε και γιατί. Μια ιστορία που είχε πολλά κοινά με την ιστορία του Βαγγέλη Γιακουμάκη κι ας είχε γραφτεί χρόνια πριν. Από τον εκδοτικό μου οίκο θεώρησαν ότι ήταν σκληρό και σοκαριστικό το βιβλίο κι έτσι το άλλαξα.
 

10.    Υπάρχει κάποιο ηθικό δίδαγμα που θέλετε να μεταδίδετε στους αναγνώστες σας με τα έργα σας;
 
Όχι, δεν έχω καμία τέτοια πρόθεση. Μέσω των βιβλίων μου απλά μοιράζομαι μαζί τους αυτά που νιώθω, τα όσα με απασχολούν και με προβληματίζουν.

 
11.    Διαβάζετε; Τι σας αρέσει περισσότερο;

Διαβάζω πολύ και παλιότερα διάβαζα ακόμα περισσότερο! Από τότε που μπήκα στη συγγραφική οικογένεια, διαβάζω μόνο ελληνική λογοτεχνία, επειδή γνωρίζομαι προσωπικά με τους δημιουργούς και το θεωρώ χρέος μου να τους έχω διαβάσει.
 

12.    Φημολογείται πως σχεδόν σε κανέναν συγγραφέα δεν αρέσουν αυτά που ο ίδιος γράφει. Ποια είναι η άποψή σας γι’ αυτό; 

Καθόλου δεν ισχύει! Αν δεν μου άρεσαν δε θα επέτρεπα ποτέ να εκδοθούν κι άρα να τα μοιραστώ με τον κόσμο. Τα βιβλία μας είναι η ψυχή μας. Είναι δυνατόν να μη σου αρέσει, να μην αγαπάς την ίδια σου την ψυχή;
 

13.    Παθαίνετε ποτέ αυτό που ονομάζουν συγγραφική αφλογιστία; Κι αν «ναι», πώς το ξεπερνάτε; Τι σας αρέσει περισσότερο στη συγγραφή; 

Κάθομαι να γράψω μόνο όταν έχω κάτι να πω. Αν δεν έχω, δεν θα το ξεκινήσω καν. Από τη στιγμή που έχω την ιδέα και ξεκινάω ένα βιβλίο, δεν κολλάω πουθενά. Αυτό που απολαμβάνω περισσότερο γράφοντας είναι το γεγονός πως ταξιδεύω σε άλλους κόσμους, με άλλους ανθρώπους και βιώνω τα συναισθήματα τους.

 
14.    Τι γράφετε αυτήν την περίοδο;

Το νέο μου βιβλίο, αυτό που θα κυκλοφορήσει το 2016! Το ταξίδι της Ελπίδας!

15.    Το τελευταίο σας βιβλίο με τίτλο Ιόλη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός. Μιλήστε μας για αυτό

Όλα μου τα βιβλία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός, είναι το εκδοτικό μου σπίτι, η οικογένεια μου. Η Ιόλη είναι ένα πολύ τρυφερό βιβλίο που έχει αγγίξει πολύ τους αναγνώστες μου. Πρόκειται για την ιστορία μιας γυναίκας που μεγαλώνει μόνη της την εγγονή της και στέκεται βράχος σε όλες τις δυσκολίες που εκείνη αντιμετωπίζει στη ζωή της.

 
16.    Ξεκινήσατε την σταδιοδρομία σας διδάσκοντας, ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολείστε με τις επιχειρήσεις και το μάρκετινγκ. Έχετε δικιά σας εκπομπή στο ραδιόφωνο και αρθρογραφείτε σε ένα περιοδικό, παράλληλα συγγράφετε. Πόσο δύσκολο είναι ο συνδυασμός πολλών διαφορετικών πραγμάτων;

Το ραδιόφωνο το έκανα για λίγο, μου άρεσε η εμπειρία αλλά πραγματικά δεν τα προλάβαινα όλα! Γενικά όμως δε θεωρώ ότι είμαι υπερφορτωμένη. Για τα πράγματα που σου αρέσουν να κάνεις πάντα βρίσκεις χρόνο!

 
17.    Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα; 

Να διαβάζει και να γράφει! Τίποτε άλλο!

18.    Θα θέλατε να πείτε κάτι στους αναγνώστες σας;

Ένα μεγάλο, τεράστιο ευχαριστώ για την αγάπη τους που λειτουργεί σαν λίπασμα στον κήπο της καρδιάς μου…



 ΙΟΛΗ
Κανέναν δεν ξεχνώ. Ούτε τους ζωντανούς, ούτε τους πεθαμένους. Τον παππού σου, τον Παντελή, τη γιαγιά Ιόλη… Όλοι τους κάτι μου έδωκαν, κάτι μου πήραν. Μα μη γελιέσαι κόρη μου… Αν γραφότανε ποτές ένα βιβλίο για τη δική μου ζωή, έναν τίτλο θα είχε, έναν και μόνο. Μια λέξη μοναχά… Ιόλη

Όλη της η ζωή πέρασε μπροστά από τα μάτια της τη νύχτα εκείνη… Σε κάθε στιγμή, σε κάθε περίσταση, σημαντική κι ασήμαντη, η γιαγιά της βρισκόταν δίπλα της. Και τότε η Ιόλη συνειδητοποίησε ότι σε όποια εικόνα κι αν έβλεπε τον εαυτό της, σε κάθε ηλικιακή της περίοδο, είχε γύρω της δυο τεράστιες φτερούγες που την έκαναν να νιώθει σιγουριά και ζεστασιά. Ναι, ήταν φτερούγες, δεν έκανε λάθος. Λευκές, απαλές φτερούγες, σαν αυτές που έχουν οι άγγελοι…


Πώς το ’κανε αυτό το θαύμα η γυναίκα αυτή; Ένα κορίτσι που δεν είπε καμία φορά τη λέξη «μαμά» να μη νιώσει ποτέ την έλλειψή της; Πόσο μοναδικός, πόσο ιδιαίτερος άνθρωπος ήταν η κυρα-Αγγέλω; Όσες ζωές κι αν περνούσε μαζί της η Ιόλη, ποτέ δε θα της έφταναν. Κι όσα ευχαριστώ κι αν της έλεγε, ποτέ δε θα ήταν αρκετά…



 Στοιχεία επικοινωνίας 


Eπιμέλεια Συνέντευξης:Χριστίνα Μιχελάκη
Επιμέλεια Σύνταξης Άρθρου :Βασιλική Μπούζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname