Κυριακή, 28 Ιουνίου 2015

Φαίη Κοκκινοπούλου - Η εξαπάτηση και άλλες μικροσκοπικές ιστορίες !


Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε το καινούργιο βιβλίο της  Φαίης Κοκκινοπούλου "Η εξαπάτηση και άλλες μικροσκοπικές ιστορίες από τις εκδόσεις MAMAYA .

Λίγα λόγια για το βιογραφικό της 

Η Ηθοποιός-εικονογράφος και πλέον και νέα συγγραφέας γεννήθηκε στην Αθήνα στις 23/10/1967.Κατάγεται, απο την μεριά του πατέρα της απο τη Άμφισσα και το Γαλαξίδι, και απο την μεριά της μητέρας της απο την Πρίγκηπο,ενα μικρο νησάκι στην Κωνσταντινούπολη.
Γνωρίζει Αγγλικά,Γαλλικά και Γερμανικά.

Αποφοίτησε απο την Σχολή Δραματικής Τέχνης "Κάρολος Κούν".Στα 22 της χρόνια κέρδισε το "Τζόκερ" ,οπως η ιδια θεωρει και  αναφέρει παντόυ, την γνωριμία της με τον σύντροφο και πατέρα του παιδιόυ της,Αντώνη Καφετζόπουλο,επίσης ηθοποιό.
Έχει ασχοληθεί με το Θέατρο και την τηλεόραση με αρκετές συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες αλλα και θεατρικές παραστάσεις.

Παιδιόθεν γράφει και ζωγραφίζει, όμως τα τελευταία χρόνια άρχισε να ασχολείται πιο σοβαρά και συνειδητοποιημένα και με την ζωγραφική σαν εικονογράφος αλλά και με την συγγραφή σαν νέα συγγραφέας...ώσπου " Η ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ και άλλες μικροσκοπικές ιστορίες"  το πρώτο βιβλίο της,ήρθαν την φετινή χρονιά για να απολαύσουμε την αγαπητή Φαίη Κοκκινοπούλου και στις συγγραφικές αλλα και στις εικονογραφικές της ιδιότητες.


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

1.Ερώτηση Πότε ξεκινήσατε να γράφετε και ποιο ήταν το έναυσμα;

Ένα βράδυ χωρίς προφανή λόγο και αιτία έκατσα στον υπολογιστή και έγραψα την πρώτη μου ολοκληρωμένη ιστορία. Μάλλον το «ετοίμαζα» καιρό αλλά δεν το είχα συνειδητοποιήσει. Όλες οι ιστορίες με τις ζωγραφιές τους, μου πήραν κάτι λιγότερο από δυο χρόνια. Έλιωσα το πλήκτρο delete.  Ακόμα και τώρα θα ήθελα να κάνω κάποιες διορθώσεις αλλά κάποια στιγμή πρέπει να βάζουμε τελεία και να προχωράμε παρακάτω.

2.Ερώτηση Πώς βρίσκετε τις ιδέες σας; Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας; 

Από τους ανθρώπους γύρω μου. Με ενδιαφέρει ο τρόπος που σκέπτονται, που αντιδρούν σε καθημερινά και εξαιρετικά γεγονότα, που αλληλεπιδρούν και βεβαίως από δικές μου προσωπικές εμπειρίες.

Υπάρχει κάποιο μέρος ή αντικείμενο ή τραγούδι ή όλα αυτά μαζί, που πυροδοτεί την έμπνευση σας για συγγραφή;

Όχι. Αυτό που χρειάζομαι είναι μόνο ησυχία γιατί δυσκολεύομαι στη συγκέντρωση. Ζηλεύω τους ανθρώπους που μπορούν να είναι δημιουργικοί ακούγοντας τη μουσική που αγαπούν.

3.Ερώτηση Πόσα έργα έχετε γράψει και ποιο είναι το αγαπημένο σας;

Η “Εξαπάτηση” είναι το πρτώτο μου βιβλίο. Υπάρχουν όμως πολλά “σκόρπια” που ίσως κάποια στιγμή ασχοληθώ μαζί τους πιο σοβαρά.

4.Ερώτηση Ποιον ήρωα στα βιβλία σας (η στο βιβλίο σου)αγαπάτε περισσότερο;

Τον “Λουκουμά” γιατί συνάντησα πολλούς “λουκουμάδες” στη ζωή μου και δεν τους έδωσα την δέουσα προσοχή. Τους ζητώ συγγνώμη.

