Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

ΜΑΡΙΟΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ "ΑΜΥ"

Όταν τον άνθρωπο τον διακρίνει η δύναμη.
Όταν ο άνθρωπος ακολουθεί τη φωνή της ψυχής του .
Τότε τη δυσλεξία την επισκιάζει η πένα.
'Εχουμε τη χαρά και την τιμή να σας παρουσιάσουμε μια συνέντευξη-αφίερωμα στον συγγραφέα που μέσα από τη διαφορετικότητα του εμπνέει κάθε νέο άνθρωπο.

Aπό τις Εκδόσεις Όστρια κυκλοφορούν οι παρακάτω τίλοι: "Άμυ","Η Συμφωνία","Το ξύπνημα". Από τις εκδόσεις Ανώνυμο κυκλοφορούν : Εφιάλτες του μυαλού , μέρος 1".

 



Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Πότε ξεκινήσατε να γράφετε και τι σας ώθησε? 
Μ.Κ : Γράφω από 13 ετών! Στην αρχή με χαζά απλά ποιηματάκια και μετά με μικρές ιστοριούλες. Αυτό που με ωθούσε κάθε φορά να το κάνω αυτό, ήταν η ανάγκη μου να εκφραστώ μέσο του γραπτού λόγου. Να καταγράψω τις εικόνες που κυριολεκτικά  κατέκλυζαν το μυαλό μου κάθε λεπτό. 

Πώς βρίσκετε τις ιδέες σας; από που αντλείτε την έμπνευση σας και υπάρχει κάποιο άτομο που σας δίνει ιδέες;

Μ,Κ: Από την καθημερινότητα! Μια εικόνα που θα δω στον δρόμο, ένα μουσικό κομμάτι που θα ακούσω, ή ακόμα  και ένας διάλογος που θα κάνω με κάποιον φίλο.

Tα έργα σας είναι τέσσερα. ξεχωρίσατε κάποιο από αυτό; Αν ναι,μιλήστε μας για αυτό.

ΜΚ: Η αδυναμία μου είναι η Άμυ! Δέθηκα κυριολεκτικά με την πρωταγωνίστρια. Ο χαρακτήρας της ήταν αυτός που πάντα θα ήθελα να γνωρίσω σε έναν άνθρωπο! Δυνατός, αυταρχικός, συναισθηματικός μα και βίαιος! Ένας άνθρωπος που ζει κάθε λεπτό με έντονα συναισθήματα.  

Από όσα βλέπουμε και στο βιογραφικό σας,έχετε ιδιαίτερη προτίμηση στα...θρίλερ.εκτός από αυτό,έχετε κάποια άλλη άλλη προτίμηση;

M.K: Δυστυχώς (ή ευτυχώς) τίποτε άλλο δε με συγκινεί! Μόνο μέσα από τον φόβο μπορεί κάποιος να καταλάβει πόσο ζωντανός είναι!  

Λένε πως σχεδόν σε κανέναν συγγραφέα δεν αρέσουν αυτά που γράφει.τι πιστεύετε για αυτό; 

Μ.Κ: Είναι αλήθεια αυτό. Πάντα θα ζούμε με την ανασφάλεια αυτή. Ίσος γιατί εμείς οι ίδιοι έχουμε τις μεγαλύτερες απαιτήσεις από τον εαυτό μας από τι ο οποιοσδήποτε άλλος.   

 Παθαίνετε αυτό που λέμε συγγραφική αφλογιστια; και αν ναι,πώς το ξεπερνατε;

Μ.Κ: Μετά το πέρας των 35 ιστοριών μου, έκανα πράγματι πολύ καιρό να ξανά γράψω. Νόμιζα ότι στέρεψα! Και ύστερα από ένα διάστημα 3 μηνών ξαφνικά το μυαλό μου γέμισε πάλι με ιδέες! Εικόνες! Ιστορίες! Νόμιζα ότι άνοιξε ένας καταρράκτης έμπνευσης και με έλουσε κυριολεκτικά ολόκληρο. Τα σημείωσα όλα στον υπολογιστή μου ώστε να μην τα ξεχάσω και πλέον είμαι έτοιμος για νέες "περιπέτειες..."

   

Διαβάζετε κάποιο βιβλίο αυτή τη περίοδο;
Μ.Κ: Λόγο της δυσλεξίας δεν μπορώ να διαβάσω κάποιο βιβλίο, ούτε καν τα δικά μου δεν έχω διαβάσει! μόνο την ώρα που τα γράφω.    


Γράφετε κάτι καινούριο αυτό τον καιρό;

Μ.Κ: Ναι το σπίτι του Κάιν! Ένα θρησκευτικό θρίλερ που θα ταράξει τα νερά. 


Τι σας αρέσει να κάνετε όταν δε γράφετε;με τι ασχολείστε στον ελεύθερό σας χρόνο,αν έχετε;

Μ.Κ: Ακούω μουσική, xαζεύω στο Facebook και φυσικά προωθώ την δουλειά  μου!


Πόσο καιρό σας παίρνει να γράψετε ένα έργο;

Μ.Κ:Τις νουβέλες μου και τα διηγήματα μου από 1 μέρα έως 4 το πολύ. Τα βιβλία μου 8 μήνες.


Τι σας αρέσει στη συγγραφή και ποιο είναι για εσάς το δυσκολότερο κομμάτι της;

Μ.Κ: Ότι την ώρα που γράφεις ταυτίζεσαι κυριολεκτικά με τους ήρωες σου! Ταξιδεύεις μαζί τους, αγαπάς και μισείς. Γνωρίζεις νέα και υπέροχα μέρη, μα και εφιαλτικά. Γιατί στον κόσμο της φαντασίας δεν χρειάζεσαι ούτε ΧΡΉΜΑΤΑ, ούτε εισιτήριο, απλά ανοικτές αντιλήψεις. 
Το δυσκολότερο κομμάτι είναι να καταφέρεις να ξεφύγεις από αυτό τον κόσμο και να επιστρέψεις στην φρυκτή πραγματικότητα. 


Ποια είναι για εσάς τα συστατικά μιας καλής ιστορίας;

Μ.Κ: Δεν έχει σημασία τι γράφεις αλλά το πως το παρουσιάζεις στον αναγνώστη. Τι συναισθήματα του προκαλείς, πόσο πολύ του άγγιξες την ψυχή και ύστερα και το μυαλό. Αν πρώτος εσύ δε κλάψεις, δεν φοβηθείς, δε γελάσεις, δεν πρόκειται ποτέ να αγγίξεις τον αναγνώστη. Γιατί ο αναγνώστης που πληρώνει από το υστέρημα του για να αγοράσει το βιβλίο σου,  έχει απαιτήσεις! Δεν θέλει αντιγραφές, ούτε φτηνοδουλιές, ούτε  φωτορομάντζα. Θέλει να τον ταξιδέψεις!  Και αυτό μόνο με το συναίσθημα το καταφέρνεις. Έτσι θα βγει μονάχα μια καλή ιστορία.   


Ζω ανάμεσα σας(2013). Το πρώτο σας βιβλίο έτσι; πως βρήκατε τον τίτλο; περιέχει αυτοβιογραφικα στοιχεία; πως νιώσετε όταν εκδόθηκε και όταν το κρατήσατε για πρώτη φορά στα χέρια σας; 

Μ.Κ:Η πρώτη μου ποιητική συλλογή! Βγήκε σχεδόν ταυτόχρονα με "Το Ξύπνημα". Η ποιητική αυτή συλλογή είναι όλη μια αυτοβιογραφία! Είναι όλα όσα έγραφα από 13 ετών (ναι αυτά τα χαζά ποιήματα!), οι περίεργες σκέψεις ενός δυσλεκτικού παιδιού, οι φοβίες μου, οι έρωτες μου! Τα πάντα μου! Αν κάποιος θέλει να γνωρίσει τον Μάριο, αυτό το βιβλιαράκι είναι ο καλύτερος οδηγός για τον χάρτη της ψυχής μου.    


 Έχετε εκδώσει και άλλα βιβλία;πως νιώθετε όταν ξέρετε πως τα διαβάζει αρκετός κόσμος και μάλιστα,τα κρίνουν; 

 ΜΚ: Όχι έχω εκδώσει μονάχα αυτά τα 4. Και ήδη ζω το όνειρο μου! Όταν είσαι δυσλεκτικός και η γραφή είναι απαγορευμένη για εσένα, και ύστερα από 14 χρόνια πείσματος καταφέρνεις να γράψεις κάτι που όχι μόνο το διαβάζει ο κόσμος, αλλά καταλαβαίνει και τι γράφει, τότε το αίσθημα αυτό είναι απερίγραπτο! Είναι σαν τον ανάπηρo που πέταξε την αναπηρική καρέκλα μακριά του και κατάφερε να περπατήσει.  

Η δουλειά σας έχει απορριφθεί ποτέ;

ΜΚ: Ως τώρα όχι, αλλά ποτέ δεν είναι αργά..(γέλια)


Με τα έργα σας προσπαθείτε να μεταδώσετε κάποιο ηθικό δίδαγμα στους αναγνώστες σας;


ΜΚ: Σε όλα μου τα έργα ανεξαιρέτως υπάρχουν ηθικά διδάγματα! Ο κόσμος βλέπει θρίλερ στους χαρακτηρισμούς μου, βλέπει και τα τρομακτικά βίντεο που φτιάχνω και φαντάζεται αίμα, βία και δαίμονες! Πλανάστε οικτρά όμως! Ουδεμία σχέση έχει με αυτό που φαντάζεστε! Για αυτό και έχω καταφέρει πολλούς αναγνώστες που μέχρι τώρα δεν διάβαζαν τέτοιου είδους ιστορίες να γίνουν φανατικοί αναγνώστες μου.



Πιστεύετε πως η συγγραφή μπορεί να γίνει καριέρα;

ΜΚ:Εκτός Ελλάδας ναι! Στην Ελλάδα με τίποτα! Γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν αναγνώστες. 


Τι θα συμβουλευατε έναν νέο συγγραφέα;

ΜΚ: Να γράφει με την ψυχή του, μόνο έτσι θα κερδίσει τον αναγνώστη. Και να είναι έτοιμος να μπορεί να βρίσκει σε κάθε του ιστορία κάποια καινοτόμο ιδέα, γιατί ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.  


Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες σας;

ΜΚ: Ότι χωρίς αυτούς όλοι μας θα ήμασταν ένα τεράστιο τίποτα και χωρίς αξία. Αυτοί έχουν την δύναμη να ανεβάζουν και να κατεβάζουν συγγραφείς. Δώστε μια ευκαιρία στους νέους του χώρου να δείξουν την αξία τους. Δεν αξίζει πάντα ότι έχει φήμη και το δείχνει η τηλεόραση.     


Ti έχετε να πείτε στα δυσλέκτικα άτομα που θέλουν να σχοληθούν με τη συγγραφή;

MK:Αν το αγαπάνε με όλη τους την ψυχή, να το βάλουν στόχο και να μη σταματήσουν ποτέ να γράφουν. Όταν κάτι αγαπάς και το θες, ολόκληρο το σύμπαν συνωμοτεί για να το πετύχεις.


Αν η ΑΜΥ ήταν τραγούδι,ποιό τραγούδι θα ήταν ;MK:Gnarls Barkley - Crazy(slow version)





Oι Θεματοφύλακες των Ψυχών τον ευχαριστούμε θερμά!




Τον κ.Μάριο Καρακατσάνη μπορείτε να τον βρείτε:

Στο προσωπικό του site http://www.marioskarakatsanis.gr με 35 ολοκληρωμένες δουλειές εντελώς δωρεάν! Κάποιες από αυτές θα τις βρείτε και στο wattapd, αλλά και σε πάρα πολλά γνωστά Blogs που τις αναδημοσιεύουν. 

Επιμέλεια συνέντευξης : Μαριλένα Θάνου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχολιό σας :

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΠΕΘΑΜΕΝΟΙ

Προσωπική άποψη/επιμέλεια: Δελλή Χαρά Υποκινούμενη από ένστικτο και μόνο, υπέκυψα πάλι στην “πρωτοδοκιμαζόμενη” πένα ενός νεαρο...

Disqus Shortname