5.Ερώτηση Ποιο είδος λογοτεχνίας σας αρέσει περισσότερο; διήγημα, νουβέλα ή μυθιστόρημα; και ποιο είδος μυθιστορήματος;αισθηματικό,ιστορικό,τρόμου η φαντασίας;

Τα διηγήματα που εκδίδονται είναι σαφώς λιγότερα σε αριθμό απο΄ότι τα υπόλοιπα πεζά. Ως εκ τούτου έμαθα να διαβάζω περισσότερο μυθιστορήματα και νουβέλες. Προτιμώ τα κοινωνικά, ψυχολογικά και ιστορικά μυθιστορήματα.

6.Ερώτηση . Φημολογείται πως σχεδόν σε κανέναν συγγραφέα δεν αρέσουν αυτά που ο ίδιος γράφει. Ποια είναι η άποψή σας γι’ αυτό;

Αν συμβαίνει αυτό, τότε νομίζω ότι λίγο υπερβάλλουν. Αν δε σε εκφράζει αυτό που γράφεις δεν έχει νόημα να θέλεις να το εκδόσεις και να εκθέτεις τον εαυτό σου στην κριτική του κοινού.

7.Ερώτηση. Σαν δημιουργός παθαίνετε πότε συγγραφική αφλογιστία και σαν αναγνώστης αναγνωστική ύφεση;Κι αν «ναι», πώς το ξεπερνάτε; 

Όταν ξεκίνησα να γράφω τα διηγήματα δεν είχα στο μυαλό μου ότι κάποια μέρα θα μπορούσαν να εκδοθούν. Ήμουν χαλαρή κι έγραφα όποτε είχα διάθεση. Αυτή την ερώτηση θα είμαι σε θέση να την απαντήσω μετά το δεύτερο βιβλίο μου.

Όσο για την αναγνωστική ύφεση και βέβαια μου συμβαίνει και το θεωρώ φυσιολογικό.

8.Ερώτηση Σας ενδιαφέρει η επικοινωνία με τους αναγνώστες σου ή ενδεχομένως και η γνώμη τους;

Με ενδιαφέρει και την επιδιώκω όπως μπορώ. Η διαφορά με την τέχνη του ηθοποιού είναι πως στο θέατρο η ανταπόκριση του κοινού είναι άμεση. Την αντιλαμβάνεσαι και την εισπράττεις κατά τη διάρκεια της παράστασης. Αντίθετα στη συγγραφή δεν έχεις ιδέα αν άρεσε το βιβλίο παρά μόνο αν σου πει κάποιος κάτι μετά από καιρό.

9.Ερώτηση Υπάρχει κάποιο ηθικό δίδαγμα που θέλετε να μεταδίδεις στους αναγνώστες σου με τα έργα σου;

Η ηθικολογία δεν είναι του χαρακτήρα μου. Παρουσιάζω απλώς τον τρόπο που εγώ αντιλαμβάνομαι τη ζωή. Δέχομαι ενστάσεις και μου αρέσει η συζήτηση πάνω σε αυτό.

10.Ερώτηση Πιστεύετε στη συλλογική συγγραφή;και στην παράλληλη λογοτεχνία;

Πιστεύω σε ότι κάνει τους ανθρώπους ευτυχισμένους και δημιουργικούς.


11.Ερώτηση Τι σας αρέσει να κάνεις όταν δεν γράφεις η δεν διαβάζεις στον ελέυθερο χρόνο σου;

Μου αρέσει να ζωγραφίζω και να κολυμπώ ώρες ατέλειωτες στη θάλασσα. Ασχολούμαι πολύ με τα φυτά μου, τα σκυλιά μου και βεβαίως με την οικογένειά μου.

12.Ερώτηση Ποιο είναι το πρόγραμμα που ακολουθείς όταν γράφετε ένα έργο και σε πόσο χρονικό διάστημα; ποιος σας βοηθάει περισσότερο και με ποιον τρόπο κατα την διάρκεια της συγγραφής;

Δεν έχω πρόγραμμα. Είναι ο χαρακτήρας μου τέτοιος που αν ζοριστώ και μπω σε καλούπι, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα τα παρατήσω. Εξάλλου δεν  είμαι επαγγελματίας συγγραφέας. Τα γραπτά μου τα συζητώ με τον άντρα μου και την επιμελήτριά μου. Ακούω προσεκτικά τις παρατηρήσεις τους, τις σκέφτομαι και μετά κάνω του κεφαλιού μου!

Παίρνει διαφορετική διάσταση η καθημερινότητά σας όσο διαρκεί η συγγραφή ενός βιβλίου; Οι ήρωές σας εμπεριέχουν κάτι από σας; από τον εαυτό σας;

Είμαι λίγο πιο αφηρημένη από ότι συνήθως (δηλαδή πολύ)!
Ναι, οι ήρωές μου εμπεριέχουν  με κάποιο τρόπο και εμένα.

13.Ερώτηση Έχουν απορρίψει ποτέ συγγραφική σας δουλειά;

Το πιθανότερο είναι πως θα συμβεί κι αυτό κάποια στιγμή.


14.Ερώτηση Ποιο είναι το ελάττωμα και προτέρημα σου το οποίο ενδέχεται να σε βοηθάει η να σε εμποδίζει κατα την διάρκεια της συγγραφής;

Η ενσυναίσθηση. Είναι προτέρημα και ταυτόχρονα ανασταλτικός παράγοντας.


15.Ερώτηση Τι σου αρέσει περισσότερο στη συγγραφή;και ποιο πιστέυεις πως ειναι το δυσκολότερο σημείο της συγγραφής;πιστέυεις πως υπάρχουν συστατικά επιτυχίας μιας ιστορίας;

Μου αρέσει το γεγονός ότι εκφράζομαι άμεσα χωρίς παρεμβολές και δεσμεύσεις.
Η φλυαρία και οι εκτενης χωρίς νόημα περιγραφές με κουράζουν ως αναγνώστρια γι αυτό και προσπαθώ στο δικό μου γραπτό να τις αποφεύγω. Αυτό βεβαίως έχει τον κίνδυνο το κείμενο να γίνει φτωχό και ασαφές. Προσπαθώ να κρατώ ισορροπία.
Η πρωτοτυπία, ο προσωπικός τρόπος γραφής και φυσικά  το περιεχόμενο είναι συστατικά επιτυχίας.


16.Ερώτηση Πόσο απέχει η αλήθεια από το ψέμα; Η τέχνη από τη ζωή; Ο έσω εαυτός από τον έξω;

Εξαρτάται από το σημείο που βρίσκεσαι.


17.Ερώτηση Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτόν τον καιρό;Είστε αργή η γρήγορη αναγνώστρια;


Διαβάζω το “Δράκων” του Χ. Κασκαβέλη.

Σε ένα καλό βιβλίο άλλες σελίδες τρέχουν γρήγορα κι άλλες απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή ακόμα και διαλείμματα για να πάρεις αποστάσεις και να σκεφτείς.

18.Ερώτηση Γράφετε αυτήν την περίοδο;και αν ναι θέλετε να μας πείτε τι γράφετε ;

Έχω ξεκινήσει να γράφω ένα μυθιστόρημα. Δεν ξέρω πόσο χρόνο θα μου πάρει ούτε αν θα καταφέρω να το  ολοκληρώσω. Θα δούμε.

19.Ερώτηση Πιστεύεις πως το διαδίκτυο  βοηθά τη λογοτεχνία; και αν ναι με ποιον τρόπο;

Το διαδίκτυο έδωσε ευκαιρία και χώρο σε πολλούς ανθρώπους να ταξιδέψουν τις σκέψεις, τις ιδέες, τις ιστορίες τους (φανταστικές και πραγματικές). Τους έδωσε βήμα,  θάρρος, και  κουράγιο, να προχωρήσουν αν το επιθυμούν στη συγγραφή λογοτεχνικού κειμένου.


20.Ερώτηση Πιστέυετε ότι ο συγγραφέας πρέπει να ζει έντονα και ακραία για να εμπνευστεί; Μια πληκτική ζωή τι επίδραση μπορεί να έχει στο έργο ενός συγγραφέα; Μόνο τα ρίσκα, οι εναλλαγές ή ο πόνος τροφοδοτούν την έμπνευση;

Έχουμε παραδείγματα κι από τις δυο πλευρές. Μια έντονη ζωή μπορεί να τροφοδοτήσει με πλούσιο υλικό τον συγγραφέα. Όμως και μια πληκτική ζωή μπορεί να πυροδοτήσει τη φαντασία και να την στείλει σε μέρη που η ίδια η ζωή αδυνατεί να φτάσει.


21.Ερώτηση Υπάρχει κάποιος λογοτέχνης που σας επηρέασε και θαυμάζετε ή κάποιο βιβλίο που επηρέασε την σκέψη και ζωή σας και κατα συνέπεια την συγγραφή σου;

Αγαπώ πολλούς και διαφορετικής ποιότητας συγγραφείς αλλά εμμονή με κάποιον συγκεκριμένο δεν έχω. Θα αναφέρω έναν Έλληνα που αγαπώ πάρα πολύ και είναι ο Καραγάτσης.

22.Ερώτηση Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο  έργο σας. Πώς βρήκατε τον τίτλο ; Υπάρχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία;

Ο τίτλος “Εξαπάτηση” προέρχεται από μια ιστορία του βιβλίου με ομώνυμο τίτλο. Την επέλεξα γιατί όλα τα διηγήματα διατρέχονται από κάποιου είδους εξαπάτηση. Βιογραφικά στοιχεία υπάρχουν στο“ παιχνίδι” που αφορά στις τελευταίες μέρες της γιαγιά μου και στον “ μικρό” που βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός που έζησε ο αδερφός μου. Οι υπόλοιπες ιστορίες είναι φανταστικές αλλά όχι απίθανες.

23.Ερώτηση Τι θα συμβούλευατε έναν νέο συγγραφέα;Πιστέυετε πως στην χώρα μας δίνονται οι κατάλληλες ευκαιρίες σε νέους δημιουργούς να αναδείξουν το ταλέντο τους;

Μα και εγώ νέα συγγραφέας είμαι! Τι να συμβουλέψω; Περιμένω κι εγώ καμιά συμβουλή…

24.Ερώτηση Στις μέρες μας όλο και περισσότερα άτομα πάσχουν από κάποιου είδους ψυχολογική διαταραχή  όπως κατάθλιψη, αγοραφοβία, κρίσεις πανικού η απο κάποιου είδους εξάρτηση.
Ποια είναι η γνώμη σου και τι θα συμβουλευατε τα νέα άτομα που μπορεί να βιώνουν τέτοιες καταστάσεις;

Θα τους συμβούλευα να επισκεφτούν έναν καλό γιατρό, όπως χρειάστηκε κάποια στιγμή να κάνω και εγώ. Όπως όταν έχουμε ένα σωματικό πόνο που επηρεάζει την ποιότητα ζωής μας και τρέχουμε στο γιατρό για να βρούμε τις αιτίες και να ακολουθήσουμε την ανάλογη αγωγή, έτσι πρέπει να κάνουμε για να φροντίσουμε και την ψυχική μας υγεία. Δεν είμαστε υπεράνθρωποι κι ούτε χρειάζεται να γίνουμε.

25.Ερώτηση Ολοκληρώνοντας πες μου,τι θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

Αν διαβάσουν το βιβλίο και το επιθυμούν, να μου γράψουν τις εντυπώσεις τους όποιες κι αν είναι αυτές, στο mail που αναγράφετε στην πρώτη σελίδα του βιβλίου.
Σας ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη αυτή.


«Η εξαπάτηση και άλλες μικροσκοπικές ιστορίες»
 Φαίη Κοκκινοπούλου

Ένα ζευγάρι επιστημόνων, μια ζουμερή κοκκινομάλλα, μια γιαγιά που έχει πάθος με τα χαρτιά, ένας πιτσιρικάς που θέλει να αγοράσει ποδήλατο, ένας παππούς με τον φοιτητή εγγονό του, μια διαφορετική γειτόνισσα και πολλοί άλλοι είναι οι πρωταγωνιστές σε αυτές τις 27 ιστορίες.
Μικροί ήρωες σε μεγάλες ζωές. Και το αντίθετο.
Μία διεισδυτική ματιά στην ανθρώπινη συμπεριφορά.Μία αφήγηση απλή σχεδόν παιδική . Εικόνες που μαγνητίζουν και ταξιδεύουν.27 μικροσκοπικές ιστορίες. Τις διαβάζεις στη στιγμή. Τις σκέφτεσαι πολύ περισσότερο.

Στοιχεία επικοινωνίας :
Οι Θεματοφύλακες Βιβλίων ευχαριστούμε θερμά τον κα Φαίη Κοκκινοπούλου  για την υπέροχη συνέντευξη και της εύχονται πάντα  συγγραφικές επιτυχίες  !!!!


Επιμέλεια Συνέντευξης : Νάντια Βαβάση
Επιμέλεια Σύνταξης Άρθρου :Βασιλική Μπούζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